مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان:

40 درصد از ساختمان‌ها‌ی هرمزگان در معرض خطر قرار دارند



صبح ساحل ، اقتصادی - همایش پدافند غیرعامل با تاکید بر رعایت اصول پدافند غیرعامل در بخش‌های راه، ساختمان و شهرسازی در بندرعباس برگزار شد. 

دبیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: پدافند غیرعامل، همان دفاع بدون سلاح است که اصول این پدافند باید در طراحی و ساخت بنا‌ها و شهر‌ها مورد توجه قرار گیرد.

غلامحسین شیری افزود: برای پدافند غیر عامل در استان برنامه‌هایی تدارک دیده شده است که بازنگری در مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان از مهمترین این برنامه‌ها است.

وی اظهار کرد: در مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان، ساختمان‌های کشور به پنج طبقه از بسیار ویژه مانند ساختمان‌های دولتی و حیاتی تا ساختمان‌های دارای اهمیت کمتر مانند ساختمان‌های دارای کمتر از ۲۰ نفر ساکن تقسیم شده اند.

شیری خاطرنشان کرد: ساخت هر ساختمان باید با توجه به درجه اهمیت و کارکرد و با محاسبات و طراحی‌های دقیق مهندسان و سرمایه گذاران باشد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر ساخت و ساز‌های هرمزگان مربوط به بعد از انقلاب است، استان وضعیت مناسبی در زمینه رعایت اصول پدافند غیرعامل دارد، اما این وضعیت ایده آل نیست.

شیری اضافه کرد: تقریبا ۴۰ درصد از ساختمان ها‌ی استان در معرض خطر قرار دارند به طوری که یا در بافت ناکارآمد شهری یا در بافت فرسوده قرار دارند و در مواقع بحرانی مانند زلزله قطعا با خطر جدی مواجه می‌شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها