در بازدید از این پالایشگاه:

مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس زمستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد



صبح ساحل ، اقتصادی - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:تنها راه بی اثر کردن تحریم‌های ظالمانه تکیه بر توانمندی‌ها و تولیدات داخلی و اتخاذ راهبرد مبارزه اقتصادی است.

به گزارش صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ سعید جلیلی در بازدید از پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در بندرعباس گفت: در شرایط جنگ اقتصادی و در حالیکه رئیس جمهور آمریکا به صراحت اعلام کرده برای صادرات نفت ایران مانع تراشی خواهد کرد، تنها را بی اثر کردن تحریم‌های آمریکا تکیه بر توانمندی‌ها و تولیدات داخلی و اتخاذ راهبرد مبارزه اقتصادی است.

سعید جلیلی افزود: اگر ۱۰ پالایشگاه در ایران با ظرفیت ۲۵۰ هزار بشکه راه اندازی کنیم ایران نه تنهااز صادارت نفت خام بی نیاز می‌شود بلکه می‌تواند نفت کشور‌های منطقه را خریداری و فرآورد‌های نفتی را صادر کند و با توانمندی اقتصادی نگذارد یک بشکه نفت خام از منطقه صادر شود.نماینده رهبر انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ گفت: دشمنان ایران از زمان پیدایش و استخراج نفت در ایران نمی‌خواستند مردم از منافع آن بهره‌مند شوند.

جلیلی افزود: برخی گمان می‌کردند با تکیه بر آمریکایی‌ها می‌توان جلوی انگلیسی‌ها ایستاد، اما تاریخ نشان داد آن‌ها در ساقط کردن دولت ملی مصدق با هم همدست شدند.

نماینده رهبر انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی گفت:اکنون هم امید بستن به انگلیسی‌ها و اتحادیه اروپا برای ایستادگی جلوی آمریکا اشتباه است چراکه آن‌ها در بزنگاه‌های حساس با هم همدستند.سعید جلیلی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی هم آن‌ها پس از تحمیل جنگ با اعمال تحریم‌های خصمانه گمان می‌کردند می‌توانند جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند، اما به همت جوانان و متخصصان داخلی ناکام مانده و می‌مانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:در سال ۹۲ اوباما رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها به مرحله فروپاشی رسیده بود و مذاکره با ایران را دردستور کار قرار داد.جلیلی هدف از سفر به بندرعباس را رفع موانع پیش روی صنایع و واحد‌های تولیدی بندرعباس و کمک به دولت برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی و آشنا شدن با ظرفیت بی شمار هرمزگان در بخش‌های نفت و گاز، کشاورزی، صنایع دریایی و شیلات عنوان کرد.

وی گفـت: به اذعان دشمنان انقلاب اسلامی ایران هجدهمین اقتصاد جهان است و تا چند سال آینده در جایگاه ۱۵ اقتصاد برتر دنیا قرا ر. می‌گیرد.

جلیلی افزود:علت کینه توزی دشنان نظام پیشرفت‌های همه جانبه کشور در عرصه‌های مختلف است.‌مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس زمستان امسال به بهره برداری می‌رسد.

محمد علی دادور افزود: با بهره برداری از فاز سوم پالایشگاه خلیج فارس ایران روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین صادر می‌کند.وی گفت:پالایشگاه ستاره خلیج فارس نماد اقتصاد مقاومتی است و هم اکنون ۲۷ و نیم میلیون لیتر بنزین به سبد سوخت کشور تزریق می‌کند.

پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس با ۷۰۰ هکتار وسعت ظرفیت پالایش روزانه ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی را دارد.عملیات ساخت پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس با هدف قطع وابستگی کشور به بنزین وارداتی و جلوگیری از خام فروشی از بهمن ۸۵ آغاز شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها