باند بزرگ سکه‌های تقلبی لو رفت

کشف 492 میلیارد تومان کالای قاچاق در هرمزگان



 صبح ساحل ، حوادث -   اعظم رام  یک باند بزرگ سکه‌های تقلبی با رصد اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی پلیس هرمزگان شناسایی و منهدم شد.

فرماندهی نیروی  انتظامی هرمزگان  با بیان این مطلب به جزییات آن اشاره ای نکرد و تشریح این خبر  را منوط به تکمیل پرونده و در آینده نزدیک خواند.

سردار  عزیزالله ملکی در جمع خبرنگاران در ادامه سخنان به کشف 492 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق با افزایش 184 درصدی از ابتدای سال جاری تا کنون در سطح استان خبر داد و گفت:  این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 184 درصد  رشد نشان  می دهد.

وی افزود: در این مدت با  اشراف کامل اطلاعاتی بر محورهای مواصلاتی و اجرای طرح های پاکسازی نقاط آلوده ،یک هزار و 534 دستگاه خودرو و 48 فروند شناور حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف شد.

کشف 28 تن  انواع مواد مخدر  

به گفته سردار ملکی ،در طی این 5 ماه و نیم،  28 تن انواع مواد مخدر کشف ، 342 دستگاه خودرو در بحث حمل و قاچاق مواد افیونی توقیف شد.

همچنین یک هزار و 296 قاچاقچی مواد مخدر و 880 خرده فروش دستگیر و   12 هزار کارتن خواب از سطح استان جمع آوری شدند. 

پلمپ 862 واحد صنفی 

فرمانده انتظامی هرمزگان  در ادامه به کاهش 2درصدی مجموع سرقت ها، 31 درصدی موتورسیکلت، 28 درصدی منزل،  27 درصدی کیف قاپی،13 درصدی  سرقت های به عنف، 8 درصدی خودرو اشاره داشت.

سردار ملکی در خصوص بازدید از واحدهای صنفی نیز  گفت: در این مدت  از 38 هزار و 984 واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس بازدید شد که با 36 هزار و 463 واحد صنفی متخلف برخورد لازم صورت پذیرفته و 862 واحد صنفی متخلف نیز پلمب شدند.

کاهش 4درصدی متوفیان

فرمانده انتظامی هرمزگان  وضعیت ترافیکی و حوادث جاده ای درون و برون شهری را در استان قابل قبول ذکر کرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه پلیس راه شاهد کاهش 4درصدی متوفیان و کاهش 29 درصدی مصدومان تصادفات بوده ایم،همچنین در حوزه راهور مصدومان تصادفات 6درصد کاهش و متوفیان تصادفات 16 درصد افزایش داشته است.

افزایش 56 درصدی تماس های عملیاتی

سردار ملکی  مجموع تماس شهروندان با دفاتر نظارت همگانی پلیس 5 هزار و 889 فقره اعلام کرد و گفت: وقوع جرایم سایبری در استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 55.91 درصد افزایش داشته که 96.65 درصد جرایم توسط کارشناسان فتا منجر به کشف شده است.

وی با اشاره به افزایش 31 درصدی تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی، یادآور شد: تعداد تماس های عملیاتی 48 هزار و 464 فقره تماس بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 56 درصد افزایش تماس داشته ایم.

انهدام 149 باند قاچاق 

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به عملکرد خوب فرماندهی دریابانی استان طی 4ماهه اول سال جاری،گفت: مأموران دریابانی نیز طی این مدت 250 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق و 6 تن انواع مواد مخدر کشف ، 621 دستگاه شناور توقیف و 149 باند قاچاق را منهدم کردند.

تجلیل از خبرنگاران حوزه پلیس 

سردار ملکی در این نشست خبری ، از خبرنگاران حوزه پلیس تجلیل کرد و گفت: خبرنگاران نیرو‌های بی ادعای در عرصه اطلاع رسانی و رسانه هستند.وی افزود:خبرنگاران می‌توانند نقش مفید و سازنده و یا مخرب در جامعه داشته باشند  و با انتشار اخبار و واقعیت‌ها می‌تواند سهم بسزایی در آگاهی‌بخشی جامعه ایفا کند.

سردار ملکی خبرنگاران را پل ارتباطی با مردم دانست و خواستار همکاری هر چه بیشتر فعالان عرصه رسانه با نیروی انتظامی شد.وی این را هم اضافه کرد که از ابتدای خدمت در استان هرمزگان تاکنون هیچ‌گونه مشکلی با خبرنگاران نداشته و آنچه مشاهده کردیم صداقت و راستگویی و اخلاص این قشر اثرگذار و خستگی‌ناپذیر بود.فرمانده انتظامی هرمزگان به نقش رسانه ها در شفافیت پرونده‌ها گفت: تلاش شش ماهه نیروی انتظامی استان هرمزگان بر روی پرونده خودروهای قاچاق سبب شفاف‌سازی آن در سطح کشور شد، البته عده‌ای این اقدام پلیس هرمزگان را عجولانه دانسته و اظهارات متناقضی را بیان کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها