رئیس بسیج سازندگی هرمزگان:

اشتغالزایی و آبرسانی اولویت بسیج سازندگی در سال جدید است



صبح ساحل ، اجتماعی - رئیس بسیج سازندگی هرمزگان گفت: از بین بردن فقر و محرومیت زدایی هدف اصلی بسیج سازندگی است و در این راستا اشتغالزایی و آبرسانی به مناطق محروم اولویت اول این سازمان در سال جدید است.

 محمدرضا آران در نشست خبری  که به مناسبت آغاز هفته بسیج سازندگی برگزار شد بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های مهم این سازمان احداث ۱۰۰ مسجد در مناطق روستایی فاقد مسجد است که با هدف نداشتن روستای بدون مسجد انجام میشود.

وی با توضیح اینکه نیروهای فعال در بسیج سازندگی از جوانانی تشکیل شده که هدف والای آنها رفع فقر و محرومیت از چهره استان و کشور است گفت: سیاست بسیج سازندگی همراهی و کمک به دولت بدون موازی کاری برای رفع محرومیت با استفاده از ظرفیت جوانان بسیجی و کمک های مالی خیرین است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی دو مبحث مهم در فعالیت های بسیج سازندگی در مناطق محروم است که در این زمینه فرهنگ سازی شالوده اصلی اقتصاد مقاومتی در روستاها است.رئیس بسیج سازندگی هرمزگان با تشریح فرآیند اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی در روستاها توضیح داد: شناسایی ظرفیت ها در روستاها، برگزاری دوره های آموزشی متناسب با ظرفیت های شناسایی شده که پس ازتکمیل چرخه آموزش تسهیلات لازم به افراد متقاضی بدون بهره و با شرایط سهل و آسان ضمانت داده می شود از اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی در روستاها است.

آران خاطر نشان کرد: پرورش مرغ بومی، ماکیان، میگو، ماهی، زنبور عسل، قارچ، صنایع دستی، گردشگری، کود ورنی کمپوست، علوفه ، کشت داربستی، گلخانه و ... از جمله ظرفیت های شناسایی شده جهت اعطای تسهیلات اشتغالزایی در روستاهای هرمزگان است.

وی افزود: صنایع تبدیلی در زمینه انبه میناب، لیموی رودان، نارنگی سیاهو، خرمای پیارم حاجی آباد، سیر بشاگرد و ...، شیرینی ها، ترشیجات، شوریجات، فراوروی لبنیات و بسته بندی از دیگر این ظرفیت هاست.این مقام مسئول یاداور شد: سال گذشته چهار میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان تسهیلات در زمینه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در هرمزگان پرداخت شد که ماحصل آن راه اندازی ۳۸۵ کارگاه بود که از محل پرداخت این تسهیلات هزار و ۵۴۰ نفر شغل در استان ایجاد شد.

رئیس بسیج سازندگی هرمزگان اظهارداشت: متاسفاه میزان مرومیت در استان هرمزگان بسیاربالاست و بیشترین ضربی محرومیت در شهرسان های باگرد و جاسک است.

آران اضافه کرد: در شهر بندرعباس نیز محله های، شهرک توحید، کوی ملت و پشت شهر از محرومیت در پایتخت تجاری کشور در رنج هستند.وی اهداف بزرگ بسیج سازندگی در راستای خروج از محرومیت را اینگونه اعلام کرد: پیوند مردم با نظام، ایجاد محبوبیت برای نظام، اثبات کارآمدی نظام، ایجاد بارقه امید و نشاط در بین مردم مناطق محروم، رشد اقتصادی جامعه و بهبود وضعیت معیشتی مردم خروجی طرح های محرومیت زدایی است.

رئیس بسیج سازندگی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه آمار و ارقام در خصوص اجرای پروژه های محرومیت زدایی به وسیله گروه های جهادی اظهار کرد: در سال گذشته ۵۶۸ پروژه محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی در استان هرمزگان اجرا شد،: از این تعداد ۵۶ مسجد، ۲۴۴ واحد مسکونی مددجویی، سه پارک، ۲ باب مدرسه، ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی، ۱۷ مجموعه ورزشی، ۱۳ خانه عالم، یک باب کتابخانه، سه غسالخانه و ۲۹ پروژه آبرسانی بوده است.

آران در ادامه افزود: اهدای جهیزیه به ۵۰ زوج جوان، توزیع دو هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریز بین دانش آموزان، اهدا ۹ هزار و ۵۰۰ متر موکت به نیازمندان، توزیع بسته های معیشتی بین سه هزار نیازمند، توزیع ۵۰۰ بسته فرهنگی بین مساجد و توزیع ۵۰۰ بسته کمک های اولیه بخش دیگری از فعالیت های محرومیت زدایی بسیج سازندگی بوده است.

وی اضافه کرد: ۶۷۹ گروه جهادی در استان فعالیت دارند که اردوهای جهادی در سه مقطع یک، سه، ۷ و ۱۰ روزه در زمینه های عمرانی، پزشکی، فرهنگی و آموزشی برگزار می شود.این مقام مسئول اعلام کرد: ۱۳ هزار و ۸۰۶ نفر به اردوهای جهادی یک روزه، ۲ هزار نفر به اردوهای جهادی سه روزه، هزار و ۷۰۰ نفر به اردوهای جهادی ۷ روزه و ۲ هزار و ۳۲۰ نفر به اردوهای جهادی ۱۰ روزه و ۲ هزار و ۱۳۰ دانش آموز نیز در قالب طرح هجرت برای مرمت و بهسازی ۲۶۰ مدرسه اعزام شدند.

رئیس بسیج سازندگی هرمزگان عنوان کرد: در ۱۳ شهرستان هرمزگان نیز در هر کدام هشت صندوق قرض الحسنه( چهار صندوق روستایی و چهار صندوق شهری) راه اندازی شد تا با جذب آوردهای مردم(ماهیانه بین پنج تا ۳۰ هزار تومان)، به مشکل ازدواج و شغل جوانان و مشکلات عمومی رسیدگی شود.آران از اجرای «طرح کرامت» در محلات حاشیه شهرها نیز به عنوان یکی دیگر از برنامه های محرومیت زدایی یاد کرد و افزود: در قالب این طرح، ابتدا مسائل، مشکلات و معضلات مناطق آلوده و حاشیه شهرها شناسایی و در جهت رفع آن اقدامات موثری صورت می گیرد.

وی در تشریح برنامه های هفته بسیج سازندگی بیان کرد: ۵۶۸ پروژه محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی در هرمزگان افتتاح می شود همچنین همایش بزرگ بسیج سازندگی، دیدار با ائمه جمعه، تجلیل از جهادگران نمونه، اعزام گروه های جهادی، شرکت در نماز سیاسی عبادی جمعه، شرکت در دعای پرفیض کمیل و نشست خبری را از دیگر برنامه ها این هفته است.رئیس بسیج سازندگی هرمزگان در پایان عنوان کرد: ۵۰ درصد از اعتبارات اجرای پروژه های محرومیت زدایی را قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پرداخت و مابقی نیز از محل کمک های خیرین و گروه های جهادی و مردم تامین می شود./مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها