استاندار هرمزگان در نشست با اعضای شورای اسلامی شهرستان بندرعباس:

خورها به اماكن گردشگری و تفریحی تبدیل شوند



صبح ساحل ، سیاسی - استاندار هرمزگان با بیان اینكه در تلاش هستیم كه مردم به نقاط ساحلی جدید در بندرعباس دسترسی پیدا كنند، گفت: در این راستا بلوار ساحلی شرق بندرعباس در حال احداث است.

فریدون همتی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهرستان بندرعباس با بیان اینكه هرمزگان استانی با ظرفیت های فراوان است، عنوان كرد: برای شكوفا شدن استعدادهای هرمزگان به برنامه، اقدامات كارشناسی، مدیران با انگیزه و بخش خصوصی توانمند نیاز است.

وی ادامه داد: هرمزگان تمامی استعدادهای كشور را در خود دارد كه باید آنها را شناخت و برای شكوفایی این ظرفیت ها تلاش كرد.

استاندار هرمزگان افزود: در زمینه گردشگری، استان هرمزگان به حدی دارای ظرفیت است كه اگر شكوفا شوند به تنهایی با درآمدهای این بخش، می توان این استان را اداره كرد و شاهد هستیم كه به حدی این ظرفیت ها دارای جذابیت است كه در هر منطقه ای كه بوم گردی در هرمزگان توسعه یافته، مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

همتی با بیان اینكه مردم ایران به اندازه كافی از ظرفیت دریا، سواحل و جزایر موجود در هرمزگان بهره نبرده اند، تصریح كرد: كشور ما برای افزایش نشاط و امیدواری در مردم به توسعه گردشگری و تفریحات سالم نیاز دارد و باید تلاش كنیم كه تمامی مردم ایران به مواهب الهی موجود در هرمزگان دسترسی پیدا كنند.

وی با تاكید بر اینكه بندرعباس باید به یك شهر بندری ممتاز، زیبا و پرجاذبه در ایران تبدیل شود، اظهار داشت: بندرعباس با توجه به ظرفیت هایی كه دارد، می تواند به زیباترین شهر بندری ایران تبدیل شود و همه باید برای رسیدن به این نقطه مطلوب تلاش كنیم.استاندار هرمزگان گردشگری را یك ثروت همیشگی و بی انتها دانست و ادامه داد: استان هرمزگان بیش از شش ماه در سال می تواند پذیرای گردشگران از سراسر كشور باشد و باید ایده های خوب را در این عرصه به كار گرفت و جاذبه های استان را به مردم معرفی كرد.

همتی اضافه كرد: همه باید تلاش كنیم كه بندرعباس به عنوان مركز استان هرمزگان به بندری تبدیل شود كه مایه افتخار همه ایرانیان باشد و به تبع آن سایر شهرها و روستاهای استان نیز می توانند از این الگو استفاده كرده و رشد یابند.وی با بیان اینكه در تلاش هستیم كه مردم به نقاط ساحلی جدید در بندرعباس دسترسی پیدا كنند، افزود: در این راستا بلوار ساحلی شرق بندرعباس در حال احداث است كه فضای سبز با معماری خاص در آن ایجاد خواهد شد و دو سمت این بلوار كاربری گردشگری خواهد داشت و در نهایت این بلوار تا بندر تیاب در شهرستان میناب امتداد می یابد تا موجب دسترسی مردم به ساحل زیبای این منطقه شود.

استاندار هرمزگان بیان داشت: همچنین از سازمان بنادر و دریانوردی خواسته ایم كه اسكله نخل ناخدای بندرعباس به عنوان كمك اجتماعی به شهرداری بندرعباس واگذار شود تا كارهای گردشگری در آن صورت گیرد و به طور جدی این موضوع را پیگیری می كنیم.

همتی به طرح تصفیه فاضلاب شهر بندرعباس اشاره كرد و گفت: با مصوبه دولت مبنی بر خرید تضمینی پساب تصفیه شده فاضلاب بندرعباس، بخش خصوصی با انگیزه بیشتر این كار را آغاز كرد و این طرح در حال اجراست كه بخشی از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز بندرعباس اختصاص می یابد و بخش دیگری نیز جهت تامین نیاز صنایع غرب بندرعباس به آنها فروخته خواهد شد و با این كار از ورود فاضلاب به دریا جلوگیری می شود.

وی با بیان اینكه دولت تاكید بسیاری بر بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده دارد، عنوان كرد: نزدیك به 42 درصد شهر بندرعباس دارای بافت فرسوده است كه به طور جدی طرح نوسازی این بافت ها را آغاز كردیم و به طور هفتگی روند اجرای این طرح كه از محله چاهستانی های بندرعباس آغاز شده، كنترل می شود تا كاری نمونه و الگو در سطح كشور در زمینه نوسازی بافت های فرسوده در بندرعباس صورت گیرد.

استاندار هرمزگان اضافه كرد: ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در شهرك مسكن مهر پیامبر اعظم (ص) بندرعباس در حال اجراست و زیباسازی خورهای شهر بندرعباس نیز به زودی آغاز می شود تا این خورها به اماكن گردشگری و تفریحی تبدیل شوند.همتی با تاكید بر اینكه شهرداری ها و دهیاری ها باید برای دریافت اعتبارات ارزش افزوده طرح ارائه دهند، اظهار داشت: برای اجرایی شدن این كار رایزنی هایی با مركز انجام داده ایم.

وی گفت: سال گذشته بالغ بر 300 میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده در میان شهرداری ها و دهیاری های هرمزگان توزیع شد كه این اعتبار باید منتج به اجرای پروژه های ملموس برای مردم در سطح شهرها و روستاها شود تا مردم از نزدیك ببینند كه مالیاتی كه پرداخت می كنند برای آنها رفاه و آسایش به همراه داشته است.

استاندار هرمزگان فعال سازی واحدهای تولیدی راكد را از دیگر برنامه های مهم در هرمزگان اعلام كرد و بیان داشت: در دو ماه آینده چندین واحد تولیدی بزرگ غیرفعال در هرمزگان به چرخه تولید بازخواهند گشت كه از این طریق اشتغال قابل توجهی نیاز ایجاد خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها