رئیس اتاق بندرعباس:

محصولات هرمزگان می‌تواند جایگاه خوبی در بازار هنگ‌کنگ داشته باشد



صبح ساحل ، اقتصادی - محمدامین صباغی زاده، رئیس اتاق بندرعباس می گوید محصولات استان هرمزگان با توجه به نوع و کیفیتی که دارند می توانند جایگاه بسیار خوبی را در بازار هنگ کنگ به خود اختصاص دهند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس در حاشیه سفر هیات اعزامی به هنگ کنگ اظهار داشت: از استان هرمزگان به عنوان ایران کوچک و دروازه اقتصادی کشور یاد می شود.

این استان دارای ظرفیت های مهم و طلایی در بخش های صنعتی، کشاورزی، شیلات، تجاری، گردشگری و خدمات است که می توان با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از این ظرفیت های بزرگ در جهت اشتغال و سرمایه گذاری استفاده کرد.

محمدامین صباغی زاده افزود: این استان دروازه ورودی ایران است و استانی با موقعیت استراتژیک برای ایران بشمار می‌رود که امنیت اقتصادی و دریایی کشور از طریق این استان تامین‌ می‌شود و مستقیما از سیاست‌های ملی و دولت متأثر می‎شود.

صباغی زاده بیان داشت: همچنین استان با تکیه بر موقعیت استراتژیک و برخورداری از مزیت‌های فراوان و کارکردهای مختلف ملی و فراملی در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، صنعتی، توریستی، نظامی، نفتی و همچنین زیربناها و زیرساخت‌های بزرگ و کوچک مانند بنادر چند منظوره، مناطق آزاد تجاری و صنعتی قشم و کیش، مناطق ویژه اقتصادی بندرشهید رجایی، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، کشتی سازی و پارسیان، شهرک‌ها و نواحی صنعتی، حمل و نقلی، وجود ذخایر دریایی و استقرار صنایع بزرگ و کوچک از جمله کشتی سازی، فولاد، آلومینیوم، سیمان، پالایشگاه‌های نفت و گاز موقعیت ویژه‌ای را در بین استان‌های کشور دارد.

محمد امین صباغی زاده رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس  در پایان اظهار کرد: هنگ کنگ که از سوی اتاق ایران به عنوان کشور معین اتاق بندرعباس معرفی شده دارای ظرفیت های متعددی است که این سفر نیز با هدف آشنایی با ظرفیت های این کشور صورت گرفته است سرکنسول ایران در هنگ کنگ مطرح کرد: 60 درصد ترافیک کالایی چین از طریق هنگ کنگ است.

40 درصد تجارت خارجی ایران

از طریق چین صورت می گیرد

سرکنسول ایران در هنگ کنگ گفت: 60 درصد از ترافیک کالایی چین از هنگ کنگ صورت می گیرد، در این کشور ظرفیت های متعددی برای تجار ایرانی وجود دارد. 40 درصد از تجارت خارجی این کشور از طریق چین صورت می گیرد.

دکتر فاخری افزود: متاسفانه اکثر شرکت های ایرانی که در نمایشگاه های این کشور شرکت می کنند تک محصولی و عمدتا بر روی صادرات پسته تمرکز کرده اند در صورتی که دیگر محصولات کشور ما توانایی رقابت در بازارهای این کشور را دارند. حجم تجاری کشورما با هنگ کنگ در حال حاضر 500 میلیون دلار آمریکاست که تا دو سال پیش کفه ترازو به نفع ما بود.

فاخری با بیان اینکه شرکت در نمایشگاه ها نقطه عطفی برای آغاز یک روابط تجاری بین دو کشوراست، بیان داشت: دیدن بازارهای هنگ کنگ و رصد قیمت ها و به دنبال آن تنوع غذایی می تواند ایده های بسیاری به تجار ایرانی بدهد چرا که زمینه کاری در این کشور برای تجار ما بسیار فراهم است.

سرکنسول ایران در هنگ کنگ در پایان مطرح کرد:حضور بانک ملی در این کشور را یکی از امتیازهای ویژه برای تجار ایرانی عنوان کرد و افزود: بسیاری از شرکت های ایرانی که مراودات خود را از طریق اینترنت انجام می دادند به دلایل مختلف از جمله کلاهبرداری و یا حک شدن سایت متضرر و سرمایه های خود را از دست داده اند که حضور بانک ملی در این کشور می تواند ضامن سرمایه گذاری شرکت ها در این کشور باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها