مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان مطرح کرد:

مناطق آزاد به محلی امن برای قاچاق تبدیل شده‌اند



صبح ساحل ، اقتصادی - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان گفت: قاچاق کالا خنجری از پشت به نظام و جنگ تمام عیار اقتصادی است که باید در مقابل این جنگ ابزار دفاعیمان را تقویت کنیم .

به گزارش هرمز؛مرتضی مدنی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان،در خصوص قاچاق کالا در استان اظهار کرد:با توجه به هجمه تحریم ها از ناحیه کشورهای غربی و اروپایی  باید در زمینه اقتصاد مقاومتی و مقاوم کردن اقتصاد  و توجه به تولید داخلی مان اهتمام ویژه داشته باشیم.وی افزود:کلیه مسئولین ،مردم، بخش خصوصی و سایر اقشار باید به حوزه اقتصاد نگاه ویژه داشته باشند چنانچه اگر تولید ما رونق پیدا کرد مشکل معیشت و اشتغال ما حل خواهد داشت.مرتضی مدنی  بیان داشت: یکی از مشکلات بحث عدم تحقق اقتصاد مقاومتی ، رونق تولید  و یکی از موانع اصلی حوزه تولید ما بحث قاچاق است که متاسفانه قاچاق کالا به تمامی حوزه های اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و بهداشتی ما ضربه وارد کرده است.وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری از اواخر سال ۹۲ به موضوع قاچاق اشاره و تذکراتی در این رابطه به مسئولین داده اند چرا که مسئوله قاچاق اقتصاد را دچار مشکل می کند از این رو نیاز است که در بحث قاچاق کالا در سطح کلان و بحث های دانه درشت ها اهتمام جدی خرج دهیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان افزود: قاچاق کالا خنجری از پشت به نظام و جنگ تمام عیار اقتصادی است که باید در مقابل این جنگ ابزار دفاعیمان را تقویت کنیم .

نابودی تولیدات ایرانی، بازار هدف کشورهای عربی

از قاچاق کالاست

مدنی بیان کرد: کشورهای همجوار مانند امارات و عربستان تولیداتی با قیمت کمتر از هزینه تولید  وارد کشور ما می شود که غریب به اتفاق آن در داخل کشور  تولید می شود و بیشتر این واردات در پوشش قاچاق وارد کشور ما می شود.این مقام مسئول تصریح کرد: آمار بیشتر پرونده های وارد شده به مجموعه تعزیرات مربوط به قاچاق است و بیشتر کالاهایی از قبیل البسه پوشاک،پارچه، لوازم خانگی، دارو، مواد غذایی، ارایشی بهداشتی  و غیره شامل می شود. مدنی یادآور شد: مناطق آزاد به محلی امن برای قاچاق تبدیل شده اند از این رو مسئولان حوزه اقتصاد و تولید باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند. مدیر کل تعزیرات هرمزگان گفت:خرمای پیارم زبانزد خواص و عام است و انواع خرما و شیره خرما در حاجی آباد تولید می شود اما هم اکنون خرما و شیره خرما از امارات متحده عربی با  هدف ضربه زدن به تولیدات داخلی وارد کشور می شود. مدیرکل تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: در حوزه مواد مخدر برخورد های زیادی شده ولی نتوانستیم کامل جلو مواد را بگیریم لذا باید با فرهنگ سازی در مدارس دانشگاهها جهت پیشگیری اقدام کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها