رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور :

تصویب مقوله کالای ته‌لنجی از اقدامات مهم دولت است



صبح ساحل ، حوادث - رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با اشاره به برخی مشکلات در بازار ارز کشور، گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور اولویت اصلی این ستاد در حال حاضر مبارزه با قاچاق ارز است.

به  فارس، علی مویدی خرم‎آبادی در حاشیه بازدید از مراکز فعال اقتصادی جزیره قشم از جمله اسکله‌ها، گمرکات و یک شرکت تولیدی فعال در سطح این جزیره در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی مشکلات در بازار ارز کشور، اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی کشور و در راستای تاکید رئیس جمهور، تمرکز و اولویت اصلی این ستاد در حال حاضر مبارزه با قاچاق ارز است.

وی افزود:  با توجه به این اولویت تلاش ها و برنامه‌ریزی‌های بسیاری در جهت مقابله با قاچاق ارز در دست انجام است و در این مسیر موفق به شناسایی برخی از متخلفان شده‌ایم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اولویت موجود، دستورالعمل‌های لازم صادر و به دستگاه‌های مربوطه از جمله گمرک، نیروی انتظامی، تعزیرات و دیگر نهادها ابلاغ شده است.

مویدی خرم‎آبادی با تاکید بر همکاری هر چه بیشتر مردم در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تصریح کرد: قانون کاملا قاطعانه با متخلفان ارزی برخورد خواهد کرد و تمرکز اصلی این ستاد نیز در حال حاضر و با توجه به شرایط فعلی کشور مبارزه با قاچاق ارز است.

این مسؤول با بیان اینکه استان هرمزگان با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و منطقه‌ای از جمله استان‌های مهم در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، خاطرنشان کرد: با توجه به این اهمیت، در اولین سفر استانی، هرمزگان را به عنوان مقصد انتخاب کردیم.

وی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی های انجام شده، نشست‌هایی با مسؤولان استان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهیم داشت و از نظرات و تجارب آنها در این مسیر استفاده خواهیم کرد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور تصویب مقوله کالای ته لنجی یا ملوانی را از جمله اقدامات خوب دولت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این مبحث در مرحله تمرین و کسب تجربه است و اگر نیازمند اصلاحاتی باشد، به طور یقین با در نظر گرفتن شرایط انجام خواهد شد.

مویدی خرم‎آبادی با تاکید بر تلاش همه دستگاه ها در جهت حمایت از کالای ایرانی، گفت: به طور یقین مبارزه با قاچاق کالا و ارز از بهترین و موثرترین عوامل در جهت حمایت از کالای ایرانی است.

سامانه جامع گمرکی در گمرکات هرمزگان مستقر است

ناظر گمرکات هرمزگان گفت: در حال حاضر سامانه جامع امور گمرکی در تمام گمرکات استان مستقر است و همه رویه‌ها در گمرکات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

علیرضا دشتانی در حاشیه بازدید رئیس ستاد کالا و ارز کشور از گمرکات منطقه آزاد قشم اظهار داشت: در حال حاضر سامانه جامع امور گمرکی در تمام گمرکات استان مستقر است و همه رویه‌ها در گمرکات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام اسناد اعم از فاکتور، لیست و بارنامه در سامانه جامع امور گمرکی قابل مشاهده است ادامه داد: ترخیص کالا از گمرکات بستگی به صاحبان کالا دارد، اما در حالت عادی در صورت که تمام مجوزهای لازم از دستگاه‎های مربوطه اخذ شود، گمرک بلافاصله نسبت به ترخیص اقدام می‎کند.مدیرکل گمرک شهید رجایی تصریح کرد: کنترل و حفظ حقوق دولت و بخش خصوصی از وظایف گمرک است اما از سویی دیگر باید سرعت انجام تشریفات گمرکی نیز کاهش یابد، که این مهم با راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی تا حد بسیار بالایی تحقق یافته است.

علیرضا دشتانی ناظر گمرکات هرمزگان در پایان مدیریت ورود کالا از طریق مدیریت خطرپذیری هوشمند و در نتیجه افزایش سرعت و امنیت ورود کالا به کشور، تسریع عملیات تخلیه و بارگیری کالا از مبادی ورودی تا انبار صاحب کالا، شفافیت چرخه تجارت داخلی و جلوگیری از اعمال نظرهای سلیقه ای، افزایش سرعت فرآیند تشریفات گمرکی و ترخیص کالا، کاهش میزان تردد در سطح شهر و انجام تشریفات گمرکی از راه دور را از جمله مزایای مهم سامانه جامع امور گمرکی عنوان کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها