مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان خبر داد :

اجرا طرح ملی سنجش ساختار قامتی بانوان روستایی هرمزگان



صبح ساحل ، اجتماعی - مرحله دوم طرح  ملی سنجش ساختار قامتی بانوان روستایی استان هرمزگان از نیمه دوم سال جاری اجرا می شود.

سحر رضایی درنشست کار گروه اجرایی سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی استان هرمزگان با اشاره به اینکه وضعیت جسمانی و ساختار اسکلتی هر فرد متأثر از عادات حرکتی، زندگی فردی و شغلی بوده و آگاهی از آن یک ضرورت جدی است؛ اظهار کرد: پژوهش‌ها نشانگر آن بوده که به دلیل عدم آموزش کافی و وجود عادت‌های شغلی خاص در زندگی روزانه زنان و دختران روستایی هرمزگان ناهنجاری‌های قامتی شایع شده و در حال افزایش است.

وی افزود: شناسایی و بررسی ساختار قامتی بانوان روستایی استان از سال گذشته با هدف افزایش آگاهی بانوان نسبت به وضعیت قامتی و اصلاح عادت‌های حرکتی روزانه و شغلی در دستور کار قرارگرفت و با همکاری روسای هیئت پزشکی ورزشی ، هییت همگانی  و هیئت روستایی وبومی محلی  مرحله اول  طرح به اجرا درآمد .

مسئول ورزش  امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان تصریح کرد: با اعلام دستورالعمل اجرایی به نهادهای مرتبط، مرحله دوم طرح سنجش ساختار قامتی ویژه زنان و دختران روستایی در استان هرمزگان اجراخواهد شد.

رضایی یادآور شد: به منظور اجرایی کردن هر چه مناسب طرح سنجش ساختار قامتی ویژه زنان و دختران روستایی جلب مشارکت سایر بخش‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی ، طبقه‌بندی و انتخاب روستاها بر مبنای شاخص‌های جمعیت و پراکندگی جغرافیایی، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مجریان، سنجش ادواری قامتی بررسی تأثیر حرکات اصلاحی و پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد:  کارگروه اجرایی سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی با به اشتراک گذاشتن یافته‌ها و تجارب اجرایی طرح در نشست ها و همایش‌های علمی به دنبال دستیابی به اهداف مورد نظر خواهیم بود.

مسئول امور بانوان ورزش و جوانان استان هرمزگان از اجرای مرحله دوم  این طرح  ازنیمه دوم  سال جاری خبر داد و گفت:  طرح سنجش ساختار قامتی زنان و دختران، در پنج شهر بستک ، رودان ، میناب ، پارسیان و بندرعباس اجرا می شود و افراد بالای 15 سال سن شرکت خواهند کرد وی درخصوص اعتبارات این طرح عنوان کرد: میزان اعتبار و بودجه ای که برای هر استان اختصاص می یابد بر اساس میزان جذب و اجرای مناطق روستایی است و هرچه تعداد روستاها و بستر اجرایی شدن گسترده تر شود درنتیجه بودجه بیشتری داده می شودوبرای همه یکسان نخواهد بود.

رضایی درپایان گفت : 12 طرح در حوزه ورزش بانوان تا پایان سال به اجرا درخواهد آمد ودرحال حاضر سه طرح ، پایش تندرستی دختران ، غربال گری تندرستی زنان و برگزاری دوره تخصصی کسب وکار ورزشی بانوان که منابع مالی آن تامین شده است اجرای خواهد شد . 

فریبا سالاری دبیر کار گروه اجرایی سنجش قامتی زنان روستایی درسطح استان هرمزگان درحاشیه این نشست به خبرنگار ما گفت : درنخستین سال اجرای طرح یازده روستا با جمعیت 120 نفر زیر پوشش این طرح قرار گرفتند .وی بیان کرد : امسال دراجرای فاز دوم این طرح 20 روستا باجمیعت 400 نفرپیش بینی شده است .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها