مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس خبرداد:

راه اندازی کوره واحد تصفیه نفت گاز پالایشگاه نفت بندرعباس



صبح ساحل ، اقتصادی - مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: کوره واحد تصفیه نفت گاز این پالایشگاه در راستای افزایش طرح ظرفیت و بهبود کیفیت راه اندازی شد.

هاشم نامور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واحد تصفیه نفت گاز با هیدروژن یکی از واحدهای افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفیت پالایشگاه بندرعباس با ظرفیت روزانه 50 هزار بشکه است که در مرحله نهایی تکمیل عملیات اجرایی و پیش راه اندازی قرار دارد.

وی افزود: واحد تصفیه نفت گاز هیدروژنی دارای 2 کوره است که کوره شماره یک با موفقیت راه اندازی شد و کوره شماره 2 نیز در حال آماده سازی نهایی برای راه اندازی است. 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: کوره بخش مهمی از واحد است که ایمنی و اتصال درست آن با اتاق کنترل از اهمیت بالایی برخوردار است.

نامور ابزار داشت: با تلاش متخصصان این پالایشگاه همه اتصال های ابزار دقیق، بخش سوخت، اتصال های داخلی، بازرسی های مکانیکال و قسمت های راهبری کوره با رعایت کامل ایمنی و بر اساس استانداردهای فنی با موفقیت اجرا و به واحد بهره برداری و مهندسی پالایش تحویل شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: واحد تصفیه نفت گاز هیدروژنی به طور کلی در مرحله تکمیل عملیات اجرایی و پیش راه اندازی قرار دارد.

وی ادامه داد: دیگر بخش های این واحد شامل راکتورها و هم چنین کمپرسور گاز گردشی آن نیز در مراحل نهایی آماده سازی قرار دارند.

 به گفته نامور، طرح افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفیت بنزین هم اکنون80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: هم اکنون نیز واحد تصفیه نفت گاز هیدروژنی در مراحل پایانی آماده سازی و واحد آمین و بازیافت گوگرد نیز در حال تکمیل شدن است.

وی ادامه داد: در سال گذشته واحدهای بنزین سازی و بخش تصفیه نفتای سبک و واحد ایزومریزاسیون این طرح با تلاش متخصصان این پالایشگاه به بهره برداری رسید و واحد گرانول سازی گوگرد نیز تیرماه امسال راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: افزایش ظرفیت تولید بنزین، کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی، بهبود عملکرد اقتصادی، بهینه سازی مصرف انرژی، استفاده حداکثری از ظرفیت ها، فراهم شدن زمینه اشتغال و ارتقای سطح دانش و تجربه نیروی انسانی از مزایای بهره برداران از این طرح است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها