در 3 ماهه نخست سال جاری

112 واحد مسکونی در بندرعباس آتش گرفت



صبح ساحل ، حوادث - اعظم رام :در سه ماه گذشته سال جاری ، 350 حریق در بندرعباس رخ داد که 112 مورد آن  مربوط به حریق منازل مسکونی بوده است.  46 مورد حریق منازل به علت گاز، 41 مورد اتصالی برق و 25 مورد دیگر سایر بوده است. 

به گفته مدیرعامل سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس،  عامل 9 مورد حریق منازل ، عمدی و 97 مورد غیر عمدی و 6 مورد نامعلوم  بوده است.همچنین علت آتش سوزی این منازل نیز 52 مورد سهل انگاری ، 29 مورد نقص فنی ، 5 مورد عدم ایمنی و 26 مورد سایر  ذکر شده است.در این رابطه 3 نفر مصدوم شدند  و 2 نفر نجات یافتند . زیان مالی  این تعداد منازل حدود 3 میلیارد  و 569 میلیون و 800 هزار ریال برآورده شده است.

فرجام دانش  از حریق 142 مورد ضایعات و فضای سبز   که به علت96 مورد عمدی و41مورد سهل انگاری رخ داده است خبر داد و ادامه داد: در این مدت31 واحد تجاری ،اداری و صنعتی و اماکن عمومی و تجمعی، انبار و  تاسیسات برقی  به علت  14 مورد اتصالی برق، 3 مورد گاز و مواد نفتی و 12مورد سایر  آتش گرفته است که عامل 16 مورد  غیر عمد  و 3 مورد عمد بوده است وی از آتش گرفتن 3  فروند قایق تجاری، 48 دستگاه خودرو سبک و سنگین نیز سخن به میان آورد .

دانش  اضافه کرد که در این 3 ماهه نخست امسال، خسارت وارده به شهر بندرعباس در اثر آتش سوزی ،هفت میلیارد و 296 میلیون و 800 هزار ریال به ثبت رسیده  و 382 نفر در حادثه آتش سوزی نجات پیدا کرده، 9 نفر مصدوم و یک نفر نیز جان خود را از دست داده است.

 نجات 234 نفر  در آسانسور 

مدیرعامل سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس  از 356 مورد عملیات امداد و نجات مطالبی عنوان کرد و گفت: در این مدت میانگین زمان رسیدن تیم امداد و نجات آتش نشانی به محل وقوع حادثه آتش سوزی، سه دقیقه و 55 ثانیه بوده است.دانش بیشترین آمار  موضوع امداد و نجات مربوط به گیر افتادن افراد در آسانسور  با 119 مورد بود که نیروهای آتش ‌نشانی با میانگین دو  دقیقه و 31 ثانیه در محل حادثه حاضر شدند و 234 نفر را نجات دادند  که 16 نفر نیز در این حادثه مصدوم شده و روانه مراکز درمانی شدند.

وی  عملیات نجات و امداد محبوس شدگان در خودرو ، منزل، مغازه  را 65 مورد ذکر کرد و افزود: در این مدت 75 نفر محبوس شده نجات یافته و 6 نفر مصدوم شدند.دانش از 31 مورد عملیات امداد سانحه خودرویی خبر داد و اظهار داشت: 19 مورد واژگونی، 9 مورد برخورد خودرویی ، یک مورد بر اثر سقوط خودرو و 2 مورد دیگر سایر  نیاز به امداد داشتند که در این رابطه 20 نفر نجات یافتند ، 20 نفر مصدوم شدند و 2 نفر نیز فوت شد.وی امداد به  غرق شدگان در دریا  این 3 ماهه را 17 مورد اعلام کرد که  24 نفر نجات یافتند ، 20 نفر مصدوم شدند و 2 نفر نیز بر اثر غرق شدگی جان باختند.دانش آمار خودکشی را 5 مورد ذکر کرد که 2 مورد تهدید به خودکشی ، 2 مورد اقدام به خودکشی  و یک مورد سایر بوده است.

 صدور  588  شناسنامه ایمنی اصناف

مدیرعامل سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس  از آموزش ‌های لازم اطفای حریق و امداد و نجات برای یک هزار و 20 نفر به مدت 11 هزار و 713 نفر ساعت خبر داد و گفت: آموزش یکی از سیاست‌ های اصلی سازمان آتش نشانی بندرعباس است که در این مدت به شرکت ‌ها، اداره ها، مدرسه ها، غواصی، آموزش داوطلبان آزاد، آموزش آتش ‌نشانان داوطلب و آموزش شهروندی ارایه شده است.وی ادامه داد: در این مدت 144 مورد بازدید پیش از صدور پروانه ساختمانی، 156 مورد بازدید پایان کار، نصب 593 مورد جعبه F در ساختمان ‌های مرتفع، نصب یک هزار و 85 مورد خاموش ‌کننده پودر و گاز و CO2، نصب 2 مورد شیر هیدرانت در مکان های حساس، 45 مورد بازدید ایمنی اماکن و 588 مورد صدور شناسنامه ایمنی اصناف توسط واحد پیشگیری سازمان آتش نشانی بندرعباس انجام شد.

 اطفا حریق خودرو در پارکینگ

بعدازظهر  شنبه گذشته ماموران آتش نشانی بندرعباس از طریق  ستاد فرماندهی ۱۲۵باخبر شدند حریقی در یک واحد پارکینگ ساختمان 6 طبقه ای در بلوار ساحلی به وقوع پیوسته است بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند...

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس در این مورد گفت: ساعت 19 و 28دقیقه نهم تیرماه جاری، آتش نشانان ایستگاه شماره  6 و 2 به محل رفتند و مشاهده کردند که یک دستگاه خودرو در پارکینگ در حال سوختن است  . 

به گفته حسن امینی زاده، یک دستگاه خودروی وانت دارای بار MDF ، در پارکینگ زیرزمینی ساختمان  ، به علت نقص فنی دچار  حریق گردید که دود ناشی از این حریق به طبقات بالا سرایت نمود و موجب وحشت عده ای از ساکنان شده بود.آتش نشانان 2 دقیقه بعد از مطلع شدن به محل رسیدند و بلافاصله اقدام به مهار حریق  نمودند. 

وی با بیان اینکه  دو خودرو در محل متوقف بود و خسارتی به ساختمان و خودروی دیگر (پراید) وارد نشد افزود: با اقدام به موقع آتش نشانان، حریق خودرو اطفا شد و ساکنین از محل دودگرفتگی خارج شدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها