هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال؛

آلومینیوم در نبرد جنوبی ها باخت



 صبح ساحل، ورزشی _  هفته بیست ویکم  لیگ برتر فوتبال ایران با انجام 9بازی  به پایان رسید. در پایان بازی های این هفته  تراکتورسازی، فولاد خوزستان ، فجرسپاسی، نفت تهران ، سپاهان ،گهر درود و استقلا ل مقابل حریفان خود  به برتری رسیدند و دیدار سایپا با داماش وپرسپولیس با صبا قم به تساوی انجامید.

در این هفته طوفان زرد هرمزگان درخوزستان مهمان فولاد بودودرپایان دوبریک بازی رابه این تیم واگذارکرد.شاگردان حسین فرکی موفق شدند با نتیجه 2 بر یک از سد نماینده هرمزگان بگذرند. گل‌های فولاد را در این بازی لوسیانو پریرا (6) و اسماعیل شریفات (74) به ثمر رساندند. تنها گل آلومینیوم المهدی را رسول پیرزادی به ثمررساند.فولاد با این برد 37 امتیازی شد و آلومینیوم با این شکست همچنان 21 امتیازی باقی ماند.

در سایر دیدارهانفتی‌های تهران موفق شدند با نتیجه 4 بر یک از سد هم ‌نام آبادانی خود بگذرند. در این بازی مصطفی سیفی (42)، امین منوچهری (60) و یعقوب کریمی (76) برای نفت تهران گل‌زنی کردند تا این تیم روند رو به رشد خود را کماکان حفظ کرده باشند. برای نفت آبادان هم بهنام برزای (72) گل‌زنی کرد. نفت تهران با این برد 30 امتیازی شد و نفت آبادان با این باخت 14 امتیازی باقی ماند.داماش از بازی داخل خانه‌اش در این هفته یک امتیاز کسب کرد تا خطر تیم‌های پایین‌تر از خود را پشت گوشش احساس کند.

شاگردان مجتبی تقوی در این بازی با تک گل سعید دقیقی (7) میزبان خود را متوقف کردند. گل داماش را هم محمد مختاری (76) به ثمر رساند. سایپا اکنون 31 امتیازی است و داماش همچنان 23 امتیازی باقی مانده است. تراکتورسازان در خانه بازی خوبی از خود به نمایش گذاشته و راه‌آهن را با سه گل شکست دادند. شاگردان علی دایی در این بازی بسیار امیدوار بودند که با پیروزی برابر حریف، به رده چهارم جدول برسند. گل‌های تراکتورسازی را در این بازی فلاویو لوپز (46) و مهدی سیدصالحی (48 و 61) به ثمر رساندند.نماینده شیراز در لیگ برتر که در هفته‌های قبل نتوانسته بود نتایج درخور توجهی کسب کند، در خانه برابر ملوان به برتری 2 بر یک رسید. ‌گل‌های فجرسپاسی را در این بازی جابر انصاری (13) و مجتبی ترشیز (85) به ثمر رساندند. گل ملوان را هم جلال رافخایی (73) برای ملوان به ثمر رساند. فجرسپاسی با این برد 28 امتیازی شد و ملوان با این باخت 31 امتیازی ماند.

داربی سنتی اصفهان، بسیار پرگل و زیبا از آب درآمد. شاگردان کرانچار در این دیدار موفق شدند با ارائه یک بازی خوب، از حریف 3 بر یک پیش بیفتند، اما در ادامه ذوب‌آهن با زدن دو گل دیگر بازی را به تساوی کشاند. اما این پایان کار نبود چون نویدکیا موفق شد گل چهارم تیمش را بزند تا هر سه امتیاز بازی به حساب زردپوشان واریز شود.گل‌های سپاهان را در این بازی جواهیر سوکای (6 و 14)، امید ابراهیمی (32) و محرم نویدکیا (77) به ثمر رساندند و گل‌های ذوب‌آهن را مهدی رجب‌زاده (28 و 56) و احسان پهلوان (76) وارد دروازه سپاهان کردند.

تیم گهر دورود در ورزشگاه دورود به مصاف تیم پیکان رفت که 2 بر صفر به پیروزی رسید. این دومین برد متوالی گهر در شهر دورود است. پیش از این گهر راه آهن را در خانه شکست داده بود.مجید باجلان گل‌های تیم گهر را در دقیقه 43و 47 به ثمر رساند. گهر با این  برد 17 امتیازی شد و پیکان نیز 20 امتیازی باقی‌ ماند. پیکان چند هفته‌ است که برد نداشته و بر روی نوار باخت گام برمی‌دارد و با این شکست پیکان همچنان در بحران باقی‌ ماند.

درقم صبا این شهر میزبان پرسپولیس  بود . این دیدارباتمامی حساسیتی که داشت درپایان نوددقیقه بدون گل به پایان رسید. آخرين ديدار هفته بيست و يکم ليگ برتر در ورزشگاه آزادي و در حضور 8 هزار تماشاگر بين دو تيم استقلال و مس کرمان برگزار شد که استقلال 2 بر يک برابر مس کرمان به پيروزي رسيد.آرش برهاني در دقيقه 25 و 57 براي استقلال گلزني کرد.

آرش با اين گل با 91 گل زده بهترين گلزن تاريخ باشگاه استقلال شد پيش از اين علي جباري با 89 گل زده اين عنوان را در باشگاه استقلال در اختيار داشت.مصطفي شجاعي در دقيقه 55 گل مس کرمان را به ثمر رساند.فرهاد مجيدي در دقيقه 60 براي اولين مرتبه در ليگ دوازدهم به ميدان آمد و مجتبي جباري هم به محض ورود او به ميدان بازوبند کاپيتاني را به او تقديم کرد. استقلال با شکست مس و کاپيتاني مجيدي و گلزني‌ تاريخي برهاني و با 41 امتياز به صدر جدول بازگشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها