پرداخت بیش از 230 میلیون کمک‌هزینه درمان به مددجویان



به گزارش صبح ساحل،به نقل از فارس،جواد رستمی زاده، عصر امروز گفت: در شش ماه نخست سال ۹۸ بیش از 230 میلیون تومان در قالب خدمات بهداشتی و درمانی در بخش‌های مختلف ازجمله کمک‌هزینه درمانی، توان‌بخشی، کمک‌هزینه بیماران نیازمند نگهداری، تجهیزات پزشکی و فرانشیز به خانواده‌های تحت حمایت این شهرستان ارائه‌شده است.

وی افزود: رسیدگی به وضع سلامت خانواده‌های تحت حمایت و جبران و کاهش هزینه‌های درمانی مددجویان از اهداف اصلی کمیته امداد است که بر همین اساس این نهاد تلاش می‌کند تا خدماتی متناسب با نیاز مددجویان به آنان ارائه دهد.

 رئیس کمیته امداد شهرستان بستک گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های حمایتی کمیته امداد پرداخت حق بیمه اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت و مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی است.

رستمی زاده ادامه داد: تعداد مددجویانی که در شهرستان بستک از خدمت بیمه‌های اجتماعی بهره‌مند می‌باشند، ۶۳ نفراست که ۲۹ نفر از آنان زن سرپرست خانوار و مابقی مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خدمات این نهاد در راستای ارتقاء شاخص سلامت و بهداشت خانواده‌ها، رسیدگی به وضعیت کودکان مبتلابه کم‌وزنی شدید و اختلال رشد است که توسط پزشکان مراکز بهداشت شناسایی و برای دریافت خدمات به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

 رئیس کمیته امداد شهرستان بستک گفت: به‌منظور رفع سوءتغذیه و تهیه سبد غذایی مناسب برای این کودکان، کمک‌هزینه غذایی ماهانه ۱۰۰ هزار تومانی در قالب بن کارت خرید کالا به این خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

رستمی زاده اضافه کرد: در شش‌ماهه اول سال جاری، ۱۸۰ نفر از آموزش‌های بهداشتی بهره‌مند شده‌اند و هدایای بهداشتی مرتبط با آموزش‌ها را دریافت کرده‌اند.

گفتنی است، در حال حاضر بیش از سه هزار و 800 خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بستک بوده و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها