اهدای ۱۵۰۰ جهیزیه به نوعروسان هرمزگان



همزمان با اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای هرمزگان، یکهزار و۵۰۰ دست جهیزیه امروز پنجشنبه به نیابت از این تعداد شهید، با حضور مسوولان لشکری وکشوری به نوعروسان این استان اهدا شد.

به گزارش صبح ساحل، در این مراسم استاندارهرمزگان، نماینده ولی فقیه درهرمزگان وامام جمعه بندرعباس، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان و دیگر مسوولان استانی حضور داشتند.

 رییس بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: هر سری جهیزیه شامل ۱۳ قلم کالای اساسی ایرانی به ارزش هر یک 60 میلیون ریال است که برای هر زوج به عنوان جهیزیه اعطا شد.

سرهنگ محمد آران افزود: برای تهیه ۱۵۰۰ دست جهیزیه نیز در مجموع ۹۰ میلیارد ریال از محل دفتر رهبرفرزانه انقلاب، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و کمک های خیران هزینه شد.

وی بیان داشت: ۲۹ آذرماه امسال نیز در آستانه برگزاری کنگره ۱۵۰۰ شهید هرمزگان شاهد برگزاری مراسم باشکوه جشن ازدواج هزار و ۵۰۰ زوج از سوی ستاد گل‌های علوی روستای کرمون دهستان شمیل بندرعباس در ورزشگاه ۲۰ هزاری نفری این شهر بودیم.
این مسوول یادآورشد: جشن ازدواج ۱۵۰۰ زوج هرمزگانی واهدای جهیزیه به این زوج‌ها را از ۱۰ ماه گذشته برنامه ریزی کردیم که با همکاری دستگاه‌ها ونهادهای دولتی و متوسل شدن به شهدا توانستیم، اجرا کنیم.
آیین پایانی کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان امروز پنجشنبه با پیام رهبرمعظم انقلاب، سخنرانی سرلشکر رحیم صفوی مشاور و دستیار فرمانده معظم کل قوا، مداحی حاج صادق آهنگران وبا اجرای محمد رحمان نظام‌ اسلامی گوینده ومجری توانمند و پیشکسوت صداوسیما انجام شد.

تشییع ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس نیز زینت بخش این کنگره عظیم فرهنگی بود. یکی از این شهدا ۱۸ ساله و دیگری ۲۳ ساله بوده که در عملیات‌ والفجر هشت و رمضان به شهادت رسیده اند که از پس از تشییع به تهران بازگردانده می‌شوند.

کنگره ملی یک‌هزار و ۵۰۰ شهید هرمزگان به صورت رسمی از روز یک‌شنبه یکم دی‌ماه با برگزاری «اجلاسیه شهدای زن و زنان ایثارگر»، « اجلاسیه شهدای دانشجو، دانش‌آموزان و فرهنگیان» و«اجلاسیه شهدای طلاب» این استان آغاز شده است.
طی برگزاری این سه اجلاسیه، همچنین ۱۱ عنوان کتاب از جمله «شهاب، درآن شهر تاریکی، از نیمکت تا آسمان، حسین غواص، نیلوفرانه، آرزو و آغوش مادر» با محوریت زندگی‌نامه شهیدان استان هرمزگان رونمایی شد.
در راستای برگزاری این کنگره ویژه برنامه‌های مختلفی از جمله دهمین نمایشگاه ملی کتاب «دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت»، شب خاطره «ماهی‌ها دلتنگ آب نمی‌شوند» ویژه غواصان عملیات کربلای پنج و نمایشگاه بزرگ از هبوط تا ظهور در بندرعباس برگزار شده است.
بهره‌برداری از یک‌هزار و۵۰۰ طرح محرومیت زدایی واقتصاد مقاومتی به نیابت از ۱۵۰۰ شهید و بهره‌برداری از بلوار شهید خلیل تختی‌نژاد دومین شهید مدافع حرم هرمزگان درشهرستان بندرخمیر بخش دیگری از برنامه‌های جانبی کنگره یک‌هزار و۵۰۰ شهید استان هرمزگان دراین مدت بوده است.
 کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان از اول تا پنجم دی‌ماه امسال با حضور خانواده شهدا و ایثارگران استان و مسوولان کشوری و لشکری، به همراه برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی درمسجد جامع بندرعباس برگزارشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها