متخصص اطفال نیاز ویژه کودکان مینابی



 صبح ساحل ، اجتماعی - شماری از شهروندان میناب از نبود پزشک متخصص کودکان در مرکز درمانی شبانه روزی دولتی این شهرستان گلایه کردند.

این عده در گفت و گو با ایرنا افزودند: درحال حاضر درمانگاه شبانه روزی خلیج فارس و درمانگاه شبانه روزی شماره 2 بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) پزشک متخصص اطفال ندارند. یکی از مراجعه کنندگان به درمانگاه شبانه روزی خلیج فارس در این زمینه گفت: با وجود این که زیر ساخت این درمانگاه برای استقرار پزشک فراهم شده ولی از پزشک متخصص اطفال خبری نیست. زهرا شریفی یکی دیگر از شهروندان مینابی هم گفت: داروخانه این درمانگاه شبانه روزی علاوه بر نداشتن پزشک متخصص اطفال بصورت شبانه روزی فعال نیست.

 یک دانشجوی مینابی هم گفت: درحالی طرح تحول سلامت در هرمزگان اجرایی شده و مسئولان از اجرای این طرح و برکت آن در استان سخن می گویند که برخی مراکز درمانی میناب از نداشتن پزشک اطفال رنج می برند. رضا بهرامی افزود: میناب بصورت شهر روستا بوده و بسیاری از مردم به امید این که بتوانند از خدمات درمانی بخش دولتی شهر میناب بهره ببرند به این جا مراجعه می کنند اما از این خدمات بی بهره و سرگردان سپس راهی بندرعباس می شوند. 

وی ادامه داد: با توجه به فصل سرما و سرماخوردگی شایع درسطح سنین مختلف بویژه کودکان مسئولان فکر اساسی برای رسیدگی به وضعیت نبود پزشک درمانگاه های میناب کنند. یکی از روستائیان که برای درمان دخترش به شهر آمده می گوید: با وجود بیمارستان، کلینیک و پزشکان خوب و مجرب در شهر، ولی درمانگاه شبانه روزی پزشک اطفال ندارد و داروخانه هم بصورت شبانه روزی فعالیت ندارد. بابک جعفری افزود: مردم از روستا به امید فراوان به درمانگاه مرکز شهر میناب مراجعه می کنند ولی با نبود پزشک متخصص مواجه می شوند که برمشکلات آنان افزوده می شود. 

وی یاد آور شد: نبود پزشک یک معضل شده و مردم وقتی در روستا پزشک نداشته باشند به شهر مراجعه می کنند و اینجا خبری از پزشک متخصص اطفال نیست و مردم بیشتر از وضع درمان نگران شده و مجبور به عزیمت به سایر نقاط کشور می شوند. رئیس شورای شهر میناب نیز گفت: با توجه به اینکه میناب دومین شهرستان بزرگ استان هرمزگان است باید مسئولان بهداشت و درمان این استان نسبت به فراهم کردن امکانات بهداشتی و درمانی در خورشایسته میناب اقدام کنند.مصطفی اسدی افزود: دربازدید میدانی همراه اعضای شورای شهر از درمانگاه شبانه روزی شماره 2 میناب، تمام زیر ساخت های درمانی و بهداشتی فراهم شده ولی مردم از نبود پزشک متخحص اطفال و شبانه روزی نبودن داروخانه این مرکز گلایه داشتند.یکی دیگر از اعضای شورای شهر میناب نیز گفت: بسیاری از شهروندان با مراجعه به شورای شهر درخواست استقرار پزشک متخصص اطفال و فعال شدن داروخانه بصورت شبانه روزی دارند.دکتر محمد رضا حسینی افزود: درشهرستان میناب 57 پزشک متخصص و 54 پزشک عمومی و 26 دندانپزشک بصورت تمام و پاره وقت به خدمات درمانی مشغول هستند.

وی ادامه داد: اکثریت پزشکان متخصص شیفت صبح در درمانگاه شماره یک بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب به مردم خدمات ارائه می دهند. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها