فرمانده پلیس‌راه استان خبرداد:

برخورد قاطع با رانندگان متخلف درایام نوروز



صبح ساحل، حوادث _ "با اجرای  طرح نوروزی که از 25 اسفندماه سال جاری آغاز وتاپایان 17 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد با رانندگان متخلف به صورت قاطع برخورد می‌شود وبه هیچ عنوان از تخلفات آنهاچشم‌پوشی نمی‌شود".

فرمانده پلیس‌راه استان درجمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز انحراف به چپ، صحبت‌کردن با تلفن‌همراه درحین رانندگی از جمله تخلفاتی است که اگر کسی مرتکب دو مورد ازآن شود نسبت به توقیف خودرو تا حداکثر 72 ساعت اقدام خواهد شد.

سرهنگ علی‌مجیدزاده، کنترل مدارک راننده از جمله گواهینامه، بیمه‌نامه و برگ معاینه‌ فنی«برای خودروهای بیش از 5 سال ضروری است»، استعلام نمره منفی با اجرای قانون اخذ جرائم برای 20تخلف نمره منفی، بررسی خلافی خودرو، تست سلامت رانندگان درمحورهای میناب، بندرعباس به حاجی‌آبادومحور بندرعباس به سمت کهورستان از جمله اقدامات طرح‌نوروزی ذکر کرد.

وی یادآورشد: اگر جواب اعتیاد راننده‌ای مثبت باشد درمرحله ‌اول گواهینامه وی به مدت 6 ماه بایگانی و 2 میلیون‌ریال قبض جریمه صادر خواهد شد.

سرهنگ مجید‌زاده درادامه سخنان خود به رژه موتورسواری در 23 اسفندماه اشاره کردوگفت: این رژه با همکاری هلال‌احمر، اورژانس، راهنمایی ورانندگی، اداره راه، پلیس‌راه اجرا می‌شود.وی از بکارگرفتن شبانه‌روزی  400 نفرپرسنل پلیس‌راه، 15 تا ایستگاه پلیس‌راه، 8 پاسگاه  درکنترل ترافیک خبرداد وتصریح کرد: از 25 اسفندماه سال‌جاری تا 17 فروردین ماه سال آینده، بیش از 100 تیم عملیاتی محسوس و نامحسوس مجهز به دوربین کنترل سرعت درجاده‌ها تردد دارند.

کشته ومجروح‌شدن بیش از 350 نفر

سرهنگ‌ مجیدزاده از کشته ‌ومجروح‌شدن بیش از 350 نفر در جاده‌های استان مطالبی بیان کرد و افزود: علت این تصادفات اغلب تخطی از سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو، انحراف به چپ، عدم رعایت حق‌تقدم بوده است که اگر رانندگان با رعایت قانون منجر به این تخلفات نشوند 80 درصد تصادفات کاهش می‌یابد.

این مقام مسوول از شهروندان خواست که در طی ایام تعطیلات‌نوروز، توجه بیشتری به قانون راهنمایی ورانندگی داشته باشند وضامن سلامتی خود، خانواده ودیگر همشهریان گردند.

ممنوعیت تردد کامیون‌ها

فرمانده پلیس‌راه استان با اشاره به ممنوعیت تردد کامیون‌ها در محوربندرعباس به سیرجان گفت: از 27 تا 30 اسفندماه واز 12 و 13 و 16 فروردین ماه سال 92، تردد کامیون‌ها دراین محور ممنوع است.سرهنگ‌مجیدزاده عنوان کرد: در طی اجرای طرح‌نوروزی، ماموران پلیس‌راه با لباس مبدل به عنوان مسافر، عملکرد رانندگان مسافربر به خصوص‌اتوبوس‌وسواری بین‌شهری را کنترل می‌کنند.

32درصدتصادفات براثرسرعت غیرمجاز

وی درادامه سخنان به عملکرد 11 ماه سال‌جاری پرداخت و از کشته‌شدن 308 نفر درجاده‌های استان مطالبی عنوان کرد.سرهنگ‌مجیدزاده ادامه داد: از این تعداد 251 نفر مرد و 57 نفر زن بودند.

وی افزود: 28 نفر فوتی‌ها، عابران‌پیاده، 143 نفر راننده وسرنشین‌ خودروهای سبک، 57 نفر راننده ویا سرنشین کامیون، 80 نفر راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت بودند.

وی آمار فوتی‌ها این مدت، را در مقایسه با مدت مشابه سال 90 را 3 درصد کاهش دانست و یادآور شد: اما آمار مجروحان حوادث جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته درتعدادمجروحان 21درصد و وقوع حوادث جاده‌ای 26 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ‌مجیدزاده افزود: بیش از 2هزار و 684 نفر هموطنان هرمزگانی  در11 ماهه سال جاری درجاده‌ای استان کشته و مجروح شدند.

وی از توقیف 12هزار موتورسیکلت با 59 درصد افزایش دراین مدت اعلام کرد وگفت: بیشتر تخلفات مربوط به سرعت غیرمجاز با 42درصد (190هزار و321مورد) بوده است. سرهنگ‌ مجیدزاده فراوانی تصادفات در سرعت وسبقت دانست وبیان کرد: دراین 11 ماهه 33هزار و 454 مورد سبقت غیرمجاز و 22 هزار و 612 مورد انحراف به چپ اعمال قانون شد.

فرمانده پلیس‌راه استان درخصوص علت تصادفات گفت: 26 درصد تصادفات به علت عدم توجه به جلو، 32درصد به علت سرعت، 14 درصد عدم رعایت حق‌تقدم به ثبت رسیده است.سرهنگ‌مجیدزاده بیشترین وقوع تصادفات را مابین ساعات 12ظهر تا 8 شب ذکر کرد.

درصد تصادفات مربوط به سواری‌ها

این مقام مسوول 53 درصد تصادفات براثر نوع وسیله‌نقلیه را 53 درصدخواندوگفت: دربین سواری‌ها نقش خودروهای پژو، سمند وپراید در تصادفات پررنگ‌تر است.وی بیشترین تصادفات را به ترتیب‌ شرق، شمال، غرب و جنوب استان ذکر کرد و همچنین 42 درصدتصادفات را مربوط به واژگونی خودروها نام برد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها