وقتی تصاویر بازدید روحانی از محله چاهستانی‌ها منتشر نشد؛

چاهستانی‌ها در قاب عکس رئیس جمهور قرار ندارند



 

طی خبری که بر روی پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری قرار گرفته بود حسن روحانی در دومین روز سفرکاروان تدبیر و امید به استان هرمزگان،‌ بازدیدی از محله «چاهستانی‌های بندرعباس» داشت که علی‌رغم حضور تیم‌های مختلف خبری، عکسی از این بازدید منتشر نشد! 

به گزارش فارس ، پایگاه اطلاع رسانی دولت در بیست و نهمین روز از بهمن ۹۷ طی خبری اعلام کرد حسن روحانی رئیس جمهور در حاشیه سفر دو روزه خود به استان هرمزگان بازدیدی از محله چاهستانی‌های بندرعباس داشته است اما علی‌رغم انتظار افکار عمومی و اصحاب رسانه هیچ تصویری از این بازدید منتشر نشد.

پس از این بازدید طبق روال معمول، دو پایگاه اطلاع رسانی دولت(www.dolat.ir) و ریاست جمهوری‌(www.president.ir) خبری منتشر کردند مبنی بر اینکه حسن روحانی از محله محروم چاهستانی‌های بندرعباس بازدید کرد.

اما در یک اتفاق عجیب و غیر حرفه‌ای، این خبر از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حذف شد اما خبر منتشره در پایگاه اطلاع رسانی دولت باقی ماند.برآورد اولیه این بود که شاید این اتفاق به دلیل اشکال فنی باشد، اما زمانی که گزارش تصویری از این رویداد منتشر نشد، پرسشی در اذهان ایجاد شد مبنی بر اینکه  عدم انتشار عکس های بازدید رئیس جمهور از محله چاهستان چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

این در حالی است که عکس های بسیاری از سفر رئیس جمهور به هرمزگان در رسانه های مختلف منتشر شده بود.حال این سوال مطرح می‌شود که چرا نباید از بازدید رئیس جمهور در محله‌ای که در حاشیه شهر بندر عباس وجود دارد و به گفته خود روحانی در بازدیدی که از این منطقه داشته  محله چاهستانی‌ها واقعا به یک بازسازی بزرگ نیاز داشته است، عکسی منتشر نشود؟!

انتظار افکار عمومی از بازدید رئیس جمهور از یک محله محروم که کمتر شاهد آن در سیر رفتار رئیس دولت تدبیر و امید هستیم،‌ این بود که حداقل عکاسان دو خبرگزاری دولتی ایسنا و ایرنا که همراه وی بوده‌اند، عکس های مرتبط با این دیدار را منتشر می‌کردند. اما در  این میان چنین پرسشی مطرح می شود مبنی بر اینکه چه اتفاقی افتاده است که همراهان حسن روحانی اجازه انتشار این تصاویر را نداده‌اند!

گفتنی است عدم حضور مردمی رئیس جمهور در کنار مردم قبلا هم سوژه رسانه‌‌ها شده بود، آنجا که رضا رشیدپور، مجری مراسم انتخابات سال ۹۲ حسن روحانی؛ در دوم بهمن‌ماه سال ۹۶ طی مصاحبه‌ای از رئیس جمهور پرسید که «چرا شما در زلزله کرمانشاه با خودرو ضدگلوله و محافظان بسیار در این مناطق حاضر شدید مگر قرار است آنجا چه اتفاقی بیفتد؟»!  امروز در کوران مشکلات اقتصادی مردم، شاید انتشار تصویری  از رئیس جمهور  در کنار مردم «چاهستانی‌ها» می‌توانست مرهمی بر بسیاری از دردها باشد اما متاسفانه بازهم مردم نتوانستند شاهد یک عکس حسن روحانی در کنار مردم بدون انگیزه‌های انتخاباتی باشند.

روحانی پس از بازدید از محله چاهستانی ها گفته ، در بازدیدی که از محله چاهستانی ها در بندرعباس داشتیم دیدیم که این منطقه واقعا به یک بازسازی بزرگ نیاز دارد. به گفته آقای استاندار 14 محله شبیه چاهستان در بندرعباس ایجاد شده که باعث گسترش حاشیه نشینی شده است.

وی همچنین  اظهارداشته یکی از طرحهای دولت که از پارسال شروع شده و امسال وزارت مسکن آن را فعال تر دنبال کرده است، طرح بازآفرینی شهری است که تسهیلات ویژه ای برای این کار اختصاص دادیم.

از همه دستگاههای دولتی و نیز نیروهای مسلح خواسته ایم که اگر زمین مناسب ساخت و ساز در شهرها دارند آنها را مجانی در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی قرار دهند، تا با تسهیلاتی که بانکها به ساخت و ساز در این زمینها اختصاص می دهند، توسعه گران مسکن اقدام به ساخت خانه های جدید و استاندارد در این زمینها کنند و اولویت واگذاری این خانه ها به ساکنان بافت های فرسوده و خانه اولی ها است.

دولت در دو سال آینده برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی جدید برنامه ریزی کرده است و امیدواریم هرمزگان جزو پیشتازهای این طرح باشد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها