ادامه نگرانی های بی آبی در جنوب کشور:

روستاهای رودان تنها دو ساعت در روز آب شرب دارند



صبح ساحل ، اجتماعی - با توجه به تداوم خشکسالی و پایین رفتن سطح آب زیر زمینی کمبود آب تبدیل به معضلی جدی برای روستاهای شهرستان رودان شده است.

با توجه به تداوم خشکسالی و پایین رفتن سطح آب زیر زمینی کمبود آب تبدیل به معضلی جدی برای روستاهای شهرستان رودان شده و در حال حاضر تامین آب شرب تعداد زیادی از روستاهای با مشکل مواجه هستند؛ خشکسالی ها هر روز بر تعداد روستاهای نیازمند می افزاید، این مشکل به قدری  بحرانی شده که اگر به این مسئله توجه نشود چه بسا منجر به مهاجرت تعداد زیادی از روستائیان به شهر و و دامن زدن به معضلاتی از قبیل بیکاری می شود.

سالاری یکی از اهالی روستای کهنشوئیه رودان اظهار کرد: پنج روستای کهنشوئیه، نزوک، وزیری، پانهر و کمیز با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند تا جایی که در هفته تنهاچهار روز آب دارند و بقیه روزها را باید آب مصرفی شان را خریداری کنند یا اینکه از آب پمپ کشاورزی تامین نمایند.

وی افزود: با مسئولان شهرستان و استانی مکاتباتی در خصوص کمبود آب این منطقه صورت گرفته اما تا بدین لحظه اقدام عملی انجام نشده لذا ادامه این وضع باعث تشنج بین مردم این روستاها خواهد شد.

مختار فلاحی رییس شورای اسلامی روستای کمیز در گفتگو با خبرنگار رودان نیوز اظهار کرد: در طول ۲۴ ساعت شبانه روز یک مخزن ۵۰ هزار لیتری به روستای کمیز اختصاص داد شده که جوابگوی جمعیت پنج هزار نفری این روستا نیست.

رییس شورای اسلامی روستای کمیز افزود: اگر شیر مخزن آب شرب مصرفی ساعت پنج صبح باز شود تا ساعت هفت صبح تمام می شود یعنی به مدت دو ساعت فقط مردم این روستا آب شرب دارند و بقیه روز را باید از آب شور شبکه برای مصارف بهداشتی و استحمام استفاده کنند.

فلاحی ادامه داد: طبق قولی که مسئولان شبکه آب روستایی رودان قرار بود ظرف مدت ۲۰روز یک حلقه چاه جهت تامین آب شرب مخصوص روستای کمیز حفر شود اما تا الان از یک ماه هم گذشته و هنوز عملیاتی نشده است.

وی تصریح کرد: طبق وعده مسئولین آب روستایی شهرستان به مردم روستا قول می دهیم اما اگر به این وعده ها سرموقع عمل نشود ذهنیت مردم نسبت به شورا اسلامی روستا و مسئولین خدشه دار می شود و اعتمادمان را پیش مردم از بین می بریم.

محمودی، مدیر شبکه آب روستای رودان اظهار کرد:دو نوع آب شور برای مصارف بهداشتی و استحمام،و دیگری آب شیرین که جیره بندی است و روزانه دو ساعت بیشتر نیست.

وی افزود: با توجه وضعیت خشکسالی های اخیر در منطقه، مشکل تامین آب شرب مردم همچنان باقی است و توصیه می شود در طول همان دو ساعتی که آب شرب دارند برای ساعات دیگرشبانه روز آب ذخیره کنند در غیر اینصورت با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: اقداماتی در جهت رفع این مشکل صورت گرفته، که با حفر چاه مخصوص روستای کمیز، کمبود آب شرب این روستا حل خواهد شد./هرمز

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها