۶۰ درصد فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی قاچاق است



صبح ساحل ، اجتماعی - معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: سهم محصولات سلامت‌محور از اقتصاد پنهان کالا و ارز ۲۵ درصد است و میزان قابل‌توجهی از آن فرآورده‌های آرایشی است.

به گزارش مهر، عبدالله هندیانی، با اشاره به اینکه کالاهای سلامت‌ محور از اولویت‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالاست، افزود: هماهنگی مناسبی بین سازمان غذا و دارو و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود دارد و راه‌اندازی سامانه تیتک(TTAC) قدم بزرگی برای شناسایی اصلات کالاست که امیدواریم به سایر بخش‌های داخلی نیز تعمیم داده شود.

وی با تأکید بر لزوم آگاهی مردم از اهمیت شناسایی اصالت کالاهای مصرفی، تصریح کرد: قاچاق و ورود اقلام سلامت‌ محور در ۷ ماهه گذشته رشد منفی داشته است که بخشی از آن مربوط به  نوسانات قیمت ارز و به‌ صرفه نبودن واردات کالا بوده و بخشی نیز به دلیل افزایش کشفیات بازرسان و ناظران سازمان غذا و دارو است.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به رشد ۸ درصدی کشفیات محصولات سلامت‌ محور از ابتدای سال، گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب به سمتی برویم که آگاهی مردم در مورد محصولات قاچاق افزایش پیداکرده و از آثار سوء آن مطلع شوند.

وی خاطرنشان کرد: کالاهای سلامت‌محور ۲۵ درصد کل قاچاق را در سال‌های ۹۵ و ۹۶ به خود اختصاص داده است که به نظر می‌رسد نیاز بیشتری به توجه سازمان‌های مرتبط دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها