افزایش کشف کالا و ارز قاچاق نشانه عملکرد مثبت نیست



 به گزارش صبح ساحل ،به نقل از - ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید بر تلاش همه جانبه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: در این مسیر تنها افزایش کشفیات نباید ملاک عملکرد مثبت مبارزه با قاچاق کالا و ارز باشد.

سعید ناجی سه شنبه شب در نشست کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هرمزگان افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید با هدف رونق تولید و جلوگیری از سواستفاده مالی و اقتصادی در کشور باشد.

وی ادامه داد: در این مسیر افزایش کشفیات خوب است اما به تنهایی نمی تواند نشانگر عملکرد مثبت مبارزه با قاچاق باشد.

ناجی اضافه کرد: برای دستیابی به هدف اصلی مبارزه با قاچاق باید برنامه‌ریزی منظم و دقیق صورت گیرد، زیر گستردگی و حجم سنگین کار در این حوزه می‌تواند موجب پراکندگی فعالیت و عدم رسیدن به نتیجه شود.

وی با اشاره به نقش مهم هرمزگان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تصریح کرد: هرمزگان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز نقش منطقه ای و حتی ملی دارد.

این مقام مسوول گفت: با توجه به نقش مهم هرمزگان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، باید تصمیماتی که در آن در همین راستا اخذ می‌شود، به گونه ای باشد که روند قاچاق کالا و عرضه محصولات غیرمجاز در کشور را کاهش دهد.

ناجی افزود: با وجود محدود بودن امکانات و تجهیزات در مبارز با قاچاق کالا و ارز، اقدامات مثبتی در استان هرمزگان در این خصوص انجام شده که این رویه باید قدرت و قوت بیشتری ادامه یابد.

وی تصریح کرد: بالا رفتن آمار کشفیات خوب است اما باید بتوان حاصل عملکرد کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در افزایش تولید داخلی و رونق اقصادی کشور مشاهده کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تاکید کرد: زمانی می‌توان گفت مبارزه با قاچاق کالا و ارز نتیجه بخش بوده که شاهد رشد تولید و افزایش میل خرید اجناس ملی در کشور باشیم.

استان هرمزگان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در سواحل ۲ پهنه دریایی خلیج فارس و دریای عمان و فراهم بودن زیرساختهای فرامرزی و داشتن مرزهای طولانی و انجام بیش از ۶۰ درصد تجارت خارجی کشور از این استان، همواره مورد توجه قاچاقچیان جهت انجام فعالیتهای قاچاق بوده است.

هرمزگان با ۱۰۳ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۱۳ شهرستان، دارای راه هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای است که بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یکی از بندرهای مهم استان به شمار می آید.

موقعیت ویژه هرمزگان باعث شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی، ساحلی، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد استان شود

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها