قائم‌مقام راه‌آهن در بندرعباس خبرداد:

افزایش جابه جایی کالای ترانزیتی از طریق راه‌آهن هرمزگان



صبح ساحل ،سیاسی - قائم مقام راه آهن کشور گفت: برای افزایش دو برابری جابه جایی کالای ترانزیتی از طریق خطوط ریلی هرمزگان هدفگذاری شده است. 

حسین عاشوری ظهردیروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل راه‌آهن هرمزگان، با بیان اینکه اهمیت راه‌آهن هرمزگان به دلیل موقعیت مهمش و جایگاه ویژه‌ای در جابجایی بار و مسافر، است، خاطرنشان کرد: هرمزگان از جایگاه ترانزیتی ویژه‌ای برخوردار است که این موضوع باعث شده تا نگاه ویژه‌ای از سوی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به آن شود.

اشوری با اشاره به اینکه 90 درصد ترانزیت در کشور مبدأ یا مقصد آن بندرعباس است، اضافه کرد: بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر سهم قابل‌توجهی در جابجایی کالا را در اختیار دارند و در تلاشیم تا بتوانیم سهم بار ریلی از این دو بندر مهم را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در پنج سال گذشته سهم بار ریلی در هرمزگان از 7 درصد به 27 درصد رساندیم، افزود: هنوز با برنامه تعیین‌شده فاصله داریم و باید تلاش خود را به رسیدن به سهم 45 درصدی فاصله داریم.

قائم‌مقام مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه کارنامه پورفخری در راه‌آهن هرمزگان ستودنی و افتخارآمیز است، اضافه کرد: وی از سه ماه گذشته خود تقاضای بازنشستگی کرده بود اما راه‌آهن بنا بر تغییر نداشت تا به اصرار وی مجبور به قبول بازنشستگی و انتخاب فرد جایگزین شدیم.

این مقام مسوول با بیان اینکه برای انتخاب فرد جایگزین ملاحظاتی داشتیم، تصریح کرد: نمی‌خواستیم برای استانی مهم همچون هرمزگان از معاونین اداره کل‌های استانی بهره ببریم و به دنبال فردی باتجربه از بین مدیران کل استانی بودیم که قرعه بنام آقای ماسوری افتاد.

عاشوری با اشاره به اینکه در جلسه مشترک با استاندار هرمزگان ضمن معارفه مدیرکل جدید راه‌آهن هرمزگان شاهد حمایت‌های استاندار از توسعه بخش ریلی در هرمزگان بودم، اظهار کرد: استاندار هرمزگان دید مناسبی به توسعه حوزه ریلی و تأکید بر مشارکت بخش خصوصی در این زمینه داشت. 

باید از توانمندی مدیران هرمزگانی استفاده شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: باید از تجارب و توانمندی مدیران هرمزگانی راه‌آهن نیز همچون استان‌های دیگر در سمت‌های مدیرکلی چه در هرمزگان و چه در خارج از هرمزگان بهره گرفته شود زیرا هم مطالبه مردم و هم مطالبه مدیران کار بلد هرمزگانی است.

بهروز اکرمی ظهر دیروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل راه‌آهن هرمزگان، افزود: ظاهراً مسیر راه‌آهن و مدیران کل آن در هرمزگان از مسیر طبس می‌گذرد که پس‌ازآنکه آقای پورفخری که سابقه مدیریت در طبس داشت این بار هم مدیری انتخاب شود که از مدیریت در طبس می‌آید.وی با بیان اینکه امیدوارم همان‌طور که مدیران سایر استان‌ها خوب دیده می‌شوند تلاش مدیران هرمزگانی در مجموعه راه‌آهن هم دیده شود، اضافه کرد: باید از تجارب و توانمندی مدیران هرمزگانی راه‌آهن نیز همچون استان‌های دیگر در سمت‌های مدیرکلی چه در هرمزگان و چه در خارج از هرمزگان بهره گرفته شود زیرا هم مطالبه مردم و هم مطالبه مدیران کار بلد هرمزگانی است.این مقام مسئول با اشاره به اینکه هرمزگان از معدود استان‌هایی است که هر چهار حوزه حمل‌ونقل را دارا است، خاطرنشان کرد: هرمزگان و استان‌هایی نظیر آن باید موردحمایت دستگاه‌های دولتی کشور قرار گیرند تا سبب توسعه اقتصادی کشور شوند.وی یکی از ضرورت‌های توسعه‌ای در هرمزگان را راه‌اندازی شبکه حمل‌ونقل دانست و عنوان کرد: باید شبکه‌ای یکپارچه در زمینه‌های بنادر، راه‌آهن، فرودگاه‌ها و جاده در هرمزگان شکل بگیرد تا میزان انبار کالا کاهش یابد و هزینه‌ها را کم کند و نگذاریم کالایی بر روی زمین بماند.اکرمی با بیان اینکه باید بار کشتی‌های ورود به هرمزگان سریعاً تخلیه و به نقاط مختلف ارسال شود، اظهار کرد: اگر این موضوع را جدی گرفتیم به‌طور حتم آینده روشنی را شاهد خواهیم بود وگرنه باید همچنان هزینه انبارداری را بر دوش بکشیم. 

باید به فکر توسعه راه آهن باشیم

مدیرکل جدید راه‌آهن هرمزگان نیز گفت: مردم به مسئولان راه‌آهن اعتماد کرده و از قطار برای جابجایی بهره می‌گیرند پس باید به فکر توسعه این بخش باشیم زیرا اقتصادی‌ترین راه سفر همین قطار است که اکنون با آمارهای روز دنیا فاصله داریم.حسن ماسوری با بیان اینکه آوازه توسعه هرمزگان در بخش ریلی طی سالیان اخیر همواره به گوش رسیده است، تصریح کرد: هر چه یاد گرفتم و تجربه کسب کردم از همکاران قدیمی و گذشته بوده است و امیدوارم در مسئولیت جدید همچون گذشته تمام توان را برای خدمت به مردم قرار دهم. 

وی با بیان اینکه محیط کار راه‌آهن سخت اما دقیق است، افزود: مردم به مسئولان راه‌آهن اعتماد کرده و از قطار برای جابجایی بهره می‌گیرند پس باید به فکر توسعه این بخش باشیم زیرا اقتصادی‌ترین راه سفر همین قطار است که اکنون با آمارهای روز دنیا فاصله داریم.

وی ابراز کرد: در این چند سال خوشبختانه در جذب جابجایی بار به سمت حوزه ریلی تلاش زیادی شده و شاهد جهش زیادی هستیم اما همچنان قانع‌کننده نیست.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها