دربه دری همراهان بیمار ؛

تنها بیمارستان جامع هرمزگان فاقد خدمات رفاهی همراه!



صبح ساحل ، اجتماعی - با گذری به بیمارستان های پایتخت اقتصادی کشور با صحنه سردرگمی همراهان بیمار برای یافتن محل اسکان مواجهه می شویم و نبود مکان مناسبی برای استراحت آنها را چالش های جدی مواجه کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ بیمارستان از جمله نهاد اجتماعی است که از دیرباز بر حسب نیاز زندگی انسان ها به شکل های مختلف برای رفع امراض وجود داشته و به تدریج با تکامل و توسعه علوم و فنون به شکل امروزی خود در آمده است.

بیمارستان هاکه از موسسات بهداشتی و درمانی هستنداز نظر رفاه، آسایش، امنیت و… برای بیماران و همراهان حائز اهمیت بوده به طوری که طراحی نامناسب بیمارستان ها بدون در نظر گرفتن فضاها و امکانات رفاهی، مشکلاتی را برای آنها به دنبال دارد.

یکی ازمهمترین چالش هایی که در بیمارستان ها وجود دارد بی توجهی به مقوله رفاه و آسایش همراهان بیماران که نقش موثری به عنوان پشتیبان و کمک کننده به مسائل روحی و روانی بیماران ایفا می کنند، بوده است.

بندرعباس که به واسطه داشتن ذخایرغنی، جزایر، بنادر، صنایع پر رونق و پالایشگاه های مختلف نام پایتخت اقتصادی کشور را به یدک می کشد؛ در حالی از وضعیت نابه سامان زیرساخت درمانی رنج می برد که از شهرستان های همجوار از شرق وغرب استان نیز برای درمان و بهبود امراض خود به بیمارستان های تخصصی دولتی بندرعباس پناه می آورند.

سردرگمی همراهان بیمار در پایتخت اقتصادی کشور

با گذری به بیمارستان های پایتخت اقتصادی کشور با صحنه سردرگمی همراهان بیمار برای یافتن محل اسکان مواجهه می شویم و نبود مکان مناسبی برای استراحت آنها را چالش های جدی مواجه کرده این در حالی است که در برخی از شهرهای کشور همراه سرای بیماران در کنار مراکز درمانی وجود دارد.

در این میان گفتگویی داریم با خانواده ای که در حیاط بیمارستان جامع دولتی شهید محمدی بندرعباس حصیری را پهن کرده و چشم انتظار تسریع در طول درمان یکی از اعضای خانواده خود هستند.

ن.ص یکی از اعضای این خانواده در گفتگو با خبرنگارهرمز اظهار کرد: از یکی از روستاهای هرمزگان برای درمان فرزندمان به این بیمارستان دولتی و تخصصی آمده ایم.

این شهروند با بیان اینکه شب ها در حیاط بیمارستان می خوابند، گفت: به دلیل مضیقه مادی و نداشتن آشنایی در این شهر مجبور هستیم شب ها در حیاط بیمارستان بخوابیم و همزیستی با حیوانات موذی را برگزینیم.

همراهان بیماری که خود مریض می شوند

وی افزود: حیوانات موذی ناقل بیماری هستند و این امر به مرور زمان باعث بیمار شدن ما همراهان بیمار نیز می شود همچنین فرزندم بر اثر گرمای شدید گرمازده و باعث سردد شدیدش شد.

این شهروند تصریح کرد: در برخی از شهرهای کشور در کنار مراکز درمانی همراه سرا وجود دارد تا بی پناهانی مانند خانواده من به انجا پناه آورند اما متاسفانه بندرعباس که قطب تجارت کشور است از این نعمت بی بهره است.

وی با اشاره به گرمای شدید بندرعباس ادامه داد: درحیاط بیمارستان سرویس بهداشتی، حمام برای استحمام و امکانات رفاهی مناسب برای همراهان بیمار وجود ندارد.

این شهروند خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیشترین مراجعین به بیمارستان های دولتی از قشر متوسط و کم در آمد جامعه هستند ازمسئولان استان تقاضا داریم همراه سرایی را برای همراهان بیمار در کنار بیماستان شهید محمدی بسازند.

امید است که مسئولان استان همچنان که در صنعت های مختلف تلاش می کنند و رتبه های مختلف تولید از جمله بزرگترین تولید کننده میعانات گازی جهان را به دنبال دارند به مقوله بهداشت و درمان استان نیز رسیدگی و توجه های لازم را داشته باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها