وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

سبد معیشت کارگران را بهبود می‌بخشیم



صبح ساحل ، سیاسی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه ٢٧٧ شورای عالی کار ضمن اشاره به اینکه به وعده و قول‌هایی که تاکنون داده پاییند است گفت: باید همه ما تلاش کنیم تا با کمک و حمایت دولت سبد معیشت کارگران را بهبود ببخشیم.

به گزارش ایسنا، بررسی مسایل اقتصادی روز و آثار همه جانبه تحریم‌های ظالمانه و خصوصا تاثیر آن بر بازار کار از جمله مباحثی بود که در اولین جلسه پس از معارفه رسمی وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمد شریعتمداری اظهار کرد: در گذشته من به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات شورای عالی کار شرکت می کردم و به مسایل مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی آشنایی کامل دارم و افتخار می کنم که در سمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جمع حضور دارم و مایه مباهات است.

شریعتمداری افزود: باید با تشکیل این جلسات و افزایش همگرایی و اتخاذ تصمیمات مهم، برای بهبود وضعیت جامعه کارگری تلاش کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:دشمن همواره با تبلیغات منفی سعی می‌کند که مردم را ناامید کند، اما خوشبختانه آنان در این زمینه هم ناکام خواهند ماند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ثابت کردند که به حرفهای بدون مبنای دشمن توجه نخواهند کرد و این پیروزی برای ملت ایران محسوب می شود؛ استواری، صلابت، مقاومت و ایستادگی ملت در برابر زیاده خواهی نظام سلطه ثابت کرد که همه نقشه‌هایشان نقش بر آب می‌شود.

وی افزود: آنچه که مشخص است دشمنان در هیچ یک از اهداف خود در خصوص تحریم‌ها موفق نمی‌شوند، البته که تحریم‌ها تاثیرات خود را بر کسب و کارها خواهد گذاشت، اما با کمک و همدلی ملت ایران مانند گذشته بر مشکلات فائق آمده و پیروز خواهیم شد.

شریعتمداری با اشاره به این که برای شرایط حاضر و اقتصاد کار، باید راهکارهایی ارائه کنیم، افزود: البته شرایط مردم نیز متاثر از تحریم هاست که باید در این زمینه اقداماتی انجام داد.

وی بیان کرد: قطعا کارگران، بازنشستگان کشوری و لشگری، کارمندان دولت، کارگران ساختمانی و روزمزد و سایر اقشار با افزایش قیمت با مشکلاتی مواجه می‌شوند و تفاوت تغییر سطح قیمت ها با میزان حقوق در گروه های آسیب پذیرتر تحت پوشش نهادهای حمایتی مشکل سازتر است، که باید برای آنها نیز کاری کرد.

در ادامه یکی از نمایندگان جامعه کارگری با بیان این که شریعتمداری با توجه به سوابق گذشته شان در وزارت صمت بر مسایل و مشکلات موجود در صنعت و جامعه کارگری و کارفرمایی کشور اشراف کامل دارند، تصریح کرد: اما در این وزارت خانه و در مسند جدیدی که قرار گرفته‌اید تفاوت‌های زیادی وجود دارد؛ شما در این جایگاه گوش شنوای جامعه کارگری هستید و در شرایط فعلی اقتصاد کشور صدای سختی های کارگران را می‌شنوید.

وی ادامه داد: ما امیدواریم با کمک، مساعدت و حمایت‌های شما وضعیت جامعه کارگری و سبد معیشت آنها بهبود یابد. در شرایط فعلی و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها باید همه با هم کمک کنیم و در کنار هم باشیم و فشارها را بین هم تقسیم کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها