نماینده ولی فقیه در هرمزگان خبر داد:

آغاز ساخت ۱۶ باب خانه عالم در بندرعباس



امام جمعه بندرعباس گفت: در سیاست جدیدی که سال آینده دنبال خواهیم کرد حمایت مساجد را در دستور کار قرار می دهیم.


حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در آئین کلنگ زنی ۳ باب خانه عالم در شهر بندرعباس اظهار داشت: مفتخر هستیم در ایام هفته دفاع مقدس به یاد همه شهدا و ایثارگران کلنگ حدود ۱۶ خانه عالم در مجموعه استان به زمین بزنیم.


وی ادامه داد: از جمع ۱۶ خانه عالم که امروز عملیات اجرایی آن اغاز می شود سه خانه به صورت نمادین کلنگ زنی شد.


امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: جا دارد از بنیاد برکت و خیرینی که از استان اصفهان در این امر مشارک می کنند، شهردار بندرعباس و استاندار هرمزگان که بخشی از مصالح مورد نیاز خانه های عالم را تامین می کند و اینجا سرهنگ سالاری فرمانده سپاه امام سجاد که با اعزام نیروهای جهادی به ساخت این بیوت کمک می کند تشکر کنیم.


عبادی زاده بیان کرد: در سیاست جدیدی که در سال آینده و با همکاری استاندار هرمزگان پیگیر خواهیم بود بحث حمایت از مساجد را در دستور کار قرار خواهیم داد.


نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: امروز وجود خانه های عالم می تواند مسجد را زنده نگه دارد و بر همین مبنا ساخت خانه عالم برای مساجد را دنبال می کنیم و در تلاش هستیم که این امر فراگیر شود.


۴۵ پروژه در دستور کار استان


رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد هرمزگان گفت: ۱۶ خانه عالم در شهر بندرعباس با مشارکت بنیاد برکت و موسسه خیریه امیرالمومنین(ع) اصفهان ساخته می شود.


حجت الاسلام و المسلمین خطاط‌ اظهار داشت: مرکز رسیدگی به امور مساجد با دستور مستقیم مقام معظم رهبری تشکیل شده و این مرکز موظف است تمام مسائل مربوط به مساجد را پیگیری و رصد کند.


وی ادامه داد: ساماندهی ارکان مسجد شامل امام جماعت ، هیئت امنا ، خادمین و فعالین فرهنگی مساجد از جمله وظایف مرکز رسیدگی به امور مساجد است.


رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد هرمزگان بیان کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد از یک سال و نیم گذشته به صورت رسمی آغاز به کار کرده است و الان جزو شورای اداری استان است اما هیچ گونه بودجه دولتی ندارد و تمام بودجه آن توسط خیرین و کمک های مردمی تامین می شود.


خطاط ابراز داشت:امسال ما حدود ۴۵ پروژه را با بنیاد برکت مشارکت داشته ایم که ۱۵ پروژه از آن امروز عملیات اجرای اش آغاز شد و همچنین ۱۰ مسجد روستایی در سطح روستاهای استان داریم و در یکی دو هفته آینده ۱۰ خانه عالم در شهرستان میناب آغاز به کار خواهیم کرد.


وی افزود: ۱۰ واحد استاد سرا در شهر بندرعباس در ظرف یک ماه آینده برای اساتید حوزه علمیه ساخته می‌شود که آن هم همراه با مشارکت بنیاد برکت است.


رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد هرمزگان اضافه کرد: بنیاد برکت به فراخور هر پروژه ۳۰ الی ۴۰ درصد مشارکت داشته است و مابقی پروژه‌ها مخصوصا در این ۱۶ پروژه که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد از موسسه خیریه امیرالمومنین علیه السلام استان اصفهان کمک می‌گیریم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها