مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان تاکید کرد

بازارچه ملوانی به نام مردم اما به کام عده‌ای خاص



صبح ساحل ، حوادث - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان گفت: بازارچه ملوانی به نام مردم اما به کام عده‌ای خاص است و کسانیکه که در قالب کالای ملوانی، کالای قاچاق و غیر قانونی وارد کشور می‌کنند افراد عادی نیستند.

به گزارش فارس، سید مرتضی مدنی در کمیسیون مبارزه با کالای قاچاق شهرستان بندرلنگه در جمع اعضای این کمیسیون، اظهار کرد:کالاهای تولیدی وارداتی به ویژه کالاهای تولید شده امارات و عربستان که به صورت غیر مجاز و قاچاق وارد کشور می‌شوند باید در سطح استان جمع‌آوری شود و سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه باید در این خصوص فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهند.

وی افزود:کالاهای که در قالب کالای ملوانی وارد کشور می‌شوند و تایید شده شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی نیستند کالای غیر مجاز شناخته می‌شود و با افراد خاطی برخورد می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان تصریح کرد: در آیین نامه کالای ملوانی گفته شده است واردات در برابر صادرات باید صورت گیرد و ورود کالای ملوانی باید طبق تایید و نظر دستگاه‌های زیر ربط باشد.

مدنی با اشاره به اینکه بازارچه ملوانی به نام مردم اما به کام عده‌ای خاص است، یادآور شد: کسانیکه که در قالب کالای ملوانی،کالای قاچاق و غیر قانونی وارد کشور می‌کنند افراد عادی نیستند، عده‌ای در قبال ورود کالای قاچاق سود کلان می‌برند که اداره تعزیرات حکومتی آن را نمی‌پذیرد وبرخورد قانونی می‌کند.

این مسؤول تاکید کرد: کالای ملوانی باید سیر قانونی خود را طی کند و بازار غرب استان هرمزگان شاهد بیشترین کالاهای وارداتی از کشورهای امارات و عربستان است که باید از ورود آن‌ها جلوگیری شود وخط قرمز اداره تعزیرات حکومتی کالای سلامت محور است که در صورت تخلف با آن‌ها برخورد می‌شود.وی با اشاره به کیفیت مواد غذایی داخلی نسبت به تولیدات خارجی، افزود: بیش از 93%از مردم از تولیدات داخلی استفاده می‌کنند و اصناف و بازاریان باید نسبت به بازار کالای داخلی دغدغه لازم را داشته باشند.مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان بیان داشت: کالاهای امارات و عربستان در دیگر کشورها تولید و بسته‌بندی می‌شود و بازار ایران را نشانه گرفته‌اند و باید از ورود کالاهای بی‌کیفیت وارداتی جلوگیری شود.

 مدنی گفت: در خصوص استفاده از تولیدات داخلی کیفیت مطلوب کالاهای ایرانی فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی شود و این امر ملزم به همت و تلاش مسؤولان است که در این رابطه چاره‌اندیشی کنند و بدنبال راهکار تاثیر گزار باشند.وی در پایان خاطر نشان کرد:کالاهای واردات باید طبق کمبودها و کاستی‌های بازار داخلی باشد و کالاهایی وارد شوند که تولیدات آن در داخل کشور کمتر است و یا مشابه داخلی ندارد و مناطق آزاد باید صادرات محور باشند و هدف ما صادرات کالاهای ایرانی باشد تابتوانیم سهم خود را تحقق شعار سال ایفا سازیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها