صبح ساحل از وضعیت تعاونی های مسکن قشم گزارش می دهد؛

تعاونی‌های مسکن قشم، روی غلطک عمران



صبح ساحل ، اجتماعی - نصیر عالیخانی//وجود تعاونی های مختلف مسکن در قشم، مشکلات تاسیساتی در بسیاری از این تعاونی ها و همچنین تغییرات متعدد مدیریتی در ادارات مرتبط با تعاون، روند حرکتی این تعاونی ها  در قشم را کند کرده بود.

با روی کار آمدن مدیریت جدید تعاون در قشم ، تعاونی های مسکن دوباره روی بورس افتادند و با همکاری بین بخشی ای که در این شهرستان با مسئولان دیگر انجام شد ، عملا کلید عمران تعاونی های مسکن قشم زده شد.

سرپرست اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی قشم گفت: 33 تعاونی مسکن در شهرستان قشم به ثبت رسیده که جمعا هفت هزار عضو دارند و این خود نشان دهنده ظرفیت عظیم تعاونی مسکن و نیاز مردم به مسکن ارزان است.

رضا مشایخی عمده مشکلات موجود در تعاونی های مسکن را تاسیساتی و تشکیلاتی بیان و بر حل مشکلات موجود با همکاری ادارات، سازمان ها و نهادهای مختلف تاکید کرد.

وی با بیان اینکه 400 واحد مسکن تعاونی مسکن «خانه طلایی» تحویل متقاضیان شده ، افزود: از 200 واحد تعاونی مسکن«بدیع مهر»، 192 واحد تحویل متقاضیان شده و 80 واحد از تعاونی «رحمت گستر» شهریور ماه امسال تحویل متقاضیان شد و 200 واحد از 360 واحد باقیمانده، بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

این مسئول نوید پایان ساخت 160 واحد رحمت گستر را تا پایان بهمن ماه امسال داد و افزود: در صورت همکاری بانک مسکن و اعضا شرکت تعاونی حتی می توانیم تا همین مدت ، تمام واحدها را به بهره برداری برسانیم .

وی ادامه داد: در صورت تخصیص 27 میلیارد ریالی تسهیلات بانک مسکن به این شرکت تعاونی، 270 نفر موفق به دریافت تسهیلات و رفع مشکلات موجود برای تکمیل پروژه خواهند شد.

مشایخی  از تحویل 600 واحد از 920 واحد تعاونی «پیک مهر» خبر داد و اضافه کرد که عملیات نصب 57 آسانسور این واحدها در حال اتمام است .

وی خاطرنشان کرد که به دلیل تکمیل نشدن سهم آورده اعضای این تعاونی، نارضایتی هایی برای تعاونگران و سایر اعضا به وجود آمده که امیدواریم هر چه سریعتر رفع شود.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قشم همچنین از رفع مشکلات آب و برق مسکن مهر «اسکان» شهر سوزا گفت و افزود: امیدواریم با ورود بنیاد مسکن و اقدام بموقع ایشان، شاهد حل مشکلات اسناد این واحدها باشیم.

وی از اتمام ساخت مسکن «نگارین مهر» درگهان به تعداد 400 واحد خبر داد و اظهار امیدواری کرد کانال کشی و زهکشی این واحدها به گونه ای انجام شود که مشکلی برای افراد ایجاد نکند.این مسئول از ساخت 80 واحد آپارتمان دوطبقه «فرهنگیان شهاب»، 200 واحد ویلایی «فرهنگیان قشم» و 250 واحد «کاشانه اعتماد» خبر داد.

مشایخی همچنین در پاسخ به مشکلاتی که در تعاونی مسکن «رحمت گستر قشم» وجود داشت، گفت: نابسامانی و اختلافاتی در هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت وجود داشت که با تعیین هیات مدیره انتصابی و نظارت اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، کار به خوبی در حال انجام است؛ ولی نیازمند کمک بانک و اعضاست.

وی همچنین در خصوص مشکلات تاسیسات سایت «طولا» گفت: مقرر شد این سایت به تاسیسات فاضلاب شهری بپیوندد و با ورود دولت، مشکلات آب و فاضلاب و تاسیسات این واحدها که حجم گسترده ای از  تعاونی های مسکن در آن قرار دارند، حل شود.

سکاندار تعاونی های قشم گفت: برای متقاضیان مسکن « اتحادیه مسکن پرتوبنای قشم»، به ازای هر 200 نفر یک تعاونی تشکیل خواهد شد تا  متقاضیان مسکن را بتوانیم صاحب زمین و یا در صورت امکان و تصمیم اعضا برای ساخت صاحب خانه کنیم.

وی از برگزاری شش کارگروه مسکن در سال جاری خبر داد و افزود: بیش از 80 درصد مصوبات این جلسات تاکنون عملیاتی شده و امیدواریم با همکاری سایر ادارات، تمام مشکلات تعاونی های مسکن را هر چه سریعتر حل کنیم.

گرچه رویدادهای امسال در بخش تعاونی های مسکن غیر قابل انکار است ؛ اما اطاله ساخت این واحدها ضررهای جبران ناپذیری به متقاضیان این واحدها که سالیان سال اندک سرمایه های خود را به امید خانه ای هر چند کوچک در اختیار تعاونی ها قرار دادند و همزمان هم اقساط پرداخت می کردند و هم کرایه خانه هایی که در آن مستاجر بودند زد. 

امید آن می رود با همتی مضاعف و تلاشی وافر، سال های دراز ساخت برخی پروژه های مسکن قشم به اتمام برسد تا طعم خانه ای که البته دیگر چندان بوی نوبودن نمی دهد، زیر دندان مستاجرنشینان مزه کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها