سواحل زیبا و اماکن دیدنی جزیره هرمز پاکسازی شد



سواحل زیبا و منحصر به فرد و طیف خاک های رنگارنگ جزیره هرمز هر ساله گردشگران زیادی را از اقصی نقاط میهن و کشورهای دنیا بسوی خود فرا می خواند.


هرمز یکی به دلیل برخورداری از خاک و سواحل رنگین کمانی اش از جزایر منحصر به فرد دنیاست و با داشتن 90 طیف رنگ به جعبه مدادرنگی و بهشت زمین شهرت یافته است.


سواحل زیبا و اماکن دیدنی جزیره در آستانه شروع فصل گردشگری  با مشارکت سازمان های مردم نهاد و ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری هرمز و محیط زیست  پاکسازی شد.


« میلاد زرنگ »، نماینده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری هرمز با بیان اینکه این جزیره  دارای ظرفیت‌‌های مهمی در حوزه گردشگری ساحلی و جاذبه های گردشگری  است، گفت: در بسیاری کشورها از ساحل با برنامه مناسب استفاده می شود و ما نیز باید اقدامات مطلوبی درساحل واماکن گردشگری انجام دهیم و برای پاکسازی آن فرهنگ سازی شود.


نماینده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری هرمز با تاکید بر مشارکت بیشتر مردم در پاکسازی سواحل و اماکن گردشگری  افزود: برای پاکسازی سواحل و اماکن گردشگری  باید همه امکانات فراهم شود تا مردم در طول روز بتوانند در این برنامه مشارکت کنند.


وی با بیان اینکه جزیره هرمز در جنوب استان هرمزگان در کنار دریای نیلگون خلیج فارس و تنگه هرمز واقع است، اظهارکرد: این طرح به منظور پاکسازی سواحل و جاذبه های دیدنی و آماده شدن شهر برای پذیرایی از گردشگران  به اجرا در آمده است زیرا گردشگرانی  که از سایر نقاط کشور به این جزیره مسافرت می کنند بیشتر وقت خود را در سواحل و کنار دریا می گذرانند.زرنگ  گفت: سواحل ماسه ای و زیبای جزیره هرمز  همه ساله در اوایل پاییز(مهرماه)  توجه مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور را به خود جلب می کند که امید است با رعایت و تمیز نگه داشتن این سواحل، طبیعتی زیبا داشته باشیم.


مسئول یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری هرمز افزود: وجود جاذبه های تاریخی مثل قلعه بزرگ هرمز، موزه، ساحل زیبا و کوه های بسیار زیبا که دور تا دور شهر را احاطه کردند، دلیلی بر ورود گردشگران داخلی و خارجی در همه فصول سال است.


زرنگ عنوان کرد: جزیره هرمز جاذبه‌های گردشگری فراوانی  در خود جای دارد نظیر قلعه قدیمی هرمز، مکتب خانه‌ها، قصر صورت، برج گلک، برج تیر انداز، قدمگاه خضر نبی (س)، بازار زعفرانیه محل ساخت فرش خاکی، دره رنگین کمان‌ها، غارهای نمکی، جاذبه‌های دشت آهوان، ساحل پرندگان و ده‌ها جاذبه دیگر هر ساله میزبان تعداد زیادی از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط ایران و جهان است.وی خاطر نشان کرد: بیش از 100 نفر در طرح پاکسازی سواحل زیبا و امکان دیدنی جزیره هرمزگان شرکت کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها