با اقدام قابل تحسین خانواده مرحومه جهانتاب ترابی در بندرعباس:

هزینه چهلم، در راه آزادی زندانی ختم شد



 

اعضای یک خانواده هرمزگانی، هزینه آئین چهلم درگذشت مادرشان را صرف آزادی یک زندانی  و کمک به فرد نیازمند کردند.

سه شنبه است و روز ولادت حضرت فاطمه الزهرا، زن جوان  با امید یاری این بانوی بزرگوار، پایش را درون دفتر ستاد دیه استان گذاشت و با بغض برای آزادی همسرش از زندان کمک می خواست تا آنکه دقایقی بعد   با شنیدن فراهم شدن هزینه آزادی، اشک شوق  ریخت و زیر لب شکرگویان دفتر را ترک کرد تا خانه را برای حضور مرد زندگیش  که به علت بدهی 60میلیون تومانی  یک ماه در  زندان  بود آب و جارو کند...چند روزی از این ماجرا نگذشته بود که مرد38 ساله  از درب خارج شد راهی زندگیش گردید تا با تلاش فراوان بتواند مابقی بدهی اش را به شاکی پرداخت نماید... 

 کمک به نیازمندان

امیر ایران نژاد که یک ماه و نیم پیش مادرش را از دست داده است با بیان اینکه زمان شنیدن آزادی زندانی، خیلی خوشحال شده است و از خداوند شاکر است که توانسته به همراه خانواده اش فردی را از زندان آزاد کنند گفت: در زندان‌ها افرادی هستند که به صورت غیرعمد گرفتار میله‌های زندان شده و با آزادسازی یکی از این افراد می‌توان روح عزیزان را تا ابد با احسان ماندگار عجین کرد. وی ادامه داد: باید همت کنیم که در این زمینه فعالیت عمومی صورت بگیرد تا با فرهنگ سازی، تشریفات مراسم عزاداری و ختم کاهش پیدا کند».

این جوان 29 ساله  از آن روز می گوید:" مدتی قبل در خانواده صحبت بر این بود که هزینه مراسم  چهلمین روز درگذشت مادر را برای نیازمندان صرف کنیم  چرا که مادر همیشه دوست داشت به نیازمندان به هر طریقی کمک کند و هر کاری از دستش بر می آمد انجام می داد ". 

 غروب کردن آفتاب عمر جهانتاب  

زن 59 ساله 10 روزی بود که به علت بیماری سرطان در بیمارستان بستری و تحت درمان بود تا آنکه در یکم  بهمن ماه امسال، آفتاب عمرش غروب کرد ... 

جهانتاب ترابی 7سال  پیش، فهمید که سرطان دارد و پس از آن  نزد پزشکی در تهران تحت درمان  قرار گرفت  تا آنکه پزشک به او و خانواده اش  امید بهبودی داد...

" همه ما خوشحال بودیم که مادر پس از تحمل درد بسیار ، موفق شد سرطان را شکست دهد و در حال بهبودی است اما ناگهان  صبح 22 بهمن ماه،  حالش بد شد و در بیمارستان خصوصی بندرعباس بستری گردید،  پزشک به ما گفت که سرطان در بدن بیمار است به انواع مختلفی ظاهر می شود و شاید تا سالیان سال  حتی ویروس سرطان خود را نشان ندهد".

 تصمیم مهم

زمان شنیدن اعلام فوت این زن، زمان شوکه آوری برای خانواده ایران نژاد بود،  باور این موضوع برایشان خیلی سخت بود و مدتها طول کشید تا بتواند با نبود این مادر مهربان در بینشان کنار بیایند... 

مراسم شب سوم و هفتم  نیز برگزار شد تا آنکه چند روزی به چهلمین روز درگذشت جهانتاب مانده بود، پدر و دو پسر و دختر خانواده به این نتیجه رسیدند که دو میلیون تومانی به فردی نیازمند آشنا  و همچنین 6 میلیون تومانی را به ستاد دیه پرداخت نمایند تا  موجب رهایی زندانی از دربند شوند.

 مواجه  همسر زندانی با خانواده ایران نژاد

صبح روز موعد فرا رسید دو برادر به همراه خواهر شان به ستاددیه استان رفتند در همان لحظه زن جوانی برای کمک خواهی آزادی همسرش دست به دامان این ستاد شده بود.

احمد مرادی نژاد مدیر عامل ستاد دیه استان هرمزگان در این مورد گفت: روز ولادت حضرت فاطمه الزهرا بود، در حال بررسی پرونده یک مددجو بودم که پیمانکار ساختمان در جزیره قشم بود و به علت بدهی 60 میلیون تومانی در زندان به سر می برد.

وی ادامه داد: مدتی قبل از شاکی پرونده رضایت گرفته بودیم اگر  20 میلیون تومان را نقد دریافت کند و مابقی به صورت اقساطی، مرد زندانی را از زندان آزاد کند که در همان روز همسر این مرد  بیان داشت که 9 میلیون تومان را فراهم کرده است.

مرادی نژاد افزود: در حال صحبت با همسر زندانی بودم که فهمیدم افرادی  قصد آزادی زندانی  را دارند ، آنها هزینه مراسم درگذشت مادرشان را برای کار خیر آزادی زندانی جرایم غیر عمد کنار گذاشته بودند . مدیر عامل ستاد دیه استان افزود: با کمک 6 میلیون تومان از سوی خانواده ایران نژاد و همچنین 5 میلیون تومان از کمک های کارکنان آبفا و همچنین 9 میلیون تومان خانواده مددجو، 20 میلیون فراهم شد و چند روز بعد  طی مراحل قانونی مرد زندانی آزاد شد.

مرادی نژاد  این عمل خانواده ایران نژاد را قابل تقدیر و ستایش دانست و افزود:در روز ولادت بانوی بزرگ اسلام ،شاهد رفتار ماندگار و پر خیر و برکت خانواده هرمزگانی بودیم که بعد از فوت عزیزیشان هزینه‌ مراسم چهلم را  صرف امور خیر مخصوصاً آزادسازی زندانیان غیر عمدی کردند. وی ادامه داد: خانواده این مرحومه، فرهنگ انسان‌دوستانه را انجام داده و تا ابد احسان ماندگار برای مادرشان به ارمغان آوردند.

مرادی نژاد اظهار داشت:برخی فاتحه ها و رحمت ها به روح درگذشتگان، مستمر و دائمی است و نه تنها عواید معنوی آن نصیب روح عزیز از دست رفته می شود بلکه در این دنیا نیز، حیات تازه ای به برخی از خانواده ها می بخشد.

وی از شهروندان خواست  با کمک‌های هر چند کم، پدر یا مادری را که به دلیل جرایم غیرعمد مانند تصادف، حوادث کار، مالی و... زندانی هستند، در روز‌های باقی مانده سال آزاد نموده، سر سفره هفت سین و کنار فرزندانشان بازگردانند.

 شماره حساب ستاد دیه هرمزگان

 مرادی نژاد همیاری با  ستاددیه برای كمك به أزادی زندانیان  از طریق تلفن همراه و شماره گیری کد پیامکی *780*7777076# و یا شماره حساب 0106110031007 و شماره کارت 6037991899936706 بانک ملی و حساب 440080000308 و کارت 6280231495199753 بانک مسکن به نام ستاد دیه استان ذكر كرد.

 قطعه 26 آرامستان باغو

قطعه 26 آرامستان باغو ، محل ابدی جهانتاب ترابی است  مادری که مهربانی و گذشت را به خانواده اش آموخت.

  آن زمان که در قید حیات بود دستش به خیر بود چه الان که خودش نیست اما مهربانی اش هست و یاد و خاطره اش همچنان جاودان خواهد ماند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها