رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بندرعباس عنوان کرد:

هرمزگان در خط مقدم مبارزه با قاچاق کالا و ارز



صبح ساحل ، سیاسی - استاندار هرمزگان گفت: همه دستگاه های مسئول در استان هماهنگی خوبی برای مبارزه با قاچاق دارند و این امر موجب شده تا این اقدامات موثر واقع شود. 

فریدون همتی شامگاه پنجشنبه در نشست مشترک ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان از مناطقی است که با پدیده قاچاق مواجه است، عنوان کرد: دستگاه های اطلاعاتی و عملیاتی این استان اقدامات گسترده ای در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت داده اند و دستگاه قضایی در استان نیز با پرونده های مختلفی در خصوص قاچاق مواجه است.

استاندار هرمزگان افزود: مجموعه های پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با سرعت و کیفیت مناسبی کارها را در استان انجام می دهند اما نیاز است این مجموعه ها به لحاظ امکانات و تجهیزات تقویت شوند.

همتی تصریح کرد: نیاز است از مشارکت مردم در امر مبارزه با قاچاق استفاده کنیم تا در این کار موفق و مبارزه موثر همراه با رضایتمندی مردم داشته باشیم.

سردار علی مویدی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این نشست با بیان اینکه ما با یک جنگ تمام عیار اقتصادی از سوی دشمن مواجه هستیم و دشمن و آب و نان مردم را مورد هدف قرار داده است، عنوان کرد: هرمزگان پیشانی اقتصادی و دروازه تجارت کشور است که در منطقه ای استراتژیک قرار دارد.

مویدی تصریح کرد: تاکید بر امر پیشگیری از قاچاق و استفاده از مشارکت های مردمی از سیاست های دکتر روحانی رئیس جمهوری و دولت های یازدهم و دوازدهم است.

وی گفت: در امروز مبارزه با قاچاق باید سامانه ها را فعال و براساس آن حرکت کنیم تا مبارزه هوشمندانه با قاچاق صورت گیرد و اجرای طرح رجیستری تلفن های همراه از کارهایی بود که با ایجاد سامانه ها موجب جلوگیری از قاچاق در این بخش شد.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه هرمزگان در خط مقدم مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور قرار دارد، اظهار داشت: آئین های ته لنجی، تجارت کالای ملوانی و کوله بران با تلاش بسیار تدوین شد که در آنها هم حق ملوانی، حق تاجر و حق دولت خوب دیده شده است.

همچنین به گزارش خبرنگار ما رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در جریان سفر به مركز استان هرمزگان، از بخش های مختلف منطقه وی‍ژه اقتصادی بندر شهید رجایی دیدن كرد و در جریان فعالیت های بزرگترین بندر تجاری كشور قرار گرفت.

 «علی مویدی « در رأس هیأتی متشکل از چند تن از مسئولان این ستاد با حضور در دروازه طلایی اقتصاد ایران از امکانات و قابلیت های منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، کشتی های داخلی و خارجی پهلو گرفته در اسکله ها و عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این منطقه ویژه اقتصادی دیدن کرد.

الله‌مراد عفیفی‌پور» مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در جریان این بازدید، گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت‌های عملیاتی بندر شهید رجایی و اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله و جلوگیری از قاچاق كالا در این بندر را ارائه کرد.

مركز كنترل ترافیك دریایی(VTS)، مركز هماهنگی جستجو و نجات دریایی(MRCC)، اراضی پشتیبانی، انبارها و محوطه های سرمایه گذاران بخش خصوصی، پایانه شماره یک و دو کانتینری، پایانه كالاهای، عمومی، فله و متفرقه، انبار سی اف اس، بندر خلیج فارس به عنوان زون نفتی بندر شهید رجایی، ساختمان ایكس ری جدید و درب خروجی شرقی از جمله بخش های بزرگترین بندر تجاری ایران بود که مورد بازدید مسئولان  قرار گرفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها