دبیر اجرایی خانه کارگر هرمزگان:

گوش شنوایی برای شنیدن صحبت‌های کارگران وجود ندارد



صبح ساحل ، اجتماعی - دبیر اجرایی خانه کارگر هرمزگان گفت: چرا گوش شنوایی برای شنیدن صحبت‌های کارگران وجود ندارد و عده‌ای به نام نماینده کارگران جهت تعریف و تمجید از دیگران قد برافراشته‌اند و مشکلات کارگران را نادیده می‌گیرند.

 محمد دریانوس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز جهانی کارگر روزی است که به نام شریف‌ترین، زحمت کش ترین و هدفمندترین اقشار در جامعه نامگذاری شده است، افزود:کارگران در تمامی عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با تمامی توان در راستای بهبود فضای کسب‌وکار و تولید و استقلال اقتصادی همراه با مسئولین نظام از شروع انقلاب، در هشت سال دفاع مقدس، در سازندگی و در موضع تحریم از جلودارترین اقشار جامعه وفاداری نسبت به انقلاب بوده و این موضوع را بر همگان ثابت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: هرچند در تمامی موقعیت‌های اجتماعی این کارگران و قشر دستمزدبگیر هستند که با تمام آلام‌های روزگار دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

دریانوس با بیان اینکه موقعیت‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برای کارگران جای ابهام دارد، تصریح کرد: کارگران با تمام سختی‌ها جوی و فیزیکی در شرایط آب‌وهوای معادن، دریا و خطوط ریلی و حمل‌ونقل‌های هوائی، درمانی و بندری از هیچ کوششی در جهت رفاه و آسایش تمامی شهروندان دریغ نکرده‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر هرمزگان ادامه داد: کارگران تمامی این سختی‌ها را با دستمزدی ناچیز که یک ماه دستمزد آن‌ها برابر با دستمزد دقیقه‌ای دیگران است، تحمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه چه ایرادی دارد که عدالت اجتماعی شامل کارگران نمی‌شود، اضافه کرد: چرا کارگران فقط تلاش و زحمت بکشند اما مسئولین به درد دل کارگران گوش ندهند و سکوت کنند.

دریانوس با اشاره به اینکه تقریباً نیمی از جمعیت هر شهر و استان را کارگران تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در شرایط کنونی کارگران باید تنها سکوت کرده و حق گفتمان نداشته باشند؛ جایگاه کارگران در برنامه ششم توسعه کجاست و چرا تنها باید در ایام خاص به آن‌ها قشر شریف گفته شود و در سایر ایام سال فراموش شوند.وی عنوان کرد: چرا گوش شنوایی برای شنیدن صحبت‌های کارگران وجود ندارد و عده‌ای به نام نماینده کارگران جهت تعریف و تمجید از دیگران قد برافراشته‌اند و مشکلات کارگران را نادیده می‌گیرند و این افراد به‌هیچ‌وجه نمایندگان کارگران نبوده و نیستند./ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها