برگزاری مانور اطفاء نشت گاز کلر در آبفای خمیر



به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، مانور اطفاء نشت گاز کلر در امور آب و فاضلاب بندر خمیر و با شرکت نهادهای مرتبط با مدیریت بحران شامل خدمات ایمنی و آتش نشانی دهیاری بندر پل، نیروی انتظامی و سازمان هلال احمر شهرستان خمیر و مدیریت اورژانس کهورستان برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل به نقل از هرمز، علا امیریان نژاد، معاون بهره برداری آبفای هرمزگان در این خصوص گفت : هدف از برگزاری این مانور، حفظ آمادگی پرسنل شرکت آب و فاضلاب استان جهت اطفاء سریع نشت گاز کلر در بحران های ناشی از بلایای طبیعی و آشنایی پرسنل سایر نهادهای مرتبط با این گونه اقدامات است که در نهایت با همکاری و همافزایی نهادهای ذیربط عواقب ناگوار ناشی از نشت گاز کلر به کمترین میزان ممکن می رسد.

امیریان نژاد افزود: آموزش و تمرین تخصصی عوامل درگیر در بحران و افزایش مهارت و ارزیابی کارایی تیم‌های مدیریتی و عملیاتی امور و آشنایی بیش از پیش این نیروها با سازه‌ها، تأسیسات آبی بندرخمیر را از دیگر اهداف این مانور ذکر کرد.

وی گفت: از آنجا که شبکه‌های آب و فاضلاب از زیرساخت‌های آسیب‌پذیر و حساس در مواقع بروز بحران هستند، بنابراین رفع اتفاقات در این تأسیسات بسیار زمان‌گیر است که باید سطح آمادگی شرکت‌های آب و فاضلاب در مواجهه با بحران سنجیده و نقاط ضعف آنها برطرف شود.


شایان ذکر است؛ در این مانور که به همت دفتر کنترل کیفیت و مشارکت مدیریت و تمامی کارکنان امور آبفای خمیر در مخزن دو هزار متر مکعبی شهرستان خمیر برگزار شد, ضمن اجرای انواع روش های اطفاء نشت گاز کلر، سناریو مانور برای شرکت کنندگان در مانور به صورت تفصیلی توضیح داده شد و هر یک از تیم های شرکت کننده با وظایف خود در شرایط بحرانی ناشی از نشت کلر آشنا شدند.


لازم به ذکر است؛ پس از اعلام نشت توسط اپراتور سامانه گندزدایی بلافاصله اکیپ های متخصص و آموزش دیده امور آب و فاضلاب بندر خمیر به محل حادثه اعزام شده و با اتخاذ تدابیر لازم و انجام اقدامات مناسب و بهره گیری از تجهیزات اقدام به اطفاء نشت کلر از کپسول های آسیب دیده کردند.


همچنین هر یک از اکیپ های اعزامی از سایر شرکت ها نیز با هماهنگی و اعلام فرمانده عملیات اطفاء نشت وظایف محوله خود را به نحو مطلوب و در زمان مناسب انجام دادند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها