ليگ دسته دوم فوتبال باشگاه های كشور

تفکرات اشتباه «نیکبخت» باز هم کار دست شهرداری داد



صبح ساحل ، ورزشی - محمود رییسی // عکس //حسین نارنجی نسب تيم شهردارى بندرعباس در هفته هشتم مرحله نهایی مسابقات ليگ دسته دوم فوتبال باشگاه های كشور میزبان تیم نفت و گاز گچساران بود. 

در هفته هشتم مرحله نهايى مسابقات ليگ دسته دوم فوتبال باشگاه های كشور تيم شهردارى بندرعباس  در ورزشگاه خلیج فارس به مصاف تیم نفت و گاز گچساران رفت.در جدول رده بندی گروه دوم تیم شهرداری بندرعباس با کسب ۷ امتیاز چهارم بود  و شانس چندانی برای رسیدن به مکان دوم جدول و حضور در بازی پلی آف را نداشت وتنها راه رسیدن این تیم به بازی های پلی آف  برتری در این بازی و دو بازی آینده بودو البته این که  دو تیم بالای سری شهرداری  بازی های خودشان را واگذار کنند. نماینده گچساران با ۱۳ امتیاز دوم است و یکی از شانس های اصلی صعود به پلی آف  محسوب می شود واگر این بازی را با پیروزی پشت سر می‌گذاشت خیالش تا حدود زیادی راحت می شد.

بازی رفت دو تیم با برتری ۲ بریک به سود تیم نفت و گاز گچساران به پایان رسیده بودو شهرداری در این دیدار آمده بود که انتقام شکست را بگیرد. دوتیم بازی را خوب شروع کردند ودر نیمه نخست موقعیت های زیادی برای گل زدن داشتند اما هرچه زدند به در بسته خورد تا نیمه نخست بدون گل به پایان برسد. در نیمه دوم تیم گچساران آمده بود که حداقل به یک امتیاز دست پیدا کند وبازی بسته ای انجام داد. 

شاگردان نیکبخت در تیم شهرداری بندرعباس فشار حملات خود را بیشتر کردند تا این که در دقیقه ۵۹ صاحب پنالتی شدند اما علی سلیمانی این پنالتی حیاتی را گل نکرد تا همچنان ناراحتی روی سکوها برای هواداران شهرداری به چشم بخورد. در ادامه سرمه ای پوشان شهرداری باز هم صاحب پنالتی شدند و در دقیقه ۷۹ یزدان عباسیان که به جای علی خبر به میدان آمده بود پنالتی را به گل نخست تبدیل کرد تا دوباره امیدها برای صعود به پلی آف زنده شود. 

برتری شهرداری تنها چند دقیقه طول نکشید ودر دقیقه ۸۷ رضا قیالی بازیکن فصل گذشته نارنجی پوشان دروازه شهرداری بندرعباس را باز کرد تا اندک امید صعود دوباره از بین برود. این دیدار در پایان با نتیجه یک - یک به پایان رسید . تعویض هاو ارنج اشتباه نیکبخت سرمربی شهرداری  در این بازی کاملا مشهود بود و همین تفکرات اشتباه باعث شد تا شهرداری این فصل هم از صعود به لیگ یک باز بماند.  

با ثبت این نتیجه تیم شهرداری با کسب ۸ امتیاز و تفاضل گل منفی ۸ در مکان چهارم جدول رده بندی گروه دوم باقی ماند تا در دو هفته پایانی شانسی برای صعود به لیگ دسته اول فوتبال نداشته باشد.شاگردان علی نیکبخت از ۸ مسابقه خود در گروه دوم مرحله نهایی لیگ دسته دو فوتبال با عملکردی ضعیف و دور از انتظار ۲ برد، ۲ مساوی، ۴ باخت، ۱۰ گل زده و  ۱۸ گل خورده در کارنامه دارند.

از این گروه تیم شاهین شهرداری بوشهر با کسب ۲۰ امتیاز و تفاضل گل مثبت۲۰ تا حدود زیادی صعودش را به طور مستقیم به لیگ دسته اول قطعی کرده و تنها با 1 امتیاز از دو مسابقه آینده جشن صعود خواهد گرفت و  تیم های رده دومی نفت و گاز گچساران(۱۴ امتیاز) و رده سومی داماش گیلان( ۱۱ امتیاز) نیز رقابت تنگاتنگی برای حضور در مرحله پلی آف دارند. 

در دیگر بازی های این هفته و در مهم ترین بازی شاهین شهرداری بوشهر در آبادان به مصاف پالایش این شهر رفت که در پایان با پیروزی پر گل6بر1 موفق شد2هفته مانده به پایان مسابقات لیگ دسته دوم به صورت مستقیم به مسابقات لیگ دسته اول صعود کند البته شاید بتوان گفت هنوز روی کاغذ شاهین صعود نکرده اما با توجه به اختلاف6امتیازی و همچنین تفاضل گل بسیار بالا چیزی شبیه معجزه هست که شاهین را به لیگ یک نرساند و از این رو نیز مردم بوشهر امروز در پایان بازی جشن صعود گرفتند.

داماش در حالی که تا لحظات پایانی از میزبانش سردار بوکان عقب بود موفق شد در واپسین ثانیه ها گل تساوی را به ثمر برساند تا همچنان شانس صعود از طریق پلی آف را داشته باشد. 

در بازی های  گروه نخست دیدار بسیار مهم و حساس استقلال جنوب و اروند خرمشهر در حالی که با نتیجه یک- یک پیگیری می شد  که داور یک پنالتی به سود استقلال جنوب اعلام کرد و با دخالت هواداران خرمشهری  بازی به جنجال کشیده شد تا در نهایت بازی نیمه تمام بماند و کمیته انضباطی نتیجه این دیدار را تعیین کند.

 نفت امیدیه با یک گل از سد مقاومت تهران گذشت تا بدون در نظر گرفتن نتیجه دیدار استقلال جنوب و اروند موقتا به رده دوم جدول صعود کند.گیلانمهر فومن با3 گل از سد تیم صدرنشین خوشه طلایی ساوه گذشت تا شانسش را برای صعود بیشتر کند.

در گروه دوم مرحله نهایی لیگ دسته دوم فوتبال  باشگاه‌های کشور  تيم هاى شهرداری بندرعباس،  نفت و گاز گچساران ، پالايش آبادان ،شاهين شهردارى بوشهر ، سردار بوكان و داماش گيلان و در گروه نخست نيز تيم هاى شهردارى فومن ، كارون اروند خرمشهر ، نفت اميديه ، خوشه طلايى ساوه ، مقاومت تهران و استقلال جنوب تهران با هم رقابت مى كنند.در پایان این رقابت ها تیم های نخست هر گروه به طور مستقیم به لیگ دسته اول صعود می کنند.

تیم های دوم دو گروه نیز در یک مسابقه پلی آف به مصاف هم می روند تا تکلیف سومین تیم صعود کننده به لیگ دسته اول هم مشخص شود. 

 درفشی و عباسیان در یک قدمی آقای گلی

در دو هفته مانده به پایان مسابقات لیگ دسته دوم نصرا...درفشی و یزدان عباسیان نزدیک ترین بازیکنان به آقای گلی هستند.

هفته هشتم از مرحله پایانی مسابقات لیگ دسته دوم برگزار شد و یزدان عباسیان بازیکن تیم شهرداری بندرعباس  پس از هفته ها با گلی که به ثمر رساند هرچند برای تیمش زیاد کارایی نداشت اما یک قدم این بازیکن را به کسب عنوان آقای گلی نزدیک کرد تا تنها یک  گل کمتر از درفشی داشته باشد و در 2بازی آینده تمام تمرکز خود را بر روی گلزنی بگذارد.

البته در طرف دیگر درفشی نیز با توجه به این که تیمش در کورس صعود به مسابقات لیگ دسته اول قرار دارد علاوه بر این که رویای صعود به لیگ یک را در سر می پروراند نگاه ویژه‌ای نیز به آقای گلی دارد.

در هفته هشتم از مرحله پایانی در مجموع 6بازی17بار توپ از خط دروازه ها عبور کرد و میانگین خوب 2/8گل در هر بازی به ثبت رسید.دیدار دو تیم پالایش آبادان و شاهین شهرداری بوشهر با رد و بدل شدن 7 گل پر گل ترین دیدار در این هفته لقب گرفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها