تشکیل ۸ پرونده احتکار کالا به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در هرمزگان



صبح ساحل ، حوادث - در ۹ روز گذشته هشت پرونده احتکار کالا به ارزش ۳۰ میلیاردتومان در هرمزگان تشکیل و به مراجع قضایی استان تحویل شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت:بیشتر کالا‌های احتکار شده مواد غذایی آهن آلات و لوازم یدکی خودرو است که در بازرسی از انبار‌های شهرستان بندرعباس کشف و ضبط شد.

عبدالرضا پیروی منش افزود:فروش کالا‌های کشف شده به قیمت‌های مصوب در بازار از مصوبات ستاد مبارزه با اختفا و احتکار کالا در هرمزگان است.

عبدالرضا پیروی منش گفت: ستاد مرکزی مبارزه با اختفا و احتکار کالا از سیزدهم مرداد در بندرعباس تشکیل شد و این ستاد در شهرستان‌های میناب -رودان و بندرلنگه هم فعال است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان هم گفت:قضات و کارشناسان این اداره کل در گشت‌های مشترک با بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان هر روز انبار‌های استان را رصد می‌کنند.

مرتضی مدنی افزود صاحبان کالا و مسئولان انبار‌ها موظفند اول تا پنجم هرماه موجودی کالا‌های خود را در سامانه سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان ثبت کنند.

وی گفت: در صورت ثبت نشدن کالا‌های انبار در این سامانه موجودی انبار احتکار محسوب و توقیف می‌شود.رییس شعبه پنجم تعزیرات حکومتی هرمزگان هم گفت: صاحبان و مسئولان انبار در صورت احتکار برای مرتبه نخست هفتاد درصد موجودی انبار جریمه نقدی می‌شوند.

لیلا عظیمی افزود در صورت تکرار هم متخلف معادل سه برابر قیمت کالا‌های احتکار شده در بازار جریمه می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها