صنایع انرژی بر پارسیان درمعرض خطر سیلاب قرار دارد



مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: صنایع انرژی بر پارسیان به دلیل قرار گرفتن در مسیر رودخانه های پارسیان و کوشکنار ، با خطر آب‌گرفتگی وسیلاب در زمان بارندگی مواجه شد.

به گزارش صبح ساحل، هوشنگ ملایی روز چهارشنبه در نشست با مدیرعامل صنایع انرژی بر پارسیان گفت: برای پیشگیری از وقوع سیلاب و جلوگیری از وارد شدن آب به سایت صنایع انرژی بر پارسیان باید مطالعات جامع تری صورت گیرد.
وی بیان داشت: باید برای تعیین حدبستر وحریم رودخانه ها و حفاظت سایت انرژی بر پارسیان در مقابل سیلاب های فصلی و سرشاخه هایی که از حوضه های آبریز شمالی به داخل سایت سرازیر می شوند، مشاور طرح ضمن بررسی مجدد پروژ ه از طریق مدل سازی فنی ومهندسی نسبت به انتقال سیلاب به دریا اقدام نماید. 
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان اظهار داشت: در شرایط موجود که تجربه سیل مخرب اخیر در پارسیان نیز داریم باید تامین اعتبار مطالعه مجدد طرح و اجرای قانون تعیین حد و بستر و حریم در اولویت قرار گیرد.
ملایی یادآورشد: بایستی در یک اقدام نظام مند بخش‌های مختلف در اجرایی کردن این قانون همراهی کنند تا با آزادسازی بستر قانونی خطرخیزی سیلاب رودخانه‌ها کاهش یابد.
مسعود پاکزاد مدیرعامل صنایع انرژی بر پارسیان نیز از شرکت آب منطقه ای هرمزگان درخواست کرد  تا با ارائه پیشنهادها و راهکارهای فنی و کارشناسی درطرح جمع آوری و دفع آبهای سطحی جهت جلوگیری از ورود سیلاب به داخل این سایت همکاری کنند.
صنایع انرژی بر پارسیان در محدوده ای افزون بر ۱۰هزار هکتار در شهرستان پارسیان هرمزگان واقع شده و تحت نظارت و مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» اداره می شود. 
کمک به صادرات غیرنفتی محصولات صنعتی تولیدشده، تامین نیازهای داخلی در زمینه صنایع اصلی مادر، استفاده از منابع گازی موجود در پارس جنوبی و شمالی، اشتغال زایی و رفع محرومیت از منطقه وکاهش هزینه های تولید به منظور تسهیل ورود کشور به بازارهای رقابتی جهانی از اهداف مرتبط بر ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی می باشد. 
این منطقه در سال ۸۹ مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و در سال ۹۰ ابلاغ شد و طبق برنامه و طرح جامعی که مورد تدوین قرارگرفته در سال یکهزارو ۴۱۴ در زمینه استقرار صنایع مورد بهره برداری قرار می گیرد. 
شهرستان پارسیان در فاصله ۵۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها