در نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی در شهرستان بندرخمیر مطرح شد

استان با مشکل جدی کمبود منابع آبی مواجه است



صبح ساحل ، اقتصادی - حسین تشکر//  معاون هماهنگی اموراقتصادی وتوسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: استان هرمزگان با کاهش شدید منابع آبی و کمبود انرژی در حوزه های برق و آب روبروست و در این شرایط ویژه از صاحبان تریبون و قلم انتظار است برای عبور استان از این چالش مهم با گسترش فرهنگ صرفه جویی به کمک مدیران این حوزه ها بیایند.

ایرج حیدری در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی شهرستان بندرخمیر، عنوان کرد: سنگ بنای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط حضرت امام راحل (ره) نهاده شد و به برکت جان فشانی های شهدا و ایثارگران و تحت زعامت مقام معظم رهبری روز به روز تنومندتر و قدرتمندتر در حال رشد و ترقی است.

وی با اشاره به عمق محرومیت ها ی کشور در قبل از انقلاب، بیان داشت: خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط کشور فوق العاده بوده است و با دوران قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست ولی شکاف محرومیت ها و عمق فاجعه ای که رژیم طاغوت برکشور تحمیل کرده بسیار بالاست.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: خدمات گسترده ای که در کشور صورت پذیرفته است ثمره تلاش های مدیران است که به عنوان خادم ملت در حال تلاش و کار شبانه روزی برای ارائه هر چه بهتر خدمات می باشند.حیدری بیان داشت: سفرهای شهرستانی ابتکار استاندار هرمزگان و مورد تاکید ایشان است که مدیران کل دستگاه های اجرایی در شهرستان های استان حاضر و از نزدیک به بررسی مسائل و مشکلات مردم این مناطق بپردازند و معاونین خود را مامور برنامه ریزی و مدیریت سفر های شهرستانی برای تسریع در رشد و توسعه این مناطق کرده اند.معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار داشت: سفر های شهرستانی معاونین استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی عملیاتی و اجرایی با هدف رفع مشکلات در پی ابتکار استاندار هرمزگان در دستور کار قرار گرفته است.

حیدری در تشریح سفرهای شهرستانی خاطرنشان کرد: از تمامی شهرستان های استان بازدید بعمل خواهد آمد و مدیران باید در نظر داشته باشند دور بعدی این سفرها با هدف بررسی میزان تحقق مصوبات توسط دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: استاندار هرمزگان تحقق کامل مصوبات سفرها را از معاونین مطالبه می کنند و مدیران نسبت به عملیاتی نمودن مصوبات سفرهای شهرستانی اهتمام ویژه بخرج دهند و اگر مانعی در راه تحقق مصوبات سفرها وجود دارد استانداری برای رفع موانع به کمک دستگاه های اجرایی خواهد آمد.وی افزود: فرمانداران شهرستان ها موظف به پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی برای تحقق کامل آنها می باشند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به کاهش 80 درصدی بارندگی ها در استان و چالش جدی در تامین منابع آبی پایدار، تصریح کرد: از تمامی کسانی که صاحب تریبون و قلم هستند نظیر ائمه جمعه و جماعات، علمای اهل تشیع و تسنن، فرهنگیان، اصحاب رسانه و نخبگان مي خواهيم در شراط کنونی به کمک مسئولان اجرایی کشور و استان به ویژه مدیران حوزه انرژی بیایند.وی عنوان كرد: استان با مشکل جدی کمبود منابع آّبی مواجه است و در این شرایط حساس همه به ویژه صاحبان تریبون به کمک مدیران حوزه آب و برق با گسترش فرهنگ صرفه جویی بیایند.حیدری خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی بسیار فهیم و همراه هستند و برای عبور از مشکلات همواره در کنار مسئولان کشور بوده اند همان طوری که در دفاع مقدس با تمام وجود در صحنه بودند.

وی گفت: بسیاری از مشکلاتی که در حوزه تامین آب شرب و برق وجود دارد مربوط به نبود زیرساخت ها نیست بکله بخش مهمی از آن به جبر طبیعت و به تبع آن کاهش بی سابقه بارش ها مربوط است که باعث ایجاد مشکلاتی برای تامین آب و برق درکشور شده است و عبور از این چالش ها نیازمند همراهی، همکاری و مسئولیت پذیری همگانی است.معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت شهرستان بندرخمیر خاطرنشان کرد: شهرستان بندر خمیر یکی از شهرستان های مهم استان است و مدیران کل دستگاه های اجرایی موانعی که در راه توسعه این شهرستان در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه های صنعتی، بندری، مخابرات، محیط زیست، برق، گمرک، راه، آموزشی، بهداشتی و درمانی، شیلاتی، منابع طبیعی، آب، توسعه روستاها، عمران شهری، کشاورزی، فرهگی، ورزشی و اجتماعی وجود دارد مرتفع و برای توسعه این شهرستان برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به اهمیت تحقق کامل مصوبات سفر به شهرستان بندرخمیر، عنوان كرد: مدیران نسبت به پیگیری برای تحقق کامل مصوبات و آنچه شایسته مردم شریف بندر خمیر است اهتمام ویژه بخرج دهند.حیدری با اشاره به اهمیت استقرار ادارات در شهرستان بندر خمیر، تصریح کرد: مدیران نسبت به استقرار ادارات زیر مجموعه خود در شهرستان بندر خمیر برای تسریع در روند خدمت رسانی به مردم شریف این شهرستان اقدام و برنامه ریزی کنند.معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به اهمیت خدمت در نظام اسلامی، بیان داشت: خدمت به مردم در نظام اسلامی برای هر مسئولی افتخار است و در راه خدمت به مردم نجیب کشور از هیچ تلاشی نباید فروگذاری کرد.وی گفت: مدیران با آمادگی کامل در سفر های شهرستانی حضور پیدا کنند و اگر معاونی به عنوان جانشین برای حضور در این سفر ها مامور می کنند با اختيار کامل بفرستند که بتواند تصمیم گیری کند.

حیدری خاطرنشان کرد: مدیران کل دستگاه های اجرایی استان بدون هماهنگی با فرمانداران شهرستان ها از تغییر مدیران شهرستانی خوداری کنند و تغییر مدیران شهرستانی براساس قانون باید با اطلاع و موافقت فرمانداران شهرستان ها صورت پذیرد.

لزوم بازنگری در طرح‌های هادی روستاهای استان

همچنین رضا مدرس با اشاره به اهمیت تعیین تکلیف بندر چند منطوره شهرستان بندر خمیر، تصریح کرد: احداث بندر چند منظور بندر خمیر از آرزوهای دیرینه مردم این شهرستان است که به زودی عملیات اجرایی احداث این بندر اداره كل سازمان بنادر و دریانوردی استان آغاز می‌گردد.

وی افزود: با توجه به اهمیت این بندر چند منظوره برای شهرستان بندر خمیر تمامی دستگاه های اجرایی برای آغاز عملیات اجرایی و تکمیل آن همه جانبه پای کار باشند و تکمیل این بندر چند منظوره  نقش بسزایی در شد و توسعه این شهرستان ایفا خواهد کرد.

مدرس  با اشاره به اهمیت تکمیل پروژه های آبرسانی، برق رسانی، ورزشی،  مخابراتی و راه سازی در توسعه شهرستان بندرخمیر، عنوان كرد: مدیران کل آب و فاضلاب روستایی و شهری استان، شرکت توریع برق، مخابرات استان، راهداری و راه و شهر سازی و ورزش و جوانان نسبت به تکمیل پروژه های عمرانی خود در شهرستان بندر خمیر با شتاب بیشتری اقدام کنند تا شاهد بهبود بیش از پیش ارائه خدمات به مردم شریف این شهرستان باشیم.

وی گفت: عدم استقرار نمایندگی دستگاه های اجرایی در شهرستان های استان از جمله شهرستان بندر خمیر باعث  تحمیل هزینه های سنگینی به مردم و دولت گردیده است.

مدرس تصریح کرد: عبور و مرور خیل عظیمی از مردم شهرستان های استان به مرکز استان برای انجام امور اداری علاوه بر ایجاد هزینه های سنگین در زمینه نگهداری راه ها، مصرف سوخت و ترافیک باعث تحمیل هزینه های سنگین بر مردم شده است که در صورت وجود ادارات در شهرستان ها شاهد این هزینه های غیر منطقی  نبودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی جدید عنوان کرد: قطع آب و برق فضاهای آموزشی از هیچ مدیری پذیرفته  نیست و مدارس نوسازی که  مشکل انشغاب آب و برق دارند  باید سریعا مشکل  انشعاب آنها حل گردد.

وی  خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف اسکله شیلات و صدور مجوز های صید از دیگر مشکلات مردم بندر خمیر است که اداره کل شیلات استان باید رفع این مشکلات را در صدر برنامه های خود برای این شهرستان قرار دهد.

مدرس با اشاره به توسعه روستاهای شهرستان بندرخمیر خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه و گسترش روستاهای استان بازنگری در طرح های هادی شهرستان های استان به ویژه روستاهای شهرستان بندر خمیر موضوع مهمی است که باید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان  به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: تکمیل تقاطع شهر رویدر پروژه مهم دیگری است که اداره کل راهداری استان باید در دستور کار خود قرار دهد و از محل منابع ملی اعتبار این پروژه پیگیری خواهد شد.

ی تصریح کرد: تنش آبی در سراسر کشور وجود دارد ولی شرایط هرمزگان نسبت به بسیاری از مناطق دیگر کشور بسیار حساس و متفاوت است و تا کنون با تدابیر استاندار محترم استان و مدیران این امر طوری مدیریت گردیده است که برای مردم استان مشکلی پیش نیاید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: منابع آبی برای تامین آب شرب مردم به سختی تامین می گردد و همه ظرفیت ها برای عبور از این چالش بکار گرفته شده است.

مدرس  با تقدیر از همراهی مردم استان در صرفه جویی منابع انرژی بیان داشت: طبق آمار مدیران آب و فاضلاب استان همراهی مردم در صرفه جویی مدیریت منابع آبی استان تا کنون بی نظیر بوده است که قابل تحسین است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان بیان داشت: تعیین تکلیف و فعال سازی تعاونی های مرزنشینان شهرستان بندر خمیر موضوع مهم دیگری است که ادره کل تعاون استان و فرمانداری طی نشست های دو جانبه به همراه نماینده تعاونی ها اقدام کنند.

مدرس تصریح کرد: فعال سازی بازارچه ملوانی شهرستان بندر خمیر موضوع مهم دیگری است  که باید صنعت، معدن و تجارت استان به همراه فرمانداری شهرستان موانع فعال سازی آن را مرتفع سازند.

اشتغال و معیشت مردم بندرخمیر

با دریا و ملوانی گره خورده است

پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر دریا ومعادن، موقعیت شهرستان را استراتژیک کرده است.

میرهاشم خواستار در این جلسه اظهار داشت: مشکلات متعددی در بندرخمیر وجود دارند که برخی از آن ها، در بازه زمانی کوتاه مدت و برخی دیگر با برنامه‌ریزی بلندمدت پیگیری و مرتفع خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: برخورداری شهرستان بندرخمیر از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر دریا و معادن، موقعیت این شهرستان را استراتژیک کرده است به طوری که این شهرستان در حوزه معادن بالاخص سنگ گچ می تواند بخش اعظمی از نیازهای استان هرمزگان را تامین کند.

خواستار یکی از خواسته های جدی مردم شهرستان را، مجتمع بندری دانست و عنوان کرد: در شهریورماه سالجاری مناقصه آن برگزار می شود.

فرماندار بندرخمیر با بیان اینکه وضعیت اشتغال و معیشت مردم بندرخمیر با دریا و ملوانی گره خورده است، افزود: تعداد لنج‌ها در بندرخمیر از 250 فروند به 25 فروند تقلیل یافته است و درصورت عدم لایروبی اسکله موجود تا دو سال آینده فعالیت مابقی لنج‌ها نیز تعطیل خواهد شد.

میرهاشم خواستار از انجام فعالیت‌های گمرکی شهرستان بندرخمیر در کانکس بدون برق و روشنایی انتقاد کرد و گفت: علیرغم قدمت طولانی فعالیت‌های گمرکی در این شهرستان، هنوز کارهای گمرکی در کانکس انجام می‌شود و این زیبنده شهرستان خمیر نیست.

فرماندارخمیر، همچنین از عدم استقرار بانک توسعه و تعاون در شهرستان و ارائه تسهیلات کم‌بهره و پایدار روستایی و عشایری به مردم گلایه کرد و افزود: متاسفانه علیرغم فعالیت قریب به 260 تعاونی در شهرستان بندرخمیر، مردم شهرستان از خدمات این بانک در شهرستان بهره‌مند نیستند.

وی همچنین با تاکید بر ارتقای پوشش مخابراتی و محورهای مواصلاتی شهرستان بندرخمیر بیان‌کرد: یک سوم شهرستان بندرخمیر جزء نقاط کور محسوب می‌شود، درصورت بروز هرگونه مشکل در این مناطق، هیچ‌گونه امکان برقراری ارتباط وجود ندارد.

وی با اشاره به بحران بی آبی در شهرستان بندرخمیر گفت: علیرغم تلاش‌های شبانه روزی شرکت آب و فاضلاب شهری، گاها قطعی آب شهرستان بندرخمیر به مدت سه روز بطول می انجامد که این امر مردم این شهر را با مشکلاتی مواجه می‌کندکه لازم است آب و فاضلاب شهری اعتباری را جهت تامین مخزن برای ذخیره آب درنظر گیرد.فرماندار بندرخمیر در خاتمه با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات این نشست گفت: ما به عنوان نماینده دولت به مردم قول مساعد جهت رفع مشکلات موجود در شهرستان را می‌دهیم، امید است با اجرای این مصوبات، جوابگوی انتظارات بجا و به‌حق مردم باشیم.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها