مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان:

آبخیزداری نوعی پدافند غیرعامل در مدیریت منابع آبی کشور است



مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان گفت: آبخیزداری نوعی پدافند غیرعامل در مدیریت منابع آبی کشور است.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از  خبرگزاری مهر، امید ذاکری در هجدهمین جلسه ستاد صندوق توسعه  ملی با حضور معاون آبخیزداری، روسای ستادی و رییس شهرستان بندرعباس  افزود: سازه های  آبخیزداری منابع آبی کمکی برای ادامه حیات آبی کشور است و آبخیزداری نوعی پدافند غیرعامل در مدیریت منابع آبی کشور محسوب می شود.

وی عنوان کرد: عملیات آبخیزداری جزو ضروریات و نیازهای استانهای کم آب و جنوبی است و اجرای سازه های آبخیزداری خلق منابع آب جدید است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به  بیش از ۸ هزار سازه آبخیزداری در استان بیان داشت: این سازه ها سبب استمرار کشاورزی ، تغذیه آب چشمه ها و کمک به اکوسیستم های طبیعی می شود.

ذاکری گفت: بارندگی های پیش رو پاییزه  فرصت خوبی برای اثر بخشی پروژه ها و  بهره گیری از ظرفیت سازه های ابخیزداری است. همه روسای ستادی و شهرستانها تلاش کنند پروژه های بیومکانیک و بیولوژیک به موقع پایان یابد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: ظرفیت ضریب رواناب بالای استان هرمزگان سبب می شود اثر بخشی پروژه ها به خوبی دیده شود.

ذاکری با قدردانی از تلاش همه همکاران در اجرای سریع و اثربخشی پروژه ها خاطرنشان کرد:  همکاران با تلاش شبانه روزی اقدامات مفیدی انجام داده اند و نظارت ها بسیار خوب بوده است و دقت بیشتر صورت گیرد تا جاهایی که حساسیت وجود دارد از  بارندگی ها اثربخشی خوبی داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به بیانات استاندار هرمزگان مبنی برضرورت توسعه عملیات آبخیزداری افزود: استانداری هرمزگان آمادگی خود را برای  کمک به ساخت سازه های ابخیزداری اعلام کرده است و هر گونه کمبودها و تقاضا در زمینه احداث سازه های آبخیزداری برای اعلام به استانداری هرمزگان بررسی شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها