طی نشست هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان با معاون سیاسی امنیتی استانداری صورت گرفت:

ادارات بدهکار مطبوعات به استانداری هرمزگان معرفی می شوند



طی نشست هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان با معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان پیرامون بحث و بررسی مسائل و مشکلات مطبوعات و رسانه ها با محوریت در خواست اجرایی شدن دو بخشنامه مربوط به اشتراک و پرداخت مطالبات نشریات توسط ادارات برگزارشد.

به گزارش صبح ساحل، به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان ؛ در این نشست مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان با انتقاد از عدم پرداخت مطالبات میلیونی برخی ادارات و دستگاههای اجرایی استان به رسانه‌های محلی و کشوری گفت: این روند فعالیت برخی دفاتر مطبوعات و رسانه‌های استان را با مشکل روبه‌رو کرده و در آستانه تعطیلی قرار داده است.
معصومه قاسمی گوربندی در جلسه بررسی مشکلات رسانه ها بر لزوم پرداخت به موقع هزینه آگهی ها به نشریات تاکید کرد و  اظهار داشت : دستاوردها و خدمات دولت به واسطۀ خبرنگاران و رسانه‌ها به مردم می‌رسد و مردم از طریق رسانه‌ها این آگاهی‌ها را کسب می‌کنند و این نشان می‌دهد که مسؤولین به رسانه‌ها نیاز دارند. وی با اشاره به افزایش چندین برابری هزینه های چاپ و انتشار نشریات ، افزایش قیمت کاغذ، زینگ و ... افزود : پرداخت به موقع فاکتورهای مطبوعات، جلوگیری از کاهش مبالغ فاکتور نشریات و نگاه عادلانه در همکاری و حمایت از رسانه ها از مواردی است که می تواند در رفع بخشی از مشکلات امروز، راهگشا باشد.
قاسمی با اشاره بر اینکه بارها استاندار هرمزگان بر حمایت از رسانه‌های استان تاکید کرده، تصریح کرد: برخی از دستگاههای اجرایی مطالبات رسانه ها را در ردیف آخر پرداخت‌های خود قرار می‌دهند. مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان با بیان اینکه رسانه‌ها طی مکاتبات مکرر و تماس‌های تلفنی و مراجعات حضوری پیگیر مطالبات خود بوده و هستند گفت: هیچ گونه پاسخگویی درستی از سوی مدیران این  دستگاه‌ها و متولیان امر به رسانه‌ها داده نمی‌شود و اظهار می‌دارند بودجه‌ای برای پرداخت هزینه‌های آگهی‌های مزایده و مناقصه خود نداریم و یا اینکه باید توسط پیمانکاران پرداخت شود که تاکنون پیمانکار مزبور مشخص نشده و یا اینکه به وی اعلام شده که پرداخت کند.


معصومه قاسمی گوربندی بیان کرد: عدم مطالبات از سوی سازمان‌ها، دفاتر نمایندگی و سرپرستی مطبوعات کشوری را در آستانه تعطیلی و مطبوعات محلی را با مشکلات متعدد روبرو ساخته که انتظار می‌رود با دستور قاطع آن مقام ادارات  نسبت به پرداخت مطالبات نشریات در کوتاهترین زمان ممکن اقدام کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه  طرح خرید مطبوعات توسط ادارات کمک موثری به بقاي مطبوعات استان است اظهار داشت: انتظار داریم با توجه به نگاه مثبت معاون سیاسی به جایگاه و اهمیت رسانه ها و مطبوعات، این جلسات ادامه داشته و با خروجی مناسبی هم همراه باشد.


مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های  استان بر لزوم توجه و جدی گرفتن طرح خرید نشریات توسط ادارات تاکید کرد و گفت : اجرای این طرح در افزایش مخاطب و تیراژ نشریات موثر است ، باید توجه داشت که اگر حمایت های لازم از مطبوعات و رسانه های داخلی به عنوان یک کالای تولید داخل و به خصوص در شرایط فعلی انجام نشود، رسانه های خارجی جایگزین خواهد شد و مشکلات جدی را در همه زمینه ها برای کشور به همراه دارد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان در در جلسه بررسی مسائل ومشکلات روزنامه ها  با اعضای هیئت مدیرۀ خانۀ مطبوعات استان هرمزگان با اشاره به نیاز جامعه به رسانه‌ها و نقش ویژه خبرنگاران در فضای امیدبخشی به جامعه عنوان کرد:  معتقدم که حل مشکلات و پیگیری مسائل رسانه‌ها نیاز به جلسات مستمر با اصحاب رسانه و اعضای خانۀ مطبوعات دارد و این مشکلات باید حل شوند.
سعید ناجی ابراز داشت : هدف ما و شما یک هدف مشترک است و در حل مشکلات اصحاب رسانه تمام تلاش خود را خواهیم کرد، چرا که با تنظیم ارتباط میان خانۀ مطبوعات و دستگاه‌های اجرایی بسیاری از مسائل برطرف خواهد شد.وی حضور رسانه‌ها و مطبوعات را  بسیار تاثیرگذار درتوسعه استان دانست و بر  افزایش سطح کیفی فعالیت مطبوعات هرمزگان تاکید نمود و افزود: مطبوعات در استان هرمزگان در حال حاضر علی‌رغم تمامی مشکلاتشان سرپا بوده و همچنان پویا به رسالت حرفه‌ای خود عمل می‌کنند.
دکتر سعید  ناجی  تصریح کرد: رسانه‌های هرمزگان همواره در چارچوب قانون مطبوعات فعالیت و همواره براساس قوانین موجود به وظیفه ذاتی خود عمل نمایند.معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان با اشاره به مطالبات عقب افتاده مطبوعات هرمزگان، گفت: در حال رایزنی و پیگیری هستیم تا بتوانیم به زودی این مطالبات معوق را پرداخت کنیم.


در پایان طبق گزارش مذکور ، روابط عمومی خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان اعلام می دارد ؛ به  منظور سرعت بخشیدن و کوتاهتر شدن مسیر کاغذ بازی ، تمام نشریاتی که از ادارات مطالبات معوق دارند می توانند طی نامه ای با پیوست فهرست مطالبات خود به استانداری مراجعه و پیگیر مطالبات خود باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها