دزدان نوجوان در دام قانون گرفتار شدند



صبح ساحل، حوادث _ دزدان نوجوان در سیریک دستگیر شدند. فرمانده انتظامی سیریک گفت:در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه و مراجعه مالباختگان، پس از تشکیل پرونده های قضایی موضوع با جدیت در  دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت. سرهنگ دوم پاسدار اصغر باقریان در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار صبح ساحل در سیریک گفت : پس از تحقیقات جامع و فنی شبانه روزی و با استفاده از منابع و مخبرین محلی، کنترل سارقین سابقه دار و با استفاده از شگردهای پلیسی دو نفر از سارقان دستگیر شدند. وی ادامه داد: این متهمان  طی بازجویی های فنی و تخصصی به 5فقره سرقت از مغازه های مختلف اعتراف و محل اختفاء  اموال مسروقه را اعلام کردند. سرهنگ باقریان افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی و کسب دستور عوامل به محل اعلامی توسط سارقان اعزام و کلیه  اموال مسروقه کشف  و تحویل مال باختگان گردید.  فرمانده انتظامی سیریک ادامه داد: متهمان پس از سیر مراحل پرونده به علت اینکه آنها زیر 16سال سن داشتند راهی قانون اصلاح و تربیت بندرعباس شدند.

سرهنگ  باقریان در ادامه از شگرد دزدان می گوید : شگرد سارقین به این صورت بوده است که با پرسه زنی سطح شهر اقدام به شناسایی واحد های صنفی فاقد سیستم اعلام خطر و واحدهایی که اقدام به قرار دادن وسایل و یا میز فروشنده در نزدیکی درب مغازه می کرده اند را نموده و با استفاده از تاریکی شب به محل دیگر اقدام به سرقت اموال داخلی و یا نزدیک به درب مغازه می کردند.

وی اضافه کرد: لازم می دانم به مالکین واحدهای صنفی تذکر دهم که جهت جلوگیری از بروز چنین سرقتهایی اولا در صورت امکان اقدام به نسب سیستم اعلام خطر و یا تقویت سیستم حفاظتی درب مغازه ها نموده و از قرار دادن اموال با ارزش نزدیک درب مغازه و پشت شیشه ها خوداری نمایند و حداقل یک عدد لامپ در مغازه هنگام تعطیل شدند روشن کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها