سیر کردن در ابرهای خوشبختی فقط در چند ماه

اجرا گذاشتن مهریه 114 سکه ای پایان یک زندگی



صبح ساحل ، حوادث -  اعظم رام//«روزهای اول دم از عشق و عاشقی می زد و از آینده رویایی حرف می زد ،آن روزها در ابرها سیر می کردم و چه می دانستم این شور عاشقی فقط در روزهای اول زندگیمان قرار دارد ، از کجا می دانستم تا این حد با هم اختلاف سلیقه داریم، ما در هیچ زمینه ای با هم تفاهم نداریم. اهل کار کردن نیست و کارمان شده دعوا و جنگ و جدال، 114 سکه  که حقم است می­خواهم آن را به اجرا بگذارم تا درس ادبی به شوهرم بدهم».

 این گفته های زنی به نام سحر است  که پس از 2 سال زندگی مشترک به دادگاه خانواده آمده بود تا احضاریه طلاق را تحویل دهد.قاضی دادگاه و حتی مشاوره هم نتوانست بر تصمیم زن تاثیر بگذارند و مرد هم که نتوانست همسرش را به زندگی برگرداند  سر لجبازی وی را طلاق داد و بیان داشت که هر طور شده مبلغ مهریه را جور می کنم ...

خردادماه سال95  حکم دادگاه  به پرداخت مهریه 300 میلیون تومانی صادر شد و رضا باید در طی دو سال این مبلغ را فراهم کند و اگرنه پشت میله های زندان قرار می گیرد .   این جوان 32 ساله  که کارگر روزمزد است در فرصت دو ساله که دادگاه به او داده بود از عهده پرداخت مهریه بر نیامد و در فروردین ماه  97 با دستان بسته روانه زندان  بندرعباس شد. پرونده رضا یک ماه بعد بر روی میز ستاد دیه استان هرمزگان قرار گرفت و مسوولان ستاد دیه تلاش کردند تا رضایت شاکیه را برای تخفیف مهریه جلب کنند. سحر به گرفتن 50 میلیون از 300 میلیون تومان مهریه  رضایت داد و رضا بعد از 3 ماه حبس در زندان ، آزاد شد.

 میله های زندان  جریمه عدم پرداخت مهریه

این روزها اگر سری به زندانها بزنید به وضوح می توان  دربندهای را دید که یا مقصر و یا بی گناه به علت عدم پرداخت مهریه همسرشان، میله های زندان نصیبشان شده است و منتظر نیکوکاران و خیرانی هستند که آنها را از این مخمصه نجات دهند .

پرونده حسام جوان 39 ساله ای که به تازگی توسط خیرین از زندان آزاد شده است از دیگر  پرونده های است که به جرم پرداخت مهریه 72 سکه ای  8 ماهی در زندان بود. در پرونده این جوان عدم ناسازگاری و عدم تفاهم بین زوجین، علت طلاق قید  شده و در سال 93 حکم طلاق و رای  پرداخت مهریه 72 سکه ای به مبلغ 155  میلیون تومان جاری شده است. وی در طی دو سال مهلت داده شده از سوی دادگاه خانواده برای پرداخت مهریه ،موفق نشد با شغل کارگری این مبلغ تعیین شده را بدست بیاورد و در شهریورماه سال 96 وارد زندان گردید. پرونده وی یک ماه بعد به ستاد دیه استان ارجاع شد ولی به علت عدم پی گیری از سوی خانواده مددجو، سیر مراحل قانونی پرونده به طول انجامید تا آنکه با تلاش مسوولان ستاددیه ، شاکی به دریافت  مبلغ 15 میلیون تومان مهریه خود ،راضی به آزاد شدن همسر سابقش گردید. 

حسام حالا باید 15میلیون تومان از بدهی 155 میلیونی اش را می پرداخت  تا از زندان خلاص شود اما وی توان پرداخت این مبلغ را هم نداشت و منتظر دست یاری گر خیران بود تا آنکه در ماه مبارک رمضان و در مراسم گلریزان خیری به کمک وی شتافت و با پرداخت این مبلغ ، راه آزادی این جوان از زندان را فراهم کرد.

 آزادی 22 زندانی جرایم غیر عمد در هرمزگان

"22 زندانی دیه و جرایم غیر عمد در ماه مبارک رمضان به همت خیران و مشارکت های مردمی از زندان های این استان آزاد شدند".این مطلب را مدیر عامل ستاد دیه هرمزگان بیان داشت و ادامه داد:بدهی این مددجویان 15میلیارد ریال بود که 10 میلیارد ریال آن از شاکیان تخفیف گرفته شد.احمد مرادی نژاد با اشاره به جشن گلریز ان گفت:در جشن های گلریزان ماه مبارک رمضان امسال، خیران و نیکوکاران هرمزگان 10 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان این استان تعهد کردند که تاکنون 50 درصد آن تامین شده است.وی از آزادی 50 نفر از زندان افزود:   با پرداخت این میزان تعهد و کمک های مردمی، 50 زندانی دیگر نیز به زودی از زندان های استان آزاد می شوند.مدیر عامل ستاد دیه هرمزگان  از زندانی بودن 136 زندانی دیه و جرایم غیر عمد با بدهی بالای 160 میلیارد ریال در زندان های هرمزگان نیز خبر داد.

گفتنی است: مردم هرمزگان می توانند برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، وجوه نقدی خود را از طریق تلفن همراه و شماره گیری کد پیامکی *780*7777076# و یا شماره حساب 0106110031007 و شماره کارت 6037991899936706 بانک ملی و یا شماره حساب 440080000308 و شماره کارت 6280231495199753 بانک مسکن به نام ستاد دیه استان پرداخت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها