مدیرکل ثبت احوال هرمزگان: هرمزگان دومین استان جوان کشور است



مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان بعد از سیستان و بلوچستان به عنوان دومین استان جوان کشور شناخته می شود

به گزارش صبح ساحل، مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان بعد از سیستان و بلوچستان به عنوان دومین استان جوان کشور شناخته می شود.
  داوید صادقی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: استان هرمزگان با میانگین سنی 1/27 سال به عنوان دومین استان جوان کشور شناخته می شود. صادقی اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری تعداد 26هزار و 198 واقعه ولادت در استان هرمزگان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 3/9 درصد مواجه بوده است. وی اظهار داشت: در این راستا ۱۴ هزار و ۵۴۰ رویداد ولادت شهری و یازده هزار و 658 رویداد ولادت روستایی بوده است. صادقی خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار و ۵۴۲ مورد ولادت به پسر و 12هزار و 656 مورد ولادت دختر در استان بوده است.

وی ادامه داد: 7/36 درصد از کل ولادت‌های استان هرمزگان در مرکز استان به ثبت رسیده است وی خاطرنشان‌کرد: در ۹ ماهه سال جاری به طور متوسط هر ماه 2هزار و 911 ولادت و روزانه ۹۵ ولادت و در هر ساعت ۴ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است. وی خاطر نشان کرد: از تعداد کل ولادت ها تعداد 25هزار و 523ولادت به صورت تک زایی و ۶۷۵ ولادت چندقلوزایی بوده است که تعداد ۳۲۴ ولادت دوقلو و نه ولادت سه قلو در استان به ثبت رسیده است. وی ادامه داد: بیش از ۹۹ درصد از ولادت های ثبت شده در موعد مقرر به ثبت رسیده است. وی در خصوص میزان فوت در استان اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری تعداد چهار هزار و 743 واقعه فوت در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است. صادقی افزود: 2هزار و 623 واقعه فوت در شهر و 2هزار و 120 واقعه در روستا رخ داده است. وی در خصوص جنسیت فوت شدگان نیز عنوان کرد: 2هزار و 817 واقعه فوت را مردان و تعداد هزار و 926 واقعه را زنان تشکیل داده است.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰ درصد از کل فوت های استان در بندرعباس به ثبت رسیده است. وی در خصوص علت فوت نیز عنوان کرد: بیشترین علت فوت در ۹ ماهه امسال در استان مربوط به بیماری های قلبی و عروقی با 8/29 درصد بوده و حالات بد تعریف شده مبهم، حوادث غیرمترقبه و سرطان‌ها و تومورها در رتبه های بعدی فوت قرار دارند. صادقی عنوان کرد: بیشترین وفات ثبت شده مربوط به گروه سنی ۸۵ تا ۸۹ سال می‌باشد. وی در خصوص ازدواج در ۹ ماهه سال جاری اظهار داشت: در استان هرمزگان 9هزار و 930 واقعه ازدواج در سال جاری به ثبت رسیده است. وی اضافه کرد: بیشترین ازدواج ها مربوط به زوج‌های هم‌سن بوده است. وی در خصوص گروه سنی ازدواج ها نیز گفت: بیشترین ازدواج های ثبت شده مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال در مردان و ۱۵ تا ۱۹ سال در زنان بوده است. وی ادامه داد میانگین سن زنان در زمان ازدواج 1/23 سال و میانگین سن مردان 7/27 سال بوده است. وی در خصوص طلاق نیز اظهار داشت: در ۸ ماهه امسال ۲ هزار و ۲۸۸ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده است. مدیرکل ثبت احوال هرمزگان درخصوص سن طلاق نیز عنوان کرد: متوسط سن زنان در زمان طلاق 4/30 سال و متوسط سن مردان 1/35 سال محاسبه شده است و میزان دوام زندگی مشترک و طول مدت زندگی مشترک در استان هرمزگان 9/8 بوده است وی ادامه داد: 1/14درصد زوجین دوام زندگی کمتر از ۲ سال داشتند و در مجموع 5/38 درصد طلاق‌ها مربوط به ۵ سال اول زندگی مشترک بوده است.

وی در خصوص نامگذاری افراد نیز اظهار داشت: نام‌های فاطمه و محمد بیشترین انتخاب والدین برای فرزندان خود بوده است. صادقی ادامه داد در ۹ ماهه سال جاری بیشترین فراوانی نام ها برای پسران مربوط به محمد، علی، حسین، امیرعلی و امیرحسین و همچنین فراوانی برای دختران فاطمه، زهرا، مریم، زینب و فاطمه زهرا می باشد. وی در خصوص کارت ملی هوشمند نیز اظهار داشت: در استان در حال حاضر تعداد ۲۸۰ ایستگاه کاری با ظرفیت روزانه ۶ هزار نفر جهت ثبت نام کارت ملی هوشمند فعال است که 81 ایستگاه کاری در ادارات ثبت احوال و تعداد ۱۴۹ ایستگاه کاری در دفاتر پیشخوان و ۵۰ ایستگاه کاری در ادارات پست استان کار ثبت نام و ارائه خدمات کارت ملی هوشمند به شهروندان را انجام می دهند. وی در خصوص تعداد ثبت نام ها نیز اظهار داشت: از ابتدای طرح تا پایان آذرماه سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۸۲۸ درخواست کارت ملی هوشمند در استان اخذ و تعداد یک میلیون و 28 هزار و ۹۶۱ کارت صادر شده است. صادقی در پایان اظهار داشت: جمعیت واجد شرایط استان تعداد یک میلیون و ۲۹۵هزار و ۲۴۶ نفر است که ۹۰ درصد جمعیت نسبت به درخواست کارت هوشمند اقدام نموده است. همچنین تعداد یک میلیون و ۱۸ هزار و ۵۸۳ کارت به متقاضیان تحویل شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها