مدیر‌کل بنادر و دریانوردی تشریح کرد؛

ویژه برنامه های هفته جهانی دریانوردی در هرمزگان



صبح ساحل، اقتصادی _ مدیر‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان جزئیات دو قانون جدید در حوزه تردد دریایی را تشریح کرد. علی‌اکبر صفایی در نشست هفته جهانی دریانوردی اظهار داشت: در حال حاضر در هرمزگان 55 هزار دریانورد فعالیت دارند.وی افزود: این در حالی است که 63 هزار و 639 فقره گواهینامه دریانوردی صادر شده است.

مدیر‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: سالانه بیش از 100 هزار کشتی بزرگ و کوچک در حوزه آب‌های هرمزگان تردد دارند که این رقم در نوع خود جالب توجه است.صفایی ادامه داد: در حال حاضر 71 بندر با آبخور برای کشتی‌های بزرگ و کوچک در استان وجود دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برای بزرگداشت روز دریانوردی در هرمزگان افزود: برنامه‌های این مناسبت به مدت یک هفته در هرمزگان برگزار می‌شود و ادامه می‌یابد.صفایی ادامه داد: تاکنون در هرمزگان هشت هزار و 570 شناور به ثبت رسیده است و از تاریخ هفت مهر‌ماه سال جاری عبور و مرور شناورهای فاقد پلاک و مجوز در آب‌های استان ممنوع می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با هدف شناسایی، ساماندهی و کارآمد‌تر شدن برنامه‌های مقابله با قاچاق کالا توسط شورای تامین مصوب شده است.به گفته مدیر‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، شناورهای توقیفی به مدت شش ماه و تا اخذ مجوزهای مرتبط اجازه تردد نخواهند داشت.

وی افزود: طبق قوانین جدید کارگاه‌های ساخت شناور نیز علاوه بر برخورداری از مجوز سازمان صنعت و معدن و تجارت باید مجوزهای بنادر و دریانوردی را نیز اخذ کنند.

صفایی از فعالیت 60 کارگاه شناور‌سازی مجاز در هرمزگان خبر داد و ادامه داد: در حال حاضر این کارگاه‌ها در امر ساخت 81 شناور که مجوز آن توسط بنادر صادر شده است، فعالیت می‌کنند.وی با بیان اینکه شناورهای تولیدی باید از ابتدای ساخت از قوانین و استانداردهای سازمان بنادر و دریانوردی تبعیت کرده باشند، افزود: از این به بعد این سازمان هیچ تعهدی در قبال شناورهایی که در کارگاه‌های غیر‌مجاز ساخته می‌شود، ندارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها