پرونده‌های تصرف حریم رودخانه های هرمزگان در اولویت قرارمی گیرد



مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: با همکاری مراجع قضایی تمامی اقدام این شرکت در زمینه جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و منابع آبی بندرعباس ادامه خواهدیافت.

به گزارش صبح ساحل، هوشنگ ملاییملا  در دیدار با دادستان بندرعباس افزود: در برخی مناطق بندرعباس افراد سودجو اقدام به تصرف حریم و بستر رودخانه ها و کشت باغاتمی کنند که اینگونه تصرف ها باعث افزایش خسارات ناشی از وقوع سیل و تخریب رودخانه‌ها می شود.
وی بیان داشت: مصرف و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی برای مصارف گوناگون بویژه بخش کشاورزی نیز سبب شده سطح آبهای زیرزمینی استان بیش‌ از پیش کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهارداشت: با همکاری مراجع قضایی تمامی اقدامات این شرکت در زمینه جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر  رودخانه‌ها و منابع آبی بندرعباس ادامه خواهدیافت.
ملایی یادآورشد: یکی از مهم ترین کارها در مقطع کنونی شناسایی وانسداد چاه های غیرمجاز است که با جدیت بیشتری ادامه پیدا می کند و امیداوریم با پشتیبانی دستگاه قضایی این مشکل هرچه زودتر رفع شود.
وی گفت: حفظ منابع آبی هرمزگان در گرو همکاری مردم مسوولان است لذا از تمامی ارگان ها می خواهیم تا حفاظت از منابع آب را جزء مهم ترین اولویت خود قرار دهند.
وی، لایروبی و ساماندهی رودخانه ها را از اقدامات موثر شرکت آب منطقه ای در مناطق مختلف هرمزگان ذکر کرد.

دادستان بندرعباس نیز گفت: عمل به قانون توسط دستگاه های اجرایی و مردم بسیار ضروری است.
مجتبی قهرمانی تصریح کرد: دادستانی بندرعباس آماده همکاری با شرکت آب منطقه ای هرمزگان و ارگان‌های دخیل برای جلوگیری از هرگونه تصرف غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها است و اقدامات لازم در این خصوص انجام خواهد شد.
همچنین در این روز در مراسم جداگانه ای تفاهم نامه مشترک بین شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان و سپاه امام سجاد(ع) استان امضا شد.
تعامل و همکاری موثر در آموزش، اطلاع رسانی و همکاری در برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های با موضوع های مدیریت مصرف آب و نیز مبانی مرتبط با اشاعه فرهنگ مصرف بهینه در سطح استان از جمله اهداف و زمینه‌های همکاری در این تفاهم نامه است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها