شهرداری بندرعباس باید سرعت بیشتری به فرآیند الکترونیکی‌سازی دهد



صبح ساحل ، اجتماعی - نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری بندرعباس از جمله ارگان‌هایی است که از آن انتظار می‌رود فرآیند الکترونیکی‌سازی امور خود را سرعت بخشد.

به گزارش تسنیم ، احمد مرادی در مراسم آغاز به کار دفتر پیشخوان ثبت احوال که با حضور مدیر کل ثبت احوال و مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان برگزار شد اظهار داشت: اگر خواهان جامعه‌ای پویا و توسعه یافته هستیم‌ باید توجه خود را همزمان معطوف سرمایه‌گذاری خرد و کلان کنیم.

وی گفت: سرمایه‌گذاری خرد همانند دفاتر پیشخوان، نتایج محسوسی در زندگی روزمره مردم دارد و همه باید هم در بعد کلان و هم در بعد خرد، به دولت و نظام کمک کنیم تا شاهد زندگی و رفاه هر چه بیشتر مردم در کشور باشیم.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تقدیر از مدیر کل و مسئولان ثبت احوال استان، افزود: هر چند که از نظر بهره‌گیری از امور الکترونیکی و برخط از برخی از کشورها در باب ارائه خدمات دولتی عقب‌تر هستیم، اما در سال‌های اخیر نگاه و رویکردی خوبی در این راستا از طرف همه مسئولان حاکم شده که این امر نوید آینده‌ای روشن را می‌دهد.

مرادی اضافه کرد: دولت الکترونیک با اجرای طرح کارت هوشمند ملی به نوعی وارد فاز اجرایی عملیاتی می‌شود و این می‌تواند گامی مهم در ایجاد تحول در مسیر خدمات دولتی و رضایت هر چه بیشتر مردم شود.وی با بیان اینکه ثبت احوال در استان از سازمان‌های پیشرو در باب بهره‌گیری از خدمات الکترونیک است، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت دفاتر پیشخوان و هدایت امور به سمت توسعه زیرساخت‌های الکترونیک و فناورانه، که از طرف ثبت احوال استان به خوبی در حال اجراست، به منزله سرعت‌دهی بیشتر به کار مردم است.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ارائه خدمات سازمان‌ها ضریب امنیت را افزایش و ضریب خطا را کاهش می‌دهد، اظهار داشت: در شهری همانند بندرعباس و به ویژه در حوزه خدمات شهری و شهرداری نیازمند، تکیه بیشتر به امور الکترونیک و برخط هستیم تا از این مسیر هم سفرهای درون شهری را کاهش دهیم و هم چالش‌های متاثر از بروکراسی سنتی را حذف کنیم.

مرادی ادامه داد: واگذاری امور به بخش خصوصی یکی از عقلانی‌ترین و موفق‌ترین راه‌ها برای توسعه و بهبود کیفیت و کمیت خدمات است.وی گفت: اگر به بخش خصوصی اعتماد شود این بخش به اندازه دو دولت می‌تواند در امور سرمایه‌گذاری و خدمات، به کشور خدمت کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها