لزوم احداث پد بالگرد در جزیره قشم



صبح ساحل ، اجتماعی - فرماندار قشم با تاکید بر لزوم احداث پایگاه های امداد و نجات هلال احمر در جزیره قشم گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک جزیره قشم، پد بالگرد امدادی در جزیره قشم راه اندازی شود.

 علیرضا نصری در دیدار رئیس و تعدادی از اعضا داوطلب جمعیت هلال احمر شهرستان قشم بیان داشت: ساختن پایگاه جامع امداد و نجات شامل انبار تجهیزات، ملزومات امدادی و پد بالگرد در شهرستان قشم با توجه به موقعیت جزیره ای و احتمال قطع ارتباط و دسترسی با سایر نقاط سرزمینی در مواقع بروز سوانح طبیعی، ضروری و اضطراری است.

نماینده دولت درقشم اظهارداشت: برنامه ریزی و پیش بینی پست امدادی در ساحل جنوبی جزیره قشم و ایجاد خانه های هلال در این سواحل و جزیره هرمز با توجه به شرایط جزیره ای بودن شهرستان در دستور کار مسئولان جمعیت هلال احمر قشم قرار گیرد.

فرماندار قشم خاطرنشان کرد: پیش بینی و فراهم ساختن ملزومات سخت افزاری و تجهیزات امداد و نجات یکی از وظایف جمعیت هلال احمر است که با هماهنگی و همکاری بین دستگاهی محقق می شود.

نصری با اشاره به وظایف جمعیت هلال احمر در حوزه آموزش همگانی تصریح کرد: آموزش و آگاهی درست مردم رااز چگونگی مواجهه با بحران ها تعیین کننده و موثرتر از وجود امکانات و تجهیزات امدادی است.

فرماندار قشم بیان کرد: آگاهی و سواد مواجهه با خطرات ناشی از سوانح در دسترس ترین وسیله امدادی است که لازم است در اختیار مردم قرار گیرد.

ضرورت آموزش و کسب مهارت خود امدادی، موضوعی است که باید در جوامع محلی همه گیر شود.نماینده سیاسی دولت درقشم از جمعیت هلال احمر شهرستان قشم خواست آموزش امدادونجات بطورفراگیر در روستاها را دستور کار خود قرار دهند.

فرماندار قشم بیان کرد: اجرای مانورهای دوره ای یکی از راه های تبدیل آموزش به مهارت آموزی را بازخورد عملی آموزش نام برد وعنوان داشت: جمعیت هلال احمر نسبت به انجام این امر اهتمام ورزد./مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها