نیروی دریایی سپاه مجهز به انواع شناورهای موشک‌انداز در خلیج‌فارس است



فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه گفت: امروز انواع و اقسام شناورهای موشک‌انداز دربردهای مختلف تا بالای چند صد کیلومتر را در اختیارداریم و اگر کسی به کشور ما تعدی کند، با پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.
 
به گزارش صبح ساحل، به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، سردار رمضان زیراهی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بوشهر به مناسبت سی و دومین سالروز شهادت شهید نادر مهدوی در خلیج‌فارس، اظهار داشت: نیمی از جمعیت کشور وقایع دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، بزرگ‌ترین سرمایه دوران دفاع مقدس روحیه فداکاری و همبستگی بود.
فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران ابراز کرد: استکبار جهانی با تمام توان و قدرت واردشده و به کشورها دستور داده که این روحیه همبستگی و فداکاری را از ملت ایران بگیرد اما کارآمدترین سلاح ما روحیات مردم ماست که باید این روحیه را در جامعه تقویت کنیم.
وی در خصوص جنگ نفت‌کش‌ها در خلیج‌فارس در دوران دفاع مقدس، ابراز کرد: در سال 66 آمریکایی به بهانه اسکورت نفت‌کش‌های کویتی، ناوهای جنگی خود را وارد خلیج‌فارس کردند و اولین کاروان از نفت‌کش‌های کویتی آن‌هم با پرچم آمریکا و اسکورت کامل نظامی توسّط ناوگان جنگی این کشور در تیرماه سال 1366 به راه افتادند.
زیراهی افزود: دراین‌بین، دولت آمریکا عملیات سنگینی را در ابعاد روانی، تبلیغی، سیاسی، نظامی و اطلاعاتی جهت انجام موفقیت‌آمیز این اقدام انجام داده بود. در این کاروان، نفت‌کش کویتی بریجتون با بیش از صد خبرنگار در بالای عرشه خود حضور داشت که در بین یک ستون نظامی، به‌طور کامل، اسکورت می‌شد. اما با حضور دلاور مردان نیروی دریایی، این نفت‌کش در فاصله 13 مایلی غرب جزیره فارسی منفجر شد به‌طوری‌که حفره‌ای به بزرگی 43 متر مربّع در بدنه آن ایجاد گردید.
وی در تشریح برنامه‌های 16 مهرماه سالروز شهادت شهید نادر مهدوی در خلیج‌فارس، بیان کرد: در همین راستا صبح روز 15 مهرماه محل شهادت شهید نادر مهدوی به همراه یارانش در خلیج‌فارس گل‌باران خواهد شد و صبح روز 16 مهرماه مراسمی با همین عنوان در حسینیه عاشقان ثارالله برگزارمی‌شود و همچنین عصر روز شانزدهم مهرماه مراسمی در «روستای بحیری» شهرستان دشتی، زادگاه شهید نادر مهدوی برگزار خواهد شد.
زیراهی بابیان اینکه امنیت قابل قبولی در خلیج‌فارس حاکم است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها قصد دارند با ایران هراسی در منطقه و خلیج‌فارس، جنگ‌افزارهای خود را به فروش برساند و به حضور نامشروع خود در منطقه، مشروعیت ببخشند.
فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران بابیان اینکه دشمن اقتدار جمهوری اسلامی را درک کرده و ایران را به‌عنوان یک قدرت در محاسبات خود حساب می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز انواع و اقسام شناورهای موشک‌انداز دربردهای مختلف تا بالای چند صد کیلومتر را در اختیارداریم و اگر کسی به کشور ما تعدی کند، با پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها