تا هشت مرداد در پلاتوی آفتاب

«مگس‌های مردار» به روی صحنه رفت



صبح ساحل ، هنری - صدف  محمودی: مگس های مردار به کارگردانی عیسی صادقی از 30 تیر در پلاتوی آفتاب واقع در میدان صادقیه به روی صحنه رفت و تا 8 مرداد ادامه دارد، این نمایش به مدت ده شب در ساعت بیست اجرا می شود. 

عیسی صادقی کارگردان مگس های مردار  متولد  1360 و فارغ التحصیل کارشناسی کارگردانی سینما است، می گوید از سال 1376 ، تئاتر را با گروه اندیشه زیر نظر مرحوم احمد حبیب زاده شروع کردم.

بازی در نمایشهای زندانی شماره 3، پیر چنگی ، سرگرمساز ، هلهله در باد ، هدیه و ... را در این گروه تجربه کردم.در سال 1378 با تشکیل گروه تئاتریکال، دست به تجربه های تازه ای زدم.

در این سالها ، نمایشهای خاطرات پارک، روزی برای زندگی ، ما بر میگردیم ، سرزمین آدمکهای مقوایی ، مگس های مردار ، هابیل و قابیل ، بلندترین جای دنیا ، سایه های سرد ته دریاچه ، رومئو و ژولیت و ... را کارگردانی کردم

به گزارش صبح ساحل این کارگردان تاتر در خصوص اثر مگس های مردار بیان کرد: نمایش مگس های مردار به مدت ده شب اجرا می شود که نمایشنامه آن را نیز خودم نوشته ام ، در این نمایش  هادی علیشاپور، محسن رضوانی، مجید رزبان، نسیبه جمشیدی، اسماعیل آزادبخش، یاشار محسنی، آرمین خودستان و حسام باصره به ایفای نقش می پردازند.   

صادقی در رابطه با موضوع مگس های مردار عنوان کرد: این نمایش درباره فضای جنگ و اتفاقات درون میدان نبرد می باشد و همانند دیگر کارهای من ، دارای تم خشونت و بازیهای فیزیکال است. داستان این نمایش در سرزمینی نا معلوم و زمانی نا مشخص اتفاق می افتد .

وی افزود: شخصیت های این نمایش درگیر ماجراها و سرانجام هایی می شوند که فضای دردناک ، زجرآور و تهوع آور جنگ  آن را رقم می زند. آدمهای این نمایش ، با پایانی تراژیک روبرو هستند که قاعده تمام جنگ هاست. 

این کارگردان ادامه داد: تقریبا تمام آثار تولیدی گروه تئاتریکال، بر پایه تئاتر فیزیکال و تئاتر خشونت پی ریزی شده که می توان گفت گروه تئاتریکال بنیانگذار این شیوه اجرایی در استان بوده است. 

عیسی صادقی خاطرنشان کرد: در این سالها  در بین تمام هنرها، تئاتر استان چه از لحاظ جذب مخاطب، چه از لحاظ سطح کیفی آثار و هم از لحاظ همدلی و همبستگی بین هنرمندان این عرصه ، جهش و پیشرفت قابل ملاحضه ای داشته است. هر چند که موسیقی از نظر جذب مخاطب و اسپانسرینگ همیشه پیشتاز بوده ولی این روزها ، تئاتر استان هم  جای خودش را در سبد مصرفی خانوارها پیدا کرده است.

وی افزود: در کل تئاتر نسبت به هنرهای دیگر وضع مناسب تری دارد. که البته این مسئله هم جای خوشحالی و هم تاسف دارد. من بیشتر امیدوارم همچون موسیقی و تئاتر،  دیگر هنرهای استان مثل سینما، نقاشی ، گرافیک و ...  هم از لحاظ مقبولیت نزد مخاطب ، و هم ارتقا جایگاه ، وضعیت مناسب تری داشته باشند.

عیسی صادقی با بیان این نکته که  از سال 1390 در هیچ جشنواره ای شرکت نکرده اظهار کرد:  در این سال ها تمام تمرکزم بر روی اجراهای عموم بوده، اما تا پیش از این در جشنواره های استانی و منطقه ای شرکت کردم که نتیجه آن کسب عناوین کارگردانی سوم تا اول برای نمایشهای  بلندترین جای دنیا، سایه های سرد ته دریاچه و مگس های مردار و همچنین مقام بازیگری اول برای نمایش پیرچنگی بوده است. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها