مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان

زیربنای یک جامعه سالم، داشتن کودکانی با روان اجتماعی سالم است



به گزارش صبح ساحل ، به نقل از ایسنانشست کارگروه هفته ملی کودک استان هرمزگان با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل از ایسنا، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان در این نشست اظهار کرد: کودکی دوران بسیار حساس و قابل‌توجهی است به‌گونه‌ای که اگر امروز فردی خلاف‌کار شود، به‌طور یقین ریشه این بزهکاری‌ها به دوران کودکی برمی‌گردد.

حسین امیرتیموری با بیان اینکه کودکی درون را نکُشیم، افزود: زیربنای فکری یک جامعه سالم داشتن کودکانی بانشاط توأم با روان اجتماعی سالم است.

وی تصریح کرد:  کودکانی که شخصیت فکری‌شان در یک خانواده‌ و محیط اجتماعی سالم شکل می‌گیرد آینده‌سازانی خوش‌فکر خواهند بود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه والدین باید همراه با کودکان شادی کنند، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم کودکانمان آینده خوبی داشته باشند، باید فرزندانمان را صحیح و آینده‌ساز تربیت کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه حال فرزندان ما خوب نیست و در حوزه فعالیت‌های کودکانمان عقب هستیم، خاطرنشان کرد: خودمان را دل‌خوش می‌کنیم فرزندان سالمی داریم درحالی‌که بسیاری از مسئولان در این حوزه خود گرفتار تربیت فرزندانشان هستند.

مریم یگانه با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی کودکان مدیریت نشده و نیاز به مدیریت دارد، بیان کرد: آسیب‌هایی که فرزندان ما در آینده دچار آن می‌شوند را باید از همان دوران نطفگی مدیریت کرد.

وی ادامه داد: تئوری‌های حوزه‌های حوزه اجتماعی و روان‌شناسی در امور تربیتی کودکان و نوجوانان باید توسط استادان، مشاوران و مربیان برجسته در استان پیاده شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان اضافه کرد: کنوانسیون ملی حقوق کودک امسال را سال تحول در حوزه کودک و نوجوان معرفی کرده است، و از اکنون تا سال ۹۹ باید دو گام برای ارتقای سلامت روانی و جسمی و تربیت کودکان برداشته شود.

یگانه اظهار کرد: در گام نخست اهمیت آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان به‌خصوص مدیریت فضای مجازی به کودکان و والدین است که در این راستا خواستار رونمایی از سیم‌کارت کودک هم‌زمان با ویژه‌برنامه روز ملی کودک در هرمزگان هستم.

وی با اشاره به بخشنامه رعایت استانداردهای موجود در ایجاد فضای بازی کودکان، افزود: بر اساس این بخشنامه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ملزم به رعایت ایجاد فضاهای استاندارد در پارک‌ها و سواحل برای کودکان و بانوان هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با بیان اینکه آموزش‌های حوزه کودکان و نحوه بازی والدین با کودکانشان نیاز به تصحیح و بازنگری دارد، تصریح کرد: فعالیت‌های حوزه کودکان به‌خصوص در هفته ملی کودک باید با نگاه ارتقا سطح علمی کودکان اجرا شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان نیز در این نشست عنوان کرد: در راستای ایجاد وحدت رویه در پیش‌بینی و اجرای برنامه‌ها همچون سال گذشته شعار "آینده را باید ساخت" برای گرامیداشت این هفته انتخاب شده ‌است.

ناهید سلیمانی احمدی خاطرنشان کرد: در هفته ملی کودک، نگاه ویژه‌ای به مسائل کودکان و نوجوانان می‌شود و همه مراکز کانون در خدمت کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها هستند.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های هفته ملی کودک، برگزاری برنامه‌ها در مراکز فرهنگی‌ هنری و انتقال این برنامه‌ها به محیط‌ها و فضاهای خارج از مراکز کانون و سازمان‌ها و اداره‌های عضو دبیرخانه مرکزی و دبیرخانه‌های استانی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان ادامه داد: همچنین توجه به مسائل و مشکلات مبتلابه جامعه مانند مسائل زیست‌محیطی، بحران آب و انرژی و حق آموزش و تحصیل همگانی، صرفه‌جویی و مسئله رونق تولید ملی با توجه به شعار سال، توجه به کودکان با نیازهای ویژه و ایجاد فرصت‌های برابر برای آن‌ها در کنار دیگر کودکان و نوجوانان و اهمیت دادن به حوزه فضای مجازی و فن‌آوری‌های نوین  بخش دیگری از رویکردهای برنامه امسال هفته ملی کودک است.

سلیمانی احمدی بیان کرد: کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر، کودک، آموزش، سلامت و ایمنی، کودک، محیط‌زیست، میراث فرهنگی و گردشگری، کودک، صلح، بازی و نشاط، کودک، رسانه و ارتباطات، کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه و کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی به‌عنوان روزشمار پیشنهادی هفته ملی کودک انتخاب شده است.

 از 13 مهرماه تا ۱۹ مهرماه هفته ملی کودک نام‌گذاری شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها