تجلیل از برترین‌های صنعت و معدن استان هرمزگان



  صبح ساحل ، اقتصادی - محمد خداکریمی//  به مناسبت روز ملی صنعت و معدن ، 21 واحد صنعتی و معدنی برتر استان هرمزگان  تجلیل شدند.

در این آیین  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: واحدهای صنعتی و معدنی یاد شده با رعایت شاخص های افزایش تولید و کیفیت محصول، صادرات، اشتغالزایی و استفاده از نیروی متخصص به عنوان نمونه و برتر معرفی شدند.خلیل قاسمی افزود: استان هرمزگان در سه ماه نخست امسال در حوزه صنعتی رشد مثبتی داشته است و بیشتر از 10 درصد فعالیت های صنعتی کشور در این استان انجام می شود.

وی بیان داشت: 76 درصد صادرات هرمزگان مربوط به تولیدات صنعتی و معدنی بوده و 24 درصد مربوط به سایر محصولات است.رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار داشت: سال گذشته 2 میلیارد دلار برای تولید در هرمزگان سرمایه گذاری شد که در این زمینه 103 درصد افزایش داشتیم و امسال نیز 3 میلیارد دلار هدف گذاری شده که امیدواریم به این رقم نیز دست پیدا کنیم.

تولید صنتعگران باید صادرات محور باشد

 استاندار هرمزگان نیزگفت: تولید صنعتگران استان باید صادرات محور و با کیفیت بوده و قدرت رقابت پذیری بالایی برای عرضه در بازارهای جهانی داشته باشد. افزود: اگر تولیدات صادرات محور باشد و قدرت رقابت بالایی برای عرضه پیدا کند، هم قدرت ارزآوری بالایی ایجاد کرده و هم وابستگی ما را نسبت به نفت پایین می آورد.وی بیان داشت: زمانی در کنار هم بوده و جبهه و جنگ را تجربه کردیم و امروز هم باید جبهه اقتصادی را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهیم.استاندار هرمزگان ابراز داشت: دولت تدبیر و امید نیز با تمام توان بدنبال تحقق اقتصادی مقاومتی است و در این راستا از تولید کالای باکیفیت و با قیمت پایین حمایت می کند

همتی اضافه کرد: رونق کسب و کارها، حیات اقتصادی جامعه را شکل می دهد و هر اندازه قدرت کسب و کارها بالا باشد با پرداخت مالیات و ارایه خدمات، رفاه جامعه را افزایش می دهد.

وی خاطر نشان کرد: دولت دوازدهم برای حمایت از کالای ایرانی در بازارهای جهانی به صورت جدی از بخش خصوصی و سرمایه گذاران بخش تولید حمایت می کند. 

استاندار هرمزگان ادامه داد: هم اکنون 10 کارگروه اقتصادی در بخش های مختلف برای رفع موانع تولید در استان راه اندازی شده و در این کارگروه ها مسایل و مشکلات واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل برای احیای مجدد، بررسی می شود.

مردم از تبعیض و بی‌عدالتی نگران‌اند

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس نیز با بیان اینکه از سختی و تحریم هیچ هراسی نداریم اما مردم از تبعیض و بی‌عدالتی نگران‌اند، تصریح کرد: اگر مشکلاتی در کشور پیش می‌آید از عدم توجه به خودی‌ها است و باید این آسیب شناسایی شود تا بیش‌ازپیش شاهد ترویجش نباشیم. 

احمد مرادی افزود: در زمان کنونی که موضوع برجام و تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران مطرح است بدون همراهی تولیدکنندگان راهی برای مقابله نداریم.وی با بیان اینکه از سختی و تحریم هیچ هراسی نداریم اما مردم از تبعیض و بی‌عدالتی نگران‌اند، تصریح کرد: اگر مشکلاتی در کشور پیش می‌آید از عدم توجه به خودی‌ها است و باید این آسیب شناسایی شود تا بیش‌ازپیش شاهد ترویجش نباشیم.

مرادی با اشاره به اینکه در هرمزگان با این موقعیت بی‌نظیر نگاه ملی و توسعه‌ای به آن وجود دارد که نگاه درستی است، خاطرنشان کرد: ظرفیت جمعیت استان هرمزگان باید چند برابر یک‌میلیون و هفت‌صد هزار نفر باشد اما باید همه‌چیز را دید و شرایط را سنجید سپس آن را عملیاتی کرد.رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با بیان اینکه هرمزگان خود این‌همه ظرفیت برای کشور ایجاد می‌کند اما تنها عنوان پایتخت اقتصادی کشور را یدک می‌کشد، اضافه کرد: چرا از ظرفیت نیروهای بومی و ماندگار که گرما و سرمای این استان را چشیده‌اند به‌درستی در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی استان هرمزگان به کار گرفته نمی‌شود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود استاندار هرمزگان به‌عنوان فردی کاردان که به‌خوبی در این مدت توانسته فعالیت‌ها را پیش ببرد و نقشه راه استان را در سمیر درستی قرار دهد این مطالبات را از طریق مقامات عالی دولت پیگیری کند.عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: اگر قانون را به نفع مردم و برای بهبود مشکلات و رفع موانع کشور مصوب کنیم، آن زمان تأثیرگذار بوده‌ایم.

فضای سرمایه‌گذاری در استان  را تسهیل کنیم

نماینده مردم هرمزگان در مجلس نیز  گفت: در هر مقوله همچون برجام و اقتصاد باید هم‌صدا با دولت باشیم تا بتوان مشکلات و موانع پیشرو را برطرف کرد.

حسین هاشمی تختی با اشاره به اینکه دشمن اکنون به دنبال جنگ اقتصادی است، اضافه کرد: امروز در گردنه سختی قرار داریم اما رسیدن به قله امکان‌پذیر است و مهم‌ترین نکته در دستیابی به آن هماهنگی دولت و مجلس و ایجاد وحدت و همدلی در کشور است.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در زمان کنونی همگی با هر سلیقه‌ای به مدد دولت بیایم، اضافه کرد: باوجود تمامی مشکلات اکنون وقت خار تو کار دولت گذاشتن نیست بلکه باید همگی در راه خدمت به مردم و پشت سر گذاشتن مشکلات همراه دولت باشیم و نواقص را پوشش دهیم.وی اظهار کرد: در هرمزگان مجمع نمایندگان باوجود دارا بودن سلایق مختلف،  در منافع مردم متحد ، همدل و در مسیر برطرف کردن مشکلات مردم و توسعه استان هرمزگان گام برمی‌دارند.

هاشمی تختی با بیان اینکه نباید اجازه داد در فضای همدلی و کار و تلاش استان هرمزگان خدشه‌ای وارد شود، عنوان کرد: نمایندگان هرمزگان در مجلس حاضرند از حق خود بگذرند اما فضای پیشرفت و توسعه استان آسیب نبیند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس در پایان با تأکید بر اینکه اگر چنین فضایی تداوم داشته باشد به‌طور حتم هرمزگان به الگوی مناسبی برای سراسر کشور تبدیل می‌شود، اضافه کرد: کمتر دستگاه اجرایی در هرمزگان وجود دارد که برای تسهیل امور سرمایه‌گذاران همکاری نکند و باید بدانیم اکنون وقت آن فرارسیده که فضای سرمایه‌گذاری را تسهیل کنیم.

حمایت از واحدهای صنعتی نیمه فعال

رئیس هیئت حمایت از صنایع وزارت صنعت نیز  دراین  همایش گفت:در شرایط امروز جهان راهی جز ایجاد موازنه قدرت اقتصادی وجود ندارد.علی اصغر احمدی افزود:دشمنان ما باید نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران را به گور ببرند، زیرا با تدابیر رهبرمعظم انقلاب این نظام با قدرت به پیش می‌رود.وی گفت:امروز مثلث دشمنان کشور، امریکا، اسرائیل و عربستان سعودی به همراه منافقان به دنبال تحریم فروش نفت، عدم ورود کالا و مواد اولیه به ایران و جلوگیری از پول حاصل از فروش نفت به ایران هستند.

رئیس هیئت حمایت از صنایع وزارت صنعت گفت:امروز در کشور ۸۰ هزار واحد صنعتی وجود دارد که ظرفیت بزرگی است .احمدی با بیان اینکه بخش خصوصی و شرکت‌ها باید در ایجاد فرصت‌های شغلی گام بردارندافزود: از بخش‌های خصوصی که مشکل برگشت به چرخه تولید دارند حمایت می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها