معاون مقابله با عرضه مبارزه با مواد مخدر خبر داد

هرمزگان در رتبه دوم بیشترین حجم کشفیات مواد مخدر



صبح ساحل ، حوادث -  معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۶ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته اخیر در کشور خبر داد. 

به گزارش میزان اسداله هادی‌نژادگفت: مجموع کشفیات این هفته 162 هزارو ۸۳ کیلوگرم می‌باشد که نسبت به هفته گذشته که 136هزار و ۸۷ کیلوگرم بوده ۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان 145 هزار و  ۳۶ کیلوگرم بوده است که ۸۹ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از این میزان، ۸۶۶ کیلوگرم حشیش، ۱۱۷ کیلوگرم هرویین، ۴۵۵ کیلوگرم مرفین، ‏ ۵۹ کیلوگرم شیشه، ۵۵۲ لیتر مواد پیش‌ساز،8 هزارو ۴۷۴ عدد قرص روان‌گردان و ۲۴۷ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی یکهزارو 118 فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۴.۷ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد اظهار داشت: از مجموع ۵۵۲ لیتر مواد پیش ساز مکشوفه در این مقطع مقدار ۵۴۲ لیتر مربوط به استان تهران و ۱۰ لیتر استان اصفهان است.

هادی‌نژاد افزود: از 8هزارو ۴۷۴ عدد قرص‌های روان‌گردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با  4هزارو۶۰۰ عدد مربوط به استان گلستان و یکهزارو  981 عدد استان تهران است و مابقی نیز در استان‌های آذربایجان غربی، البرز، ایلام، سمنان،  مازندران و همدان کشف شده است.

۸۳ درصد کشفیات مربوط به هفت استان کشوروی با بیان اینکه بالغ بر ۸۳ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با 5هزارو 715 کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۳۵ درصد کشفیات کشور می‌باشد و هرمزگان با 2 هزارو 467کیلوگرم، کرمان با یکهزارو ۵۹۶ کیلوگرم، فارس با یکهزارو ۵۲۷ کیلوگرم، تهران با هزارو ۲۷۱ کیلوگرم، بوشهر با ۵۱۹ کیلوگرم و خراسان رضوی با ۴۴۷ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کشف محموله کلان مواد مخدر در میناباین مقام مسئول در ستاد در تشریح کشفیات مواد مخدر در سطح کشور طی یک هفته اخیر گفت: یک محموله کلان مواد مخدر به وزن بیش از یک و نیم تن از یک باند قاچاق مواد مخدر در شهرستان میناب کشف شده است.

 این محموله توسط قاچاقچیان از استان سیستان و بلوچستان به بندر تیاب از توابع شهرستان میناب انتقال یافته و آنان قصد داشته‌اند محموله را به‌وسیله خودرو‌های سواری به استان‌های عمقی کشور منتقل کنند که با اقدامات مأموران اطلاعات استان در بندر تیاب ۴ دستگاه خودروی نیسان مخزن دار حامل محموله فوق شناسایی و توقیف شد.

هادی نژاد همچنین از کشف ۵۹۴ کیلوگرم مواد مخدر از بازرسی یک دستگاه سمند در ایست و بازرسی سه‌راهی راین در کرمان، انهدام یک باب کارگاه خانگی تولید شیشه در اصفهان و کشف ۳۳۰ کیلوگرم تریاک که از طریق دریا وارد سواحل بندر گناوه شده بود، خبر داد.

وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۳.۲ درصد است.

هادی‌نژاد اظهار داشت: طی این مدت، ۱۵۷ دستگاه خودرو، ۱۴ دستگاه موتورسیکلت، شش قبضه سلاح و ۲۰ دستگاه موبایل توقیف شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها