حمزوی مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان:

تمامی شهر بندرعباس تا 1400 گازدار می شود




به گزارش صبح ساحل، فؤاد حمزوی،مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد ۶ ماه اول امسال گفت :گازرسانی به روستای هلر قشم، شهر درگهان قشم، روستاهای محمدآباد و نجات‌آباد، شهر دشتی، ۲ فاز شهر بستک صورت گرفته است.
وی افزود: در هفته دولت ۵ پروژه گازرسانی با مبلغ ۴۴ میلیارد تومان افتتاح شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان اظهار کرد:بزرگترین گاز رسانی آن درگهان و هلر در قشم با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان و فاز ۲ بستک با اعتبار ۸ میلیارد و ۷۰۰ ،شهر دشتی ۷ میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان در هفته دولت افتتاح شده است.
وی اظهار کرد :پروژه گازرسانی برای تمامی شهر بندرعباس به ۹ فاز تقسیم شده که فاز یک پروژه گازرسانی به گلشهر جنوبی تا خیابان سمدو با پوشش پنج هزار خانوار، فاز ۲ گازرسانی به شهرک پیامبر اعظم با پوشش دوازده هزار خانوار، فاز۳ گازرسانی به شهرک الهیه و شهرک نبوت با پوشش پنج هزار خانوار، فاز ۴ گازرسانی به ضلع شمالی بلوار امام حسین تا کلانتری ۱۷ با پوشش پانزده هزار خانوار، فاز ۵شامل الهیه جنوبی تا شرق بلوار دانشگاه با حدود پانزده هزار خانوار است.
حمزوی تاکید کرد:فاز ۶ پروژه گازرسانی از بلوار دانشگاه تا خور نایبند ، فاز ۷ گازرسانی به خور نایبند تا خور شهناز ، فاز ۸ گازرسانی از شاه حسینی تا میدان یادبود و فاز ۹ از میدان یادبود تا محله سورو خواهد بود و تا پایان سال ۱۴۰۰ تمامی شهر بندرعباس گازدار خواهیم کرد.
وی افزود:همچنین یک‌فاز ۱۰ برای گازرسانی بافت فرسوده شهر بندرعباس در نطر داریم که تا زمانی که پروژه‌های بهسازی این مناطق توسط شهرداری و مسکن شهرسازی به پایان نرسند ما نمی‌توانیم ورود پیدا کنیم .
مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان تاکید کرد: در سالجاری کلنگ زنی فاز ۷ و ۶ گازرسانی شهر بندرعباس با بودجه اولیه ۶۰ میلیارد تومان در دستور کار است و فاز ۴ و ۵ که هم اکنون در حال فعالیت است به مناسبت دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.
حمزوی با اشاره به اصل هزینه گازکشی منازل و خرید اشتراک گفت: هزینه گازکشی برای منازل حدود دو الی سه میلیون تومان و هزینه اشتراک گذاری و نصب کنتور ۲۱۲ هزار تومان است .
وی افزود :باید فرهنگ استفاده گاز شهری را در بین مردم مرسوم کنیم که خودشان اقدام به گرفتن اشتراک گیری گاز کنند با توجه به اینکه در ابتدای کار هزینه ای را باید پرداخت کنند ولی قبض‌های گازی که دریافت می‌شود بسیار پایین تر از خرید یک کپسول گاز می باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان بیان کرد: شهر حاجی‌آباد ۹۸ درصد گازرسانی انجام شده که ۹۴ درصد از خانوار ها استقبال داشته و به‌عنوان شهر سبز استان هرمزگان مطرح شده است.
وی افزود: مردم باید این موصوع را بدانند که شرکت گاز استان هرمزگان مسئول توزیع کپسول گاز نیست.
مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان تاکید کرد: سهم گاز در سبد انرژی هرمزگان بر اساس محاسبات حدود ۶۰ درصد که در سال گذشته ۵۵ درصد بوده و برحسب پروژه‌های افتتاح شده به ۶۰درصد رسیده است.
حمزوی خاطر نشان کرد: شرکت گاز هرمزگان در سال گذشته ۶ میلیارد و۸۰۰ میلیون مترمکعب و در سال ۹۶ حدود ۶ میلیارد و ۷۸۰میلیون مترمکعب گاز فروخته است و با توجه به پیش بینی های که داده امسال به فروش ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب برسیم / بادگیر نیوز 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها